شهر ریچموند هیل کانادا (Richmond Hill) در منطقۀ یورک استان انتاریو قرار گرفته است و بخشی از کلان‌شهر تورنتو (Greater Toronto Area) محسوب می‌شود. ریچموند هیل در فاصلۀ ۳۶کیلومتری تورنتو واقع است و حدود سی دقیقه با آن فاصله دارد؛ اما هزینۀ زندگی در آن از تورنتو کمی ارزان‌تر است. اگر به تحصیل در کانادا و زندگی در نزدیکی شهر تورنتو علاقه‌مندید، به زندگی در شهر ریچموند هیل نیز می‌توانید فکر کنید.

مساحت و جمعیت شهر ریچموند هیل

مساحت شهر ریچموند هیل کانادا تقریباً ۱۰۱.۱۱ کیلومترمربع است و براساس سرشماری سال ۲۰۱۶ کانادا، درحدود ۱۹۵،۰۲۲ نفر در این شهر ساکن‌اند. شهر ریچموند هیل سومین بخش پرجمعیت منطقۀ یورک و بیست‌وششمین منطقۀ پرجمعیت کانادا به‌شمار می‌آید و تراکم جمعیت در آن حدود ۱،۹۲۸.۸ نفر در هر کیلومترمربع است.

وضعیت آب‌وهوایی شهر ریچموند هیل کانادا

وضعیت آب‌وهوایی شهر ریچموند هیل کانادا

آب‌وهوای شهر ریچموند هیل کانادا در تابستان‌ها گرم و در زمستان‌ها بسیار سرد و خشک و با وزش باد همراه و در طول سال همواره نیمه‌ابری است. در طول سال، میانگین دمای هوا در این شهر از منفی ۱۰ تا ۲۷ درجۀ سانتی‌گراد متغیر است و به‌ندرت به کمتر از منفی ۲۰ یا بیشتر از ۳۲ درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. بهترین زمان برای سفر به ریچموند هیل و انجام فعالیت‌های مخصوص هوای گرم از اواخر ژوئن تا اوایل سپتامبر است. فصل گرم شهر ریچموند هیل ۳.۶ ماه، یعنی از ۲۸می تا ۱۷سپتامبر، طول می‌کشد و میانگین دما در این دوره بیش از ۲۱ درجۀ سانتی‌گراد است. فصل سرد سال نیز ۳.۴ ماه، یعنی از ۲دسامبر تا ۱۳مارس است و میانگین دما در این بازۀ زمانی به کمتر از ۳ درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد.

کیفیت زندگی در شهر ریچموند هیل

ریچموند هیل شهری زیبا و جذاب است و براساس نظرسنجی Conference Board کانادا، ریچموند هیل یکی از شش شهر برتر برای زندگی در کانادا به‌شمار می‌رود. این شهر، تنها بخش کلان‌شهر تورنتو است که در ردۀ شهرهای برتر نظرسنجی یادشده قرار گرفته است. معیارهای درنظرگرفته‌شده در این نظرسنجی عبارت‌اند از: جامعه، بهداشت، اقتصاد، محیط‌زیست، کیفیت آموزش، نوآوری و مسکن.

به‌طورکلی، می‌توان گفت کیفیت زندگی در شهر ریچموند هیل در سطح مطلوبی قرار دارد. درادامه، سطح کیفیت زندگی در شاخص‌های دیگر را می‌خوانید. این داده‌ها از وبگاه Numbeo در ژانویۀ۲۰۲۱ استخراج شده است.

  • شاخص امنیت: بالا
  • شاخص خدمات بهداشتی: بالا
  • شاخص اقلیمی: متوسط
  • شاخص نسبت قیمت ملک به درآمد: متوسط
  • شاخص زمان ترافیک: بسیار پایین
  • شاخص آلودگی هوا: بسیار پایین

کالج‌ها و دانشگاه‌های شهر ریچموند هیل کانادا

کالج‌ها و دانشگاه‌های شهر ریچموند هیل کانادا

در شهر ریچموند هیل، دانشگاه یا کالج بزرگی وجود ندارد؛ اما ازآنجاکه این شهر نسبتاً به تورنتو نزدیک است، با زندگی در آن می‌توانید در دانشگاه‌ها و کالج‌های تورنتو تحصیل کنید. پس اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید با ما همراه باشید؛ درادامه، تعدادی از کالج‌ها و دانشگاه‌های نزدیک به ریچموند هیل را معرفی می‌کنیم.

دانشگاه یورک کانادا

دانشگاه یورک کانادا (York University) دانشگاهی دولتی و پژوهش‌محور در شهر تورنتوست. این دانشگاه سومین دانشگاه بزرگ کانادا به‌شمار می‌رود و ۱۱ دانشکده و ۲۸ مرکز پژوهشی دارد و در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی، حدود ۱۲۰ رشتۀ دانشگاهی در زمینه‌های مختلفی مانند علوم انسانی، علوم، مهندسی، کسب‌و‌کار، حقوق، آموزش، بهداشت، محیط‌زیست و هنر طراحی در‌اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

کالج سنکا

کالج تکنولوژی و هنرهای کاربردی سنکا (Seneca College of Applied Arts and Technology) کالجی دولتی است که در منطقۀ کلان‌شهر تورنتو در استان انتاریو قرار دارد. این کالج هفت پردیس دارد و در مقاطع مختلف تحصیلی، دوره‌های پاره‌وقت و تمام‌وقت گوناگونی ارائه می‌دهد. از میان دوره‌های این دانشگاه می‌توان به کارشناسی مدیریت کسب‌وکار، مدیریت مالی، مدیریت منابع انسانی، حسابداری و بازاریابی اشاره کرد.

کالج سنتنیال

کالج تکنولوژی و هنرهای کاربردی سنتنیال (Centennial College of Applied Arts and Technology) در شهر تورنتو واقع شده است. کالج سنتنیال قدیمی‌ترین کالج دولتی استان انتاریو به‌شمار می‌رود و دوره‌های متنوعی در زمینه‌های مختلف مانند کسب‌و‌کار، فناوری اطلاعات، هنر و طراحی، بهداشت و مهندسی به دانشجویان ارائه می‌کند.

هزینه زندگی در شهر ریچموند هیل کانادا

هزینه زندگی در شهر ریچموند هیل کانادا

مسلماً هزینه‌های زندگی افراد با سبک‌های زندگی‌ گوناگون متفاوت است. به‌طورکلی، هزینه زندگی در شهر ریچموند هیل از هزینۀ زندگی در شهرهای بزرگ‌تر استان انتاریو، مانند تورنتو کمتر ارزیابی می‌شود. درادامه، جزئیات میانگین هزینه‌های اصلی زندگی در شهر ریچموند هیل در سال ۲۰۲۱ را شرح داده‌ایم. این اطلاعات از جدیدترین داده‌های وبگاه Numbeo در فوریۀ۲۰۲۱ استخراج و تمام مبالغ به دلار کانادا محاسبه شده‌ است.

هزینۀ موادغذایی و رستوران

هزینه‌های مربوط به رستوران و موادغذایی از هزینه‌های بسیار مهم برای زندگی است. در شهر ریچموند هیل، هزینۀ غذا در رستورانی ارزان‌قیمت ۱۵ دلار و در رستورانی نسبتاً گران‌قیمت ۸۵ دلار برای سه کورس غذای دو نفر است. علاوه‌براین، قیمت خرید موادغذایی پرمصرفی نظیر یک لیتر شیر، یک قرص ۵۰۰گرمی نان سفید، یک کیلوگرم برنج سفید‌، دوازده عدد تخم‌مرغ، یک کیلوگرم پنیر محلی، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ و یک کیلوگرم گوشت گاو به‌ترتیب ۲.۳۰، ۳.۳۱، ۲.۰۷، ۳.۰۵، ۱۱، ۱۱.۸۴ و ۱۵.۲۷ دلار تخمین زده می‌شود. همچنین، هر کیلوگرم از میو‌ه‌هایی مانند سیب و موز و پرتقال به‌ترتیب ۳.۵۴ و ۱.۲۴ و ۴.۰۱ دلار و هر کیلوگرم از صیفی‌جاتی همچون گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی و پیاز نیز به‌ترتیب ۴.۳۸ و ۳.۱۱ و ۲.۴۶ دلار قیمت دارند.

هزینۀ حمل‌و‌‌نقل

هزینۀ حمل‌و‌نقل نیز یکی دیگر از هزینه‌های مهم به‌حساب می‌آید. بلیت یک‌طرفه و یک‌ماهۀ حمل‌و‌نقل داخلی در شهر ریچموند هیل به‌ترتیب حدود ۴ و ۱۵۰ دلار قیمت دارد. افزون‌براین، مبلغ ورودی تاکسی ۴.۲۵ دلار و کرایه حدود ۲ دلار به‌ازای هر کیلومتر و هزینۀ هر ساعت انتظار تاکسی حدود ۲۴ دلار است. ناگفته نماند برای خرید هر لیتر بنزین در ریچموند هیل حدود ۱.۰۹ دلار باید پرداخت کرد.

هزینۀ مسکن

در میان هزینه‌های مربوط به زندگی، هزینۀ مسکن را می‌توان مهم‌ترین هزینه در نظر گرفت که باتوجه‌به محل زندگی و متراژ خانه، متغیر است. هزینۀ اجارۀ مسکن در شهر ریچموند هیل در‌مقایسه‌با دیگر شهرهای کانادا بسیار گران است. برای مثال، اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۱،۷۸۱.۲۵ دلار و اجاره‌بهای آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۱،۵۷۸.۵۷ دلار در ماه است. همچنین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۲،۷۵۰ دلار و اجاره‌بهای ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۲،۶۰۰ دلار برآورد می‌شود.

هزینۀ قبوض و اینترنت

هزینۀ قبوض نیز بسته به سبک زندگی فرد و متراژ آپارتمان، متفاوت است. در شهر ریچموند هیل کانادا، بهای قبوض آب، برق، سیستم گرمایشی و سرمایشی و حمل زباله برای آپارتمان ۸۵متری حدود ۱۹۱.۷۶ دلار و هزینۀ اینترنت ADSL یا کابلی با حداقل سرعت شصت مگابیت‌بر‌ثانیۀ نامحدود ۷۲.۷۱ دلار در ماه است.



منابع: