دانشگاه ترینیتی وسترن دانشگاهی خصوصی در شهر لنگلی استان بریتیش کلمبیاست که تاریخ تأسیسش به سال ۱۹۶۲ باز می‌گردد. هم‌اکنون، این دانشگاه از بیش از چهارهزار نفر دانشجو در ۴۸ رشتۀ کارشناسی و ۱۹ رشتۀ کارشناسی ارشد میزبانی می‌کند. ۱۳درصد از کل دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. سالانه بیش از هشت‌میلیون دلار کمک‌هزینۀ مالی به دانشجویان ترینیتی وسترن کانادا تعلق می‌گیرد و نزدیک به ۹۷درصد از دانشجویان از آن بهره‌مند می‌شوند. پردیس این دانشگاه کمتر از یک ساعت با شهر ونکوور فاصله دارد و بیش از ۱،۱۰۰ نفر دانشجو را در خود اسکان می‌دهد. در این مقاله، برای علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا و کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارند ، دانشگاه ترینیتی وسترن را معرفی می‌کنیم.

دانشکده‌ها و رشته‌های دانشگاه ترینیتی وسترن

دانشگاه ترینیتی وسترن هشت دانشکده و مدرسه دارد که از‌این‌قرارند: دانشکدۀ علوم انسانی و اجتماعی، دانشکدۀ علوم طبیعی و کاربردی، مدرسۀ هنر و رسانه، مدرسۀ کسب‌وکار، مدرسۀ آموزش، مدرسۀ تحصیلات تکمیلی، مدرسۀ حرکت‌شناسی و مدرسۀ پرستاری. در مقطع کارشناسی این دانشگاه‌، رشته‌های متنوعی ارائه می‌شود که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: کارشناسی مدیریت، کارشناسی آموزش، کارشناسی بازیگری، کارشناسی زیست‌شناسی، کارشناسی زیست‌فناوری، کارشناسی شیمی، کارشناسی علوم کامپیوتر، کارشناسی جغرافیا و محیط‌زیست، کارشناسی ریاضی، کارشناسی پرستاری، کارشناسی روان‌شناسی، کارشناسی علوم اجتماعی، کارشناسی زبان انگلیسی، کارشناسی تاریخ، کارشناسی زبان‌شناسی، کارشناسی موسیقی، کارشناسی فلسفه، کارشناسی علوم سیاسی، کارشناسی جامعه‌شناسی و کارشناسی تئاتر.

ناگفته نماند برای شرکت در دوره‌های کارشناسی این دانشگاه ارائۀ مدرک تافل با حداقل نمرۀ ۸۸ (نمرۀ مهارت‌های آن کمتر از ۲۱ نباشد) یا مدرک آیلتس با حداقل نمرۀ ۶.۵ (نمرۀ مهارت‌های آن کمتر از ۶ نباشد) الزامی است. در دوران پاندمی کرونا، آزمون دولینگو با حداقل نمرۀ ۱۱۰ نیز پذیرفته می‌شود.

شهریه و اسکالرشیپ‌های دانشگاه ترینیتی وسترن

شهریۀ تحصیل در رشته‌های کارشناسی دانشگاه ترینیتی وسترن کانادا با درنظرگرفتن سی واحد درسی برای یک سال تحصیلی، به حدود ۲۲هزار دلار کانادا می‌رسد. هزینۀ اسکان در پردیس دانشگاه نیز بسته به نوع اتاق انتخابی، سالانه بین ۴ تا ۵هزار دلار کانادا برآورد می‌شود.

دانشجویان این دانشگاه هر سال بین ۱،۶۰۰ تا ۷،۲۰۰ دلار کانادا در قالب اسکالرشیپ‌های تحصیلی و بر‌اساس عملکرد درسی‌شان می‌توانند دریافت کنند. در‌صورتی‌که معدل دبیرستان شما بین ۱۵ تا ۱۷ باشد و در یک نیمسال ۱۲ واحد درسی داشته ‌باشید، نامزد دریافت اسکالرشیپ ۱،۶۰۰دلاری می‌شوید. اگر معدل دبیرستانتان بین ۱۹ تا ۲۰ باشد و  در یک نیمسال ۱۸ واحد درسی داشته باشید، بخت دریافت اسکالرشیپ ۷،۲۰۰دلاری را خواهید داشت. شایان ذکر است در بازۀ بین این دو معدل نیز بسته به تعداد واحد انتخابی، اسکالرشیپ‌هایی با ارزش متفاوت می‌توانید دریافت کنید. علاوه‌براین، برای برخی از زمینه‌های تحصیلی مانند موسیقی و تئاتر اسکالرشیپ جداگانه‌ای در نظر گرفته شده است.

شهریه و اسکالرشیپ های دانشگاه ترینیتی وسترن

هزینۀ زندگی در لنگلی

هزینۀ زندگی در شهر لنگلی برای یک نفر صرف‌نظر از اجاره‌بهای مسکن، حدود ۱،۱۰۰ دلار کانادا در ماه است. اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۱،۳۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۱،۰۰۰ دلار کانادا در ماه است. علاوه‌براین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۲،۶۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۲،۰۰۰ دلار کانادا تخمین زده می‌شود. هزینۀ بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی نیز به‌ترتیب ۳.۷۵ و ۹۶ دلار کاناداست. افزون‌براین، بهای قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند برای آپارتمان هشتادمتری به‌طورمتوسط ۱۱۵ دلار کانادا و هزینۀ اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه ۹۰ دلار کانادا در ماه است.

ناگفته نماند هزینۀ خرید غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت تقریباً ۱۹ دلار کانادا و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر درحدود ۷۰ دلار کانادا برآورد می‌شود. اگر بخواهید در خانه غذا بپزید، قیمت برخی از اقلام غذایی بدین‌شرح است: یک لیتر شیر ۱.۵ دلار، دوازده عدد تخم‌مرغ ۳ دلار، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ ۱۰ دلار، یک کیلوگرم گوشت ۱۳ دلار، یک کیلوگرم موز ۱.۵ دلار، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۶ دلار، یک کیلوگرم سیب‌زمینی ۴ دلار و یک کیلوگرم پیاز ۶ دلار.

منبع: