کالج رد ریور سال ۱۹۳۸ در شهر وینیپگ استان مانیتوبا بنیان نهاده شد و هم‌اکنون، بزرگ‌ترین مؤسسۀ آموزش و پژوهش کاربردی در این استان به‌شمار می‌آید. این کالج سه پردیس در شهر وینیپگ و پنج پردیس در دیگر مناطق دارد. سالانه بیش از ۲۲هزار نفر دانشجو در ۲۰۰ رشته در رد ریور مشغول تحصیل هستند که از این تعداد،۲۴درصد مهاجران و دانشجویان بین‌المللی از ۶۰ کشور دنیا هستند. یکی از افتخارهای بزرگ کالج رد ریور این است که ۹۴درصد از دانشجویان آن پس از فارغ‌التحصیلی مشغول کار می‌شوند. در این مقاله، برای علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا، این کالج را معرفی می‌کنیم.

رشته‌های کالج رد ریور

کالج رد ریور صد رشتۀ تمام‌وقت ارائه می‌کند که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: گرافیک سه‌بُعدی کامپیوتری، مهندسی نگه‌داری هواپیما، زیست‌شناسی، حسابداری، شیمی، فناوری معماری، مدیریت، مدیریت منابع انسانی، مدیریت مالی، مدیریت زنجیرۀ تأمین، مدیریت ساخت‌وساز، مدیریت فناوری، بازاریابی، ماشین‌های CNC، فناوری مهندسی عمران، طراحی ارتباطات،  مدیریت ارتباطات، علوم داده، فناوری مهندسی برق، طراحی گرافیک، طراحی و توسعه بازی‌های رایانه‌ای، مدیریت گردشگری، هتلداری، امنیت داده، فناوری مهندسی مکانیک، پرستاری و فناوری دام‌پزشکی.

ناگفته نماند برای شرکت در دوره‌های کالج رد ریور، ارائۀ آیلتس با حداقل نمرۀ ۶.۵ یا تافل (نمرۀ مهارت‌های آن کمتر از ۲۰ نباشد) الزامی است.

شهریه و اسکالرشیپ‌های کالج رد ریور

شهریۀ دوره‌های این کالج بسته به رشتۀ انتخابی و نوع مدرک ارائه‌شده متفاوت است؛ اما متوسط شهریۀ این کالج برای دانشجویان بین‌المللی حدود ۱۶هزار دلار کانادا در سال است. گفتنی است امکان اسکان در پردیس دانشگاه نیز وجود دارد که هزینۀ سالانۀ آن بین ۵.۵۰۰ تا ۶،۰۰۰ دلار کانادا تخمین زده می‌شود.

هرساله رد ریور نزدیک به سه‌میلیون دلار به دانشجویان در قالب اسکالرشیپ و جوایز کمک مالی می‌کند. اسکالرشیپ‌های این کالج به اسکالرشیپ ورودی و اسکالرشیپ عمومی و اسکالرشیپ مختص بعضی از رشته‌های تحصیلی تقسیم می‌شوند. اسکالرشیپ ورودی بین هزار تا دوهزار دلار کاناداست و دانشجویان بین‌المللی نیز بخت دریافت آن را پیدا می‌کنند. در زمینه‌های کسب‌وکار، هنر، علوم سلامت، گردشگری، فناوری و تربیت‌معلم نیز اسکالرشیپ‌هایی برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد که ارزششان اکثراً کمتر از هزار دلار کاناداست.

شهریه و اسکالرشیپ های کالج رد ریور

هزینه‌های تحصیل و خوابگاه

هزینه‌های تحصیل در کالج لویالیست بسته ‌به رشتۀ مدنظر دانشجویان و مدت زمان تحصیل متفاوت است؛ باوجوداین، متوسط هزینۀ تحصیل در این کالج برای دانشجویان بین‌المللی حدوداً به شانزده‌هزار دلار کانادا می‌رسد. این مبلغ با احتساب هزینۀ بیمۀ سالانۀ ششصددلاری است؛ اما هزینه‌های دیگر مانند هزینۀ اقامت و کتاب‌ها و لوازم آموزشی دانشجویان جداگانه محاسبه می‌شود.

خوابگاه‌ کالج لویالیست کانادا در منطقه‌ای بسیار سرسبز قرار و تنها چند دقیقه با مرکز شهر بلویل فاصله دارد. در این خوابگاه، پنج ساختمان سوئیت‌مانند برای زندگی ۴۶۶ دانشجو و چهار ساختمان مبله برای زندگی ۱۰۴ دانشجو در نظر گرفته شده است. هزینۀ سکونت در اتاق‌های تک‌تخته حدوداً شش‌هزار دلار و در اتاق‌های دوتخته حدوداً سه‌هزار دلار برای هشت ماه (دو نیمسال) است. گفتنی است خوابگاه کالج لویالیست از اتاق‌هایی بهره می‌برد که مناسب افراد معلول طراحی شده تا آنان نیز بتوانند از حقوق برابر تحصیل استفاده کنند.

از دیگر امکانات خوابگاه‌های کالج لویالیست به خشک‌شویی، زمین ورزشی بسکتبال، زمین مناسب دوچرخه‌سواری، میزهای مناسب پیک‌نیک، پیست اسکیت در فضای باز، زمین والیبال ساحلی و باربیکیو در فضای باز می‌توان اشاره کرد. افزون‌بر‌این، در محوطۀ خوابگاه لویالیست دو آزمایشگاه رایانه، کافی‌شاپ، سالن استراحت و سالن نشیمن مجهز به تلویزیون، لباس‌شویی و انبار وجود دارد.

منبع: