شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن برای تمام افراد جهان مشکل‌ساز شده است. در‌این‌میان، در برگزاری آزمون‌های بین‌المللی، مانند آیلتس و تافل نیز محدودیت‌هایی اِعمال شده و داوطلبانِ این آزمون‌ها را با مشکلات و نگرانی‌های متعددی روبه‌رو کرده است. بعضی از دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان برای رفع این مشکل نتیجۀ آزمون انگلیسی دولینگو (DET) را می‌پذیرند. آماده شدن برای آزمون دولینگو درست مانند آزمون‌های مهم دیگر کار ساده‌ای نیست؛ اما با استفاده از چند راهکار، از میزان اضطرابتان در روز آزمون می‌توانید بکاهید. در این مطلب، به روش‌های آمادگی برای آزمون دولینگو اشاره خواهیم کرد.

آمادگی برای آزمون انگلیسی دولینگو

آزمون انگلیسی دولینگو آزمونی پیشرفته برای سنجش دانش زبان انگلیسی دانشجویان بین‌المللی است. داوطلبان این آزمون در خانه و بدون تجهیزات خاصی می‌توانند آزمون دهند. آزمون دولینگو همچون آزمون‌های تافل و آیلتس تمام مهارت‌های زبان انگلیسی، یعنی مهارت‌های گفتاری، شنیداری، خواندن و نوشتن داوطلبان را می‌سنجد. ازآنجاکه آزمون آنلاین دولینگو تقریباً جدید است، آشنایی با ساختار و دانستن روش‌های آمادگی برای آن به شما بسیار کمک می‌کند. درادامه، برخی از روش‌های آمادگی برای آزمون دولینگو را می‌خوانید.

آزمون آزمایشی دهید

آزمون آزمایشی دهید

آزمون‌های نمونه و آزمایشی شما را با نوع پرسش‌های در آزمون اصلی آشنا می‌کنند؛ بنابراین شرکت در آزمون‌های آزمایشی، یکی از روش‌های مهم در آمادگی برای آزمون دولینگو و هر آزمون دیگری به‌شمار می‌رود. بهتر است پیش از آزمون اصلی، آزمون آزمایشی بدهید تا ببینید که در آزمون اصلی باید انتظار چه پرسش‌هایی را بکشید و روی چه مهارت‌هایی تمرکز کنید. آزمون آزمایشی دولینگو رایگان است و تکرار آن محدودیتی ندارد. زمانی‌که آزمون را به‌پایان برسانید، سطح نمرۀ شما تخمین زده می‌شود. به‌یاد بسپارید که آزمون آزمایشی دولینگو از آزمون اصلی کوتاه‌تر است و حدود هشت دقیقه طول می‌کشد و نمره‌اش به‌اندازۀ آزمون اصلی دقیق نیست. برای شرکت در آزمون آزمایشی دولینگو اینجا را ببینید.

محیط آزمون را آماده کنید

آزمون انگلیسی دولینگو آزمونی آنلاین است؛ بنابراین، بهتر است پیش از آزمون تمام امکانات لازم را آماده کنید تا در روز آزمون اصلی با مشکل مواجه نشوید. برای شرکت در این آزمون، مقدمات و امکانات زیر را باید فراهم کنید:

  • مدرک شناسایی عکس‌دار صادرۀ دولت، مانند گذرنامه
  • اتاقی روشن و آرام
  • یک ساعت زمان آزاد
  • رایانۀ به‌همراه وب‌کم و میکروفن و بلندگو
  • اتصال به اینترنت پرسرعت و مرورگر کروم یا اپرا

قوانین آزمون را یاد بگیرید

یادگرفتن قوانین در آمادگی برای آزمون دولینگو بسیار مهم و مؤثر است. وقتی آزمون به‌پایان می‌رسد، ناظر آزمون برای اطمینان از رعایت تمامی قوانین، ویدئو شما را بررسی می‌کند. طبق قوانین آزمون دولینگو، حین آزمون از هدفون نمی‌توانید استفاده کنید، با دیگران نمی‌توانید سخن بگویید، از تلفن‌همراه یا وسایل دیگر نمی‌توانید استفاده کنید و به‌جز صفحۀ کامپیوتر جای دیگری را نمی‌توانید ببینید. در تمام طول آزمون، حتماً این قوانین را باید رعایت کنید؛ وگرنه مجبور خواهید شد آزمون را تکرار کنید. قوانین آزمون در صفحۀ پرسش‌های متدوال دولینگو شرح داده شده است و در ابتدای آزمون نیز به شما یادآوری می‌شود.

مهارت‌هایتان را نشان دهید

آزمون انگلیسی دولینگو یک بخش نوشتاری یا رایتینگ و یک مصاحبۀ ویدئویی را نیز شامل می‌شود. مسئولان پذیرش دانشگاه‌ها باتوجه‌به نمرۀ این مهارت‌ها اطلاعات زیادی دربارۀ شما کسب می‌کنند و نتیجۀ این دو بخش برای دانشجویان بین‌المللی، می‌تواند فرصتی ارزشمند در نشان‌دادن میزان تسلطشان به زبان انگلیسی باشد. در بخش‌های رایتینگ و اسپیکینگ آزمون دولینگو، دو گزینه خواهید داشت که باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. سپس سه دقیقه برای صحبت‌کردن و پنج دقیقه برای نوشتن فرصت خواهید داشت. در تمام طول آزمون، زمان‌سنجی برای اطلاع از زمان باقی‌مانده مشاهده خواهید کرد. اگر در مرحله‌ای گیر کردید، نگران نباشید و نفسی عمیق بکشید و تا‌حدممکن به هر پرسش بهترین پاسخ را دهید. گفتنی است که پیش از فرستادن نتیجۀ آزمون به دانشگاه‌ها، نمره‌تان را می‌توانید بررسی کنید و اگر از عملکردتان راضی نبودید، می‌توانید دوباره آزمون دهید.



منابع: