کانادا با نزدیک به دَه‌میلیون کیلومتر‌مربع وسعت (حدود شش برابر ایران)، دومین کشور بزرگ جهان است. با‌این‌حال، این کشور فقط درحدود ۳۷میلیون نفر جمعیت دارد که آن را به یکی از کشورهای کم‌تراکم دنیا تبدیل می‌کند. این کشور از شرق تا اقیانوس اطلس و از غرب تا اقیانوس آرام و از شمال تا اقیانوس منجمد‌شمالی امتداد و در جنوب با آمریکا مرز مشترک دارد. مرز کانادا با آمریکا طولانی‌ترین مرز میان دو کشور در جهان است. از نظر تقسیمات کشوری (سیاسی)، کانادا از دَه استان (Province) و سه ناحیه یا سرزمین (Territory) تشکیل شده است. همچنین، این کشور به پنج منطقۀ اصلی کرانۀ غربی، شمال، مرکز، علفزارها، و اقیانوس اطلس تقسیم می‌شود.

کانادا را می‌توان خانۀ دانشگاه‌های برتر جهان و جوامع چندفرهنگی و شگفتی‌های طبیعی بکر نامید. تعجبی ندارد که چرا این کشور دوزبانه سومین مقصد برتر دانشجویان بین‌المللی در جهان است. اگر به تجربۀ زندگی و تحصیل در کانادا مشتاق هستید؛ اما مسائل مالی شما را مردد کرده است، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را از دست ندهید. هنوز به‌منظور بهره‌مندی از برخی بورسیه‌های کانادا ۲۰۲۱ فرصت وجود دارد و برای دریافت آن‌ها می‌توان درخواست داد و به‌کمک آن‌ها مقدار زیادی از هزینه‌ها را کاهش داد.

بورسیه‌های کانادا ۲۰۲۱ تمام یا بخشی از هزینه‌های تحصیل را پوشش می‌دهند. این بورسیه‌ها درکنار کار پاره‌وقت‌، زندگی را برای دانشجویان بین‌المللی راحت‌تر می‌کند. از جذابیت‌های دیگر کشور کانادا میزان جرم‌و‌جنایت اندک است. نظرسنجی‌های اخیر نشان داده است که کانادا از نظر امنیت شخصی، هشتمین کشور برتر جهان محسوب می‌شود. درضمن، این کشور بیشترین درصد شهروندان متولد خارجی را درمقایسه‌با دیگر کشورها دارد. گفتنی است کانادا میزبان انجمنی از دانشگاه‌های تحقیقاتی و دولتی کانادا به نام U15 است. دانشجویان با تحصیل در دانشگاه‌های برتر این کشور از فناوری‌های پژوهشی به‌روز دنیا استفاده می‌کنند. افزون‌براین، پس از فارغ‌التحصیلی به دانشجویان مؤسسه‌های واجدشرایط اجازه داده می‌شود مجوز کار آزاد بگیرند و تجربۀ کار ارزشمندی در آنجا کسب کنند. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری دربارۀ بورسیه‌های کانادا ۲۰۲۱ کسب کنید، با ما همراه باشید.

بورسیۀ تحصیلات تکمیلی دانشگاه ساسکاچوان

این بورسیۀ تحصیلی مختص متقاضیان علاقه‌مند به تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه ساسکاچوان است.  مجموع ارزش بورسیۀ تحصیلی مقطع دکتری این دانشگاه حدود بیست‌هزار دلار کاناداست که به‌مدت سه‌ سال به دانشجویان واجدشرایط اعطا می‌شود. ارزش بورسیۀ تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد نیز تقریباً به شانزده‌هزار دلار کانادا می‌رسد که برای دو سال به دانشجویان پرداخت می‌شود. ناگفته نماند آخرین مهلت درخواست به‌منظور دریافت این بورسیه‌ ۲۲فوریۀ۲۰۲۱ (۴اسفند۱۳۹۹) است.

بورسیۀ تحصیلات تکمیلی دانشگاه مونترال

بورسیۀ تحصیلات تکمیلی دانشگاه مونترال

بورسیۀ تحصیلات تکمیلی دانشگاه مونترال با هدف حمایت از دانشجویان بین‌المللی این دانشگاه در نظر گرفته شده است. ارزش این بورسیۀ تحصیلی ۹،۴۲۰ ‌دلار کانادا در هر سال برای ۴۵ واحد درسی یا ۳،۱۴۰ دلار کانادا در هر سال برای ۱۵ واحد درسی است. بورسیۀ تحصیلات تکمیلی دانشگاه مونترال به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که هر سال به‌ازای ۴۵ واحد درسی، ۲۷،۳۰۰ دلار کانادا باید شهریه بپردازند. ناگفته نماند آخرین مهلت درخواست برای دریافت بورسیه‌های نیمسال زمستانۀ دانشگاه مونترال در مقاطع دیپلم تخصصی تحصیلات تکمیلی (DESS) و کارشناسی ارشد و دکتری ۱سپتامبر۲۰۲۱ (۱۰شهریور۱۴۰۰) اعلام شده است.

بورسیه‌های ASEAN کانادا و مبادلات آموزشی برای توسعه (SEED)

این بورسیه‌ها برای علاقه‌مندان به تحصیل کوتاه‌مدت در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مؤسسه‌های تحصیلات تکمیلی کانادا در نظر گرفته شده است. شایان ذکر است فقط مؤسسه‌های کانادایی می‌توانند از طرف متقاضیان برای دریافت این بورسیه درخواست دهند. اگر تمایل دارید این بورسیه را دریافت کنید، با موسسۀ تحصیلات تکمیلی‌تان تماس بگیرید و دربارۀ روند درخواست و معیارهای انتخاب اطلاعات بیشتری کسب کنید. گفتنی است آخرین مهلت درخواست برای دریافت این بورسیه‌ها ۴مارس۲۰۲۱ (۱۴اسفند۱۳۹۹) است.

شورای بورسیه‌های تحصیلی چین (برنامۀ بودجۀ مشترک دانشگاه ساسکاچوان)

در ابتدا باید بگوییم که متقاضیان دریافت بورسیۀ مشترک دانشگاه ساسکاچوان با شورای بورسیۀ تحصیلی چین باید تابعیت کشور چین را داشته و در کشوری جز چین اقامت نداشته باشند. این بورسیه به دانشجویان متقاضی تحصیل در مقاطع دکتری و پسادکتری اعطا می‌شود. همچنین، متقاضیان در زمان ثبت درخواست این بورسیه سنشان نباید بیشتر از ۳۵ سال باشد. گفتنی است مهلت ارائۀ درخواست برای تحصیل در مقطع دکتری از ۱۰مارس۲۰۲۱ (۲۰اسفند۱۳۹۹) تا ۳۱ مارس ۲۰۲۱ (۱۱فروردین ۱۴۰۰) و مهلت ارائۀ درخواست برای تحصیل در مقطع پسادکتری از ۱۰ آپریل۲۰۲۱ (۲۱فروردین ۱۴۰۰) تا ۳۰ آپریل۲۰۲۱ (۱۰اردیبهشت ۱۴۰۰) اعلام شده است.

منبع: