شهر لنگلی کانادا (Langley City) در منطقۀ ونکوور بزرگ استان بریتیش کلمبیا قرار گرفته است و بخشی از منطقۀ مترو ونکوور (Metro Vancouver Regional District) محسوب می‌شود. لنگلی در ۴۶کیلومتری ونکوور واقع و فاصله‌اش با آن حدود چهل دقیقه است؛ اما هزینۀ زندگی در آن از ونکوور ارزان‌تر است. اگر به تحصیل در کانادا علاقه‌مندید و قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید ؛ اما نمی‌خواهید در کلان‌شهری شلوغ و پرهزینه زندگی کنید، به زندگی در شهر لنگلی نیز می‌توانید فکر کنید.

مساحت و جمعیت شهر لنگلی

مساحت شهر لنگلی کانادا تقریباً ۱۰.۲۲ کیلومترمربع است و براساس سرشماری سال ۲۰۱۶ کانادا، درحدود ۲۵،۸۸۸ نفر در این شهر ساکن‌اند. تراکم جمعیت در این شهر کوچک حدود ۲،۵۳۳.۶ نفر در هر کیلومترمربع است.

وضعیت آب‌وهوایی شهر لنگلی کانادا

وضعیت آب‌وهوایی شهر لنگلی کانادا

آب‌وهوای شهر لنگلی کانادا در تابستان‌ها نسبتاً گرم و نیمه‌ابری و در زمستان‌ها بسیار سرد و مرطوب و ابری است. در طول سال، میانگین دمای هوا در این شهر از ۱ تا ۲۴ درجۀ سانتی‌گراد متغیر است و به‌ندرت به کمتر از منفی ۶ یا بیشتر از ۲۹ درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. بهترین زمان برای سفر به لنگلی و انجام فعالیت‌های مخصوص هوای گرم از اواسط ژوئیه تا اواسط اوت است. فصل گرم شهر لنگلی ۳ ماه، یعنی از ۱۵ژوئن تا ۱۶سپتامبر، طول می‌کشد و میانگین دما در این دوره بیش از ۲۰ درجۀ سانتی‌گراد است. فصل سرد سال نیز ۳.۱ ماه، یعنی از ۱۶نوامبر تا ۱۹فوریه است و میانگین دما در این بازۀ زمانی به کمتر از ۹ درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد.

کیفیت زندگی در شهر لنگلی

به‌طورکلی، می‌توان گفت کیفیت زندگی در شهر لنگلی در سطح نسبتاً مطلوبی قرار دارد. درادامه، سطح کیفیت زندگی در شاخص‌های مختلف را می‌خوانید. این داده‌ها از وبگاه Numbeo در فوریۀ۲۰۲۱ استخراج شده است.

  • شاخص قدرت خرید: متوسط
  • شاخص امنیت: متوسط
  • شاخص خدمات بهداشتی: متوسط
  • شاخص اقلیمی: بسیار بالا
  • شاخص هزینه‌های زندگی: متوسط
  • شاخص نسبت قیمت ملک به درآمد: متوسط
  • شاخص زمان ترافیک: پایین
  • شاخص آلودگی هوا: متوسط

کالج‌ها و دانشگاه‌های شهر لنگلی کانادا

دانشگاه ترینیتی وسترن و پردیس لنگلی دانشگاه پلی‌تکنیک کوانتلن در این شهر قرار گرفته‌اند. ازآنجاکه شهر لنگلی نسبتاً به ونکوور نزدیک است، با زندگی در آن در دانشگاه‌ها و کالج‌های ونکوور، مانند دانشگاه سایمون فریزر و دانشگاه فریزر ولی و کالج برایتون نیز می‌توانید تحصیل کنید.

دانشگاه ترینیتی وسترن

دانشگاه ترینیتی وسترن

دانشگاه ترینیتی وسترن کانادا (Trinity Western University) دانشگاهی خصوصی در زمینۀ هنرهای لیبرال در شهر لنگلی بریتیش کلمبیاست. این دانشگاه ۴۵ رشته در مقطع کارشناسی و ۱۷ رشته در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دراختیار دانشجویان قرار می‌دهد. دانشکده‌های دانشگاه ترینیتی وسترن عبارت‌اند از: دانشکدۀ علوم انسانی و علوم اجتماعی، دانشکدۀ علوم طبیعی و کاربردی، دانشکدۀ هنر و رسانه و فرهنگ، دانشکدۀ کسب‌و‌کار، دانشکدۀ حرکت‌شناسی، دانشکدۀ آموزش، دانشکدۀ پرستاری و کالج تعلیمات کاتولیک.

دانشگاه پلی‌تکنیک کوانتلن، پردیس لنگلی

دانشگاه پلی‌تکنیک کوانتلن (Kwantlen Polytechnic University – KPU) دانشگاهی دولتی در استان بریتیش کلمبیا کاناداست. این دانشگاه یکی از مؤسسه‌های آموزشی بزرگ بریتیش کلمبیا به‌شمار می‌رود و میزبان حدود بیست‌هزار نفر دانشجو در پنج پردیس در منطقۀ مترو ونکوور است. پردیس لنگلی این دانشگاه میزبان دانشکدۀ باغبانی (Horticulture) است و یک آزمایشگاه میدانی و چند گلخانه و باغ دانشگاه در این پردیس قرار گرفته‌اند. افزون‌براین، پردیس یادشده میزبان دوره‌های موسیقی، سالن‌های نمایش و سالن کنفرانس (Auditorium)، دوره‌های علوم و آزمایشگاه‌های زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک و زمین‌شناسی است.

هزینه زندگی در شهر لنگلی کانادا

هزینه زندگی در شهر لنگلی کانادا

مسلماً هزینه‌های زندگی افراد با سبک‌های زندگی‌ گوناگون متفاوت است. به‌طورکلی، هزینه زندگی در شهر لنگلی از هزینۀ زندگی در شهرهای بزرگ‌تر استان بریتیش کلمبیا، مانند ونکوور کمتر ارزیابی می‌شود. درادامه، جزئیات میانگین هزینه‌های اصلی زندگی در شهر لنگلی در سال ۲۰۲۱ را شرح داده‌ایم. این اطلاعات از جدیدترین داده‌های وبگاه Numbeo در فوریۀ۲۰۲۱ استخراج و تمام مبالغ به دلار کانادا محاسبه شده‌ است.

هزینۀ موادغذایی و رستوران

هزینه‌های مربوط به رستوران و موادغذایی از هزینه‌های بسیار مهم برای زندگی است. در شهر لنگلی، هزینۀ غذا در رستورانی ارزان‌قیمت ۱۹ دلار و در رستورانی نسبتاً گران‌قیمت ۷۰ دلار برای سه کورس غذای دو نفر است. علاوه‌براین، قیمت خرید موادغذایی پرمصرفی نظیر یک لیتر شیر، یک قرص ۵۰۰گرمی نان سفید، یک کیلوگرم برنج سفید‌، دوازده عدد تخم‌مرغ، یک کیلوگرم پنیر محلی، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ و یک کیلوگرم گوشت گاو به‌ترتیب ۱.۵۰، ۲.۴۴، ۴.۳۳، ۳.۲۶، ۱۴.۸۱، ۱۰.۳۱ و ۱۳.۲۵ دلار تخمین زده می‌شود. همچنین، هر کیلوگرم از میو‌ه‌هایی مانند سیب و موز و پرتقال به‌ترتیب ۶.۱۲ و ۱.۵۶ و ۷.۱۶ دلار و هر کیلوگرم از صیفی‌جاتی همچون گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی و پیاز نیز به‌ترتیب ۵.۹۸ و ۴.۳۴ و ۶.۵۲ دلار قیمت دارند.

هزینۀ حمل‌و‌‌نقل

هزینۀ حمل‌و‌نقل نیز یکی دیگر از هزینه‌های مهم به‌حساب می‌آید. بلیت یک‌طرفه و یک‌ماهۀ حمل‌و‌نقل داخلی در شهر لنگلی به‌ترتیب حدود ۳.۷۵ و ۹۶.۵۰ دلار قیمت دارد. افزون‌براین، مبلغ ورودی تاکسی ۳ دلار و کرایه حدود ۲.۸۰ دلار به‌ازای هر کیلومتر و هزینۀ هر ساعت انتظار تاکسی حدود ۴۱.۵۰ دلار است. ناگفته نماند برای خرید هر لیتر بنزین در لنگلی حدود ۱.۳۲ دلار باید پرداخت کرد.

هزینۀ مسکن

در میان هزینه‌های مربوط به زندگی، هزینۀ مسکن را می‌توان مهم‌ترین هزینه در نظر گرفت که باتوجه‌به محل زندگی و متراژ خانه، متغیر است. برای مثال، اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۱،۳۷۷.۷۸ دلار و اجاره‌بهای آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۱،۰۸۱.۲۵ دلار در ماه است. همچنین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۲،۶۱۶.۶۷ دلار و اجاره‌بهای ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۲،۰۳۳.۳۳ دلار برآورد می‌شود.

هزینۀ قبوض و اینترنت

هزینۀ قبوض نیز بسته به سبک زندگی فرد و متراژ آپارتمان، متفاوت است. در شهر لنگلی کانادا، بهای قبوض آب، برق، سیستم گرمایشی و سرمایشی و حمل زباله برای آپارتمان ۸۵متری حدود ۱۱۵.۹۰ دلار و هزینۀ اینترنت ADSL یا کابلی با حداقل سرعت شصت مگابیت‌بر‌ثانیۀ نامحدود ۸۹.۸۶ دلار در ماه است.



منابع: