یکی از مراحل اپلای و دریافت پذیرش از دانشگاه‌ها پرداخت هزینۀ اپلیکیشن فی (Application Fee) یا هزینۀ ثبت درخواست پذیرش است. دانشجویان بین‌المللی زیادی به تحصیل در کانادا علاقه‌مندند؛ اما باتوجه‌به اینکه می‌خواهند در چند دانشگاه اپلای کنند، هزینۀ اپلیکیشن فی در تمام دانشگاه‌های مدنظرشان را نمی‌توانند پرداخت کنند. هزینۀ اپلیکیشن فی در بیشترِ دانشگاه‌های کانادا حتی بیشتر از دانشگاه‌های آمریکایی است و تقریباً تمام دانشگاه‌های کانادا آن را دریافت می‌کنند. در‌این‌میان، بعضی از دانشگاه‌های کانادا در شرایط خاص و بعضی دیگر اصلاً این هزینه را دریافت نمی‌کنند. در این مطلب، تعدادی از دانشگاه های بدون اپلیکیشن فی در کانادا را معرفی خواهیم کرد.

حذف اپلیکیشن فی در شرایط خاص

بعضی از دانشگاه‌های کانادا از دانشجویان دارای شرایط خاص هزینۀ اپلیکیشن فی دریافت نمی‌کنند. معمولاً دانشجویان بین‌المللی از کشورهای توسعه‌نیافتۀ موجود در فهرست سازمان ملل از پرداخت اپلیکیشن فی در کانادا معاف‌اند. همچنین، گاهی دانشجویان دیگر مانند بعضی از دانشجویان بومی کانادایی یا مقیمان دائم با شرایط سنی خاص بدون پرداخت اپلیکیشن فی در دانشگاه‌های کانادا می‌توانند تحصیل کنند. دانشگاه آلبرتا و دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشگاه کلگری ازجمله دانشگاه‌هایی هستند که در شرایط خاص از دانشجویان این هزینه را دریافت نمی‌کنند. برای اطلاع از شرایط خاص هر دانشگاه، بخش مربوط به شهریه و هزینه‌های تحصیل در وبگاه دانشگاه را باید بررسی کنید.

معرفی دانشگاه های بدون اپلیکیشن فی در کانادا

معرفی دانشگاه های بدون اپلیکیشن فی در کانادا

بعضی از دانشگاه‌های دولتی و خصوصی در کانادا هزینۀ اپلیکیشن فی دریافت نمی‌کنند. درادامه، برخی از دانشگاه های بدون اپلیکیشن فی در کانادا را معرفی خواهیم کرد.

دانشگاه رویال رودز

دانشگاه رویال رودز (Royal Roads University) دانشگاهی دولتی است که در شهر کول‌وود استان بریتیش کلمبیا کانادا قرار دارد. این دانشگاه از متقاضیان هزینه‌ای برای ثبت درخواست پذیرش دریافت نمی‌کند و درخواست پذیرش برای دانشجویان محلی و بین‌المللی در دوره‌های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در آن رایگان است.

دانشگاه مونت آلیسون

دانشگاه مونت آلیسون (Mount Allison University) دانشگاهی دولتی در زمینۀ هنرهای لیبرال در شهر سکویل استان نیوبرانزویک کاناداست. متقاضیانی که درخواست پذیرششان را آنلاین ثبت ‌کنند، نیازی نیست هزینۀ اپلیکیشن فی بپردازند. گفتنی است دانشجویان پذیرفته‌شده برای تحصیل در دانشگاه مونت الیسون صد دلار کانادا بابت هزینۀ ثبت درخواست باید بپردازند.

دانشگاه کوئست

دانشگاه کوئست کانادا (Quest University Canada) دانشگاهی خصوصی و غیرانتفاعی است که در شهر اسکوامیش استان بریتیش کلمبیا قرار دارد. این دانشگاه اپلیکیشن فی ندارد؛ اما برای بهره‌بردن از این شرایط، درخواست پذیرشتان را پیش از پایان ددلاین، باید آنلاین ثبت کنید؛ چراکه دانشگاه ممکن است از افرادی که خارج از ددلاین ثبت‌نام کرده‌اند، هزینه‌ای بابت ثبت درخواست دریافت کند.

کالج دانشگاهی بوث

کالج دانشگاهی بوث (Booth University College) ویژۀ هنرهای لیبرال است و در شهر وینیپگ استان منیتوبا کانادا جای دارد. این دانشگاه خصوصی در زمان ثبت درخواست پذیرش هزینۀ اپلیکیشن فی دریافت نمی‌کند؛ اما دانشجویان پذیرفته‌شده برای تحصیل پانصد دلار کانادا باید پرداخت کنند.

دانشگاه ردیمر

دانشگاه ردیمر (Redeemer University) دانشگاهی خصوصی واقع در شهر همیلتون استان انتاریو کاناداست که بیشترْ رشته‌های مرتبط با علوم و هنرهای لیبرال را ارائه می‌دهد. این دانشگاه اپلیکیشن فی ندارد؛ اما مانند دانشگاه کوئست، اگر درخواست پذیرش را پس از پایان مهلت ثبت‌نام ارسال کنید، چهل دلار کانادا بابت ثبت درخواست پذیرش باید بپردازید. بنابراین، اگر می‌خواهید بدون پرداخت اپلیکیشن فی در این دانشگاه اپلای کنید، درخواستتان را پیش از پایان ددلاین باید ثبت کنید.

دانشگاه فرلی دیکنسون

دانشگاه فرلی دیکنسون (Fairleigh Dickinson University) دانشگاهی خصوصی است که پردیس اصلی آن در استان نیوجرسی آمریکا قرار دارد و یکی از پردیس‌هایش نیز در شهر ونکوور استان بریتیش کلمبیا کانادا واقع شده است. هزینۀ اپلیکیشن فی در دانشگاه فرلی دیکنسون ۲۵ دلار کاناداست؛ اما اگر درخواست پذیرشتان را آنلاین ثبت کنید، لازم نیست این هزینه را بپردازید.



منابع: