دانشگاه فرلی دیکنسون سال ۱۹۴۲ در شهر نیوجرسی ایالات متحدۀ آمریکا تأسیس شد و هم‌اکنون، میزبان نزدیک به دوازده‌هزار نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری است. این دانشگاه علاوه‌بر پردیس‌های شهر نیوجرسی، دو پردیس در کشورهای کانادا و انگلستان دارد. پردیس کانادای این دانشگاه در شهر ونکوور قرار گرفته است و زیرنظر بنیاد دانشگاه فرلی دیکنسون در بریتیش کلمبیا اداره می‌شود. دانشجویان این پردیس با تحصیل در کانادا مدرک یکی از دانشگاه‌های آمریکایی را دریافت می‌کنند. در این مقاله، برای علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا، دربارۀ پردیس ونکوور دانشگاه فرلی دیکنسون بیشتر توضیح می‌دهیم.

رشته‌های پردیس ونکوور دانشگاه فرلی دیکنسون

پردیس ونکوور دانشگاه فرلی دیکنسون چهار رشته در مقطع کارشناسی ارائه می‌کند که از‌این‌قرارند: کارشناسی مدیریت، کارشناسی فناوری اطلاعات، کارشناسی مطالعات فردی (Individualized Studies) و کارشناسی مطالعات فردی با گرایش مدیریت هتلداری و گردشگری. در این پردیس، سه رشته نیز در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌شود‌: کارشناسی ارشد علوم مدیریتی و کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر و کارشناسی ارشد مدیریت هتلداری.

ناگفته نماند برای شرکت در دوره‌های پردیس ونکوور ارائۀ مدرک آیلتس با حداقل نمرۀ ۶ یا مدرک تافل با حداقل نمرۀ ۷۰ الزامی است. در وضعیت پاندمی کرونا، پردیس ونکوور مدرک دولینگو را نیز با حداقل نمرۀ ۱۰۰ می‌پذیرد.

شهریه و اسکالرشیپ‌های پردیس ونکوور دانشگاه فرلی دیکنسون

شهریۀ تحصیل در مقطع کارشناسی به‌ازای هر ساعت ۸۴۴ دلار است که با درنظرگرفتن سی‌ واحد برای یک سال تحصیلی،  شهریۀ سالانه حدوداً به ۲۵هزار دلار کانادا می‌رسد. شهریۀ تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز ۹۵۹ دلار برای هر ساعت درسی است و بسته به رشتۀ انتخابی، شهریۀ سالانه تقریباً پانزده تا شانزده‌هزار دلار کانادا تخمین زده می‌شود. ناگفته نماند امکان اسکان در پردیس ونکوور دانشگاه فرلی دیکنسون فراهم نیست.

یکی از مزایای مهم تحصیل در این دانشگاه اسکالرشیپ‌ها و کمک‌هزینه‌های تحصیلی آن است. تمام دانشجویان کارشناسی پردیس ونکوور نامزد دریافت اسکالرشیپ و کمک‌هزینۀ تحصیلی هستند و دریافت آن به درخواست جداگانه نیاز ندارد. ارزش سه اسکالرشیپ این پردیس بین هفت تا نوزده‌هزار دلار کانادا در سال است که در‌صورت حفظ معدل، برای چهار سال تکرار می‌شود. علاوه‌براین، دانشجویان کارشناسی از جایزۀ تحصیل به‌ارزش حدود چهارهزار دلار کانادا برای هر سال تحصیلی می‌توانند بهره‌مند شوند.

شهریه و اسکالرشیپ های پردیس ونکوور دانشگاه فرلی دیکنسون

هزینۀ زندگی در ونکوور

هزینۀ زندگی در شهر ونکوور برای هر نفر بدون درنظرگرفتن اجاره‌، به حدود ۱،۲۰۰ دلار کانادا در هر ماه می‌رسد. اجارۀ آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۲،۰۰۰ دلار و اجارۀ آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۱،۶۰۰ دلار کانادا در ماه است. علاوه‌براین، اجارۀ ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۳،۶۰۰ دلار و اجارۀ ماهانۀ آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۲،۸۰۰ دلار کانادا برآورد می‌شود.

هزینۀ بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهر ونکوور به‌ترتیب ۳ و ۹۸ دلار کانادا است. همچنین، هزینۀ قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند برای آپارتمان هشتادمتری به‌طورمتوسط ۸۵ دلار کانادا در ماه و هزینۀ اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه ماهانه ۷۸ دلار است.

ناگفته نماند هزینۀ خرید غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت در این شهر به حدود ۱۹ دلار و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر به حدود ۷۷ دلار کانادا می‌رسد. اگر بخواهید در خانه غذا تهیه کنید، قیمت برخی از اقلام غذایی از این قرارند: یک لیتر شیر ۲ دلار، دوازده عدد تخم‌مرغ ۴ دلار، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ ۱۶ دلار، یک کیلوگرم گوشت ۲۲ دلار، یک کیلوگرم موز ۲ دلار، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۴ دلار، یک کیلوگرم سیب‌زمینی ۳ دلار و یک کیلوگرم پیاز ۳ دلار.

منبع: