شهر نانایمو کانادا (Nanaimo) در کرانۀ شرقی جزیرۀ ونکوور در استان بریتیش کلمبیا قرار دارد. نانایمو شهری بندری و بسیار زیباست و دانشگاه ونکوور آیلند در آن قرار دارد. اگر به تحصیل در کانادا و زندگی در شهری کوچک و زیبا در استان بریتیش کلمبیا علاقه‌مندید و قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید و نمی‌خواهید در کلان‌شهری شلوغ و پرهزینه زندگی کنید، به زندگی در شهر نانایمو نیز می‌توانید فکر کنید.

مساحت و جمعیت شهر نانایمو

مساحت شهر نانایمو کانادا تقریباً ۹۱.۳۰ کیلومترمربع است. نانایمو دومین شهر پرجمعیت جزیرۀ ونکوور به‌شمار می‌آید و براساس سرشماری سال ۲۰۱۶ کانادا، درحدود ۹۰،۵۰۴ نفر در این شهر ساکن‌اند. تراکم جمعیت در این شهر کوچک حدود ۹۱۸ نفر در هر کیلومترمربع است.

وضعیت آب‌وهوایی شهر نانایمو کانادا

وضعیت آب‌وهوایی شهر نانایمو کانادا

آب‌وهوای شهر نانایمو کانادا در تابستان‌ها نسبتاً گرم و خشک و نیمه‌ابری و در زمستان‌ها بسیار سرد و مرطوب و ابری است. در طول سال، میانگین دمای هوا در این شهر از ۲ تا ۲۳ درجۀ سانتی‌گراد متغیر است و به‌ندرت به کمتر از منفی ۳ یا بیشتر از ۲۶ درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. بهترین زمان برای سفر به نانایمو و انجام فعالیت‌های مخصوص هوای گرم از اواسط ژوئیه تا اواخر اوت است. این شهر تابستان‌های کوتاه و زمستان‌های طولانی دارد. فصل گرم شهر نانایمو ۲.۶ ماه، یعنی از ۲۲ژوئن تا ۱۰سپتامبر، طول می‌کشد و میانگین دما در این دوره بیش از ۱۹ درجۀ سانتی‌گراد است. فصل سرد سال نیز ۴ ماه، یعنی از ۱۳نوامبر تا ۱۲مارس است و میانگین دما در این بازۀ زمانی به کمتر از ۹ درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد.

کیفیت زندگی در شهر نانایمو

زندگی و کار در شهر نانایمو پایدار و پویاست و کیفیت متعادلی دارد. نانایمو شهری ساحلی و بسیار زیباست و امکان انجام فعالیت‌های فضای باز، تاریخچۀ فرهنگی، آب‌‌و‌هوای نسبتاً معتدل و کیفیت آموزش در مدرسه‌های این شهر باعث می‌شود که زندگی در آن رضایت‌بخش باشد. به‌طورکلی، می‌توان گفت کیفیت زندگی در شهر نانایمو در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد. درادامه، سطح کیفیت زندگی در شاخص‌های مختلف را می‌خوانید. این داده‌ها از وبگاه Numbeo در فوریۀ۲۰۲۱ استخراج شده است.

  • شاخص قدرت خرید: پایین
  • شاخص امنیت: متوسط
  • شاخص خدمات بهداشتی: بالا
  • شاخص اقلیمی: بسیار بالا
  • شاخص هزینه‌های زندگی: متوسط
  • شاخص نسبت قیمت ملک به درآمد: متوسط
  • شاخص زمان ترافیک: بسیار پایین
  • شاخص آلودگی هوا: بسیار پایین

کالج‌ها و دانشگاه‌های شهر نانایمو کانادا

کالج‌ها و دانشگاه‌های شهر نانایمو کانادا

پردیس اصلی دانشگاه ونکوور آیلند یا جزیره ونکوور در شهر نانایمو قرار گرفته است. این دانشگاه در سال ۱۹۶۹ تأسیس شد و امروزه، نقش مهمی در زندگی آموزشی و فرهنگی و اقتصادی منطقه ایفا می‌کند.

دانشگاه ونکوور آیلند

دانشگاه ونکوور آیلند کانادا (Vancouver Island University – VIU) دانشگاهی دولتی در جزیرۀ ونکوور بریتیش کلمبیاست. این دانشگاه ۱۲۰ رشته در مقاطع تحصیلی مختلف دراختیار بیش از ۱۴هزار نفر دانشجو قرار می‌دهد. دانشکده‌های دانشگاه ونکوور آیلند عبارت‌اند از: دانشکدۀ هنر و علوم انسانی، دانشکدۀ آموزش، دانشکدۀ زبان انگلیسی، دانشکدۀ سلامت و خدمات بهداشتی، دانشکدۀ مدیریت، دانشکدۀ منابع طبیعی، دانشکدۀ علوم و فناوری، دانشکدۀ علوم اجتماعی، دانشکدۀ فنی و فناوری کاربردی، دانشکدۀ آمادگی کاری و تحصیلی و دانشکدۀ آموزش حرفه‌ای.

هزینه زندگی در شهر نانایمو کانادا

هزینه زندگی در شهر نانایمو کانادا

مسلماً هزینه‌های زندگی افراد با سبک‌های زندگی‌ گوناگون متفاوت است. به‌طورکلی، هزینه زندگی در شهر نانایمو از هزینۀ زندگی در شهرهای بزرگ‌تری مانند ونکوور و ویکتوریا کمتر ارزیابی می‌شود. درادامه، جزئیات میانگین هزینه‌های اصلی زندگی در شهر نانایمو در سال ۲۰۲۱ را شرح داده‌ایم. این اطلاعات از جدیدترین داده‌های وبگاه Numbeo در فوریۀ۲۰۲۱ استخراج و تمام مبالغ به دلار کانادا محاسبه شده‌ است.

هزینۀ موادغذایی و رستوران

هزینه‌های مربوط به رستوران و موادغذایی از هزینه‌های بسیار مهم برای زندگی است. در شهر نانایمو، هزینۀ غذا در رستورانی ارزان‌قیمت ۱۷.۲۵ دلار و در رستورانی نسبتاً گران‌قیمت ۸۲.۵۰ دلار برای سه کورس غذای دو نفر است. علاوه‌براین، قیمت خرید موادغذایی پرمصرفی نظیر یک لیتر شیر، یک قرص پانصدگرمی نان سفید، یک کیلوگرم برنج سفید‌، دوازده عدد تخم‌مرغ، یک کیلوگرم پنیر محلی، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ و یک کیلوگرم گوشت گاو به‌ترتیب ۲.۹۶، ۲.۷۱، ۲.۷۵، ۳.۸۰، ۱۲.۱۲، ۱۴.۲۶ و ۲۰.۰۶ دلار تخمین زده می‌شود. همچنین، هر کیلوگرم از میو‌ه‌هایی مانند سیب و موز و پرتقال به‌ترتیب ۴.۱۷ و ۲.۰۱ و ۴.۰۴ دلار و هر کیلوگرم از صیفی‌جاتی همچون گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی و پیاز نیز به‌ترتیب ۴.۶۷ و ۳.۳۸ و ۲.۹۰ دلار قیمت دارند.

هزینۀ حمل‌و‌‌نقل

هزینۀ حمل‌و‌نقل نیز یکی دیگر از هزینه‌های مهم به‌حساب می‌آید. بلیت یک‌طرفه و یک‌ماهۀ حمل‌و‌نقل داخلی در شهر نانایمو به‌ترتیب حدود ۲.۵۰ و ۶۵ دلار قیمت دارد. افزون‌براین، مبلغ ورودی تاکسی ۳.۵۰ دلار و کرایه حدود ۲.۱۸ دلار به‌ازای هر کیلومتر و هزینۀ هر ساعت انتظار تاکسی حدود ۵۰ دلار است. ناگفته نماند برای خرید هر لیتر بنزین در نانایمو حدود ۱.۲۶ دلار باید پرداخت کرد.

هزینۀ مسکن

در میان هزینه‌های مربوط به زندگی، هزینۀ مسکن را می‌توان مهم‌ترین هزینه در نظر گرفت که باتوجه‌به محل زندگی و متراژ خانه، متغیر است. هزینۀ اجارۀ مسکن در شهر نانایمو در‌مقایسه‌با شهرهای بزرگ کانادا مقرون‌به‌صرفه‌تر است. برای مثال، اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۱،۱۶۶.۷۹ دلار و اجاره‌بهای آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۱،۰۶۰ دلار در ماه است. همچنین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۱،۹۸۸.۴۶ دلار و اجاره‌بهای ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۱،۸۶۶.۶۷ دلار برآورد می‌شود.

هزینۀ قبوض و اینترنت

هزینۀ قبوض نیز بسته به سبک زندگی فرد و متراژ آپارتمان، متفاوت است. در شهر نانایمو کانادا، بهای قبوض آب، برق، سیستم گرمایشی و سرمایشی و حمل زباله برای آپارتمان ۸۵متری حدود ۱۵۸ دلار و هزینۀ اینترنت ADSL یا کابلی با حداقل سرعت شصت مگابیت‌بر‌ثانیۀ نامحدود ۹۵.۶۴ دلار در ماه است.



منابع: