اقتصاد کانادا پس از پاندمی ویروس کرونا در حال بهبود است و انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک، محدودیت‌ها و قرنطینه و قوانین منع عبور‌و‌مرور لغو شود. در‌این‌میان، مشاغل مورد نیاز کانادا در سال ۲۰۲۱ برای بهبود اقتصاد کشور با‌توجه‌به تأثیرات این پاندمی با گذشته کمی تفاوت دارد.

با شروع پاندمی COVID-19، تعداد زیادی از کسب‌و‌کارها مجبور به تغییر شده‌اند. برای مثال،‌ بسیاری از کارفرماها دورکاری و کسب‌و‌کارها استفاده از ابزارهای همکاری آنلاین و پلتفرم‌های تماس تصویری را در پیش گرفته‌اند. افزون‌براین، کسب‌و‌کارهای نیازمند به فعالیت‌های فیزیکی سیاست‌هایی، مانند استفاده از ماسک و رعایت فاصلۀ فیزیکی برای حفظ سلامت و امنیت کارکنان را هم‌سو با توصیه‌های دولت پیش گرفته‌اند. علاوه‌بر این تغییرات، تعداد افرادی که براثر شیوع ویروس کرونا و بسته‌شدن بعضی از بخش‌های اقتصادی در پی محدودیت‌های اعمال‌شده شغلشان را از دست داده‌اند، بسیار افزایش یافته است‌؛ اما انتظار می‌رود که این مشکل در نیمۀ دوم سال رفع شود.

بااین‌همه، اکنون اوضاع رو‌به‌بهبود است. بیش از دوسوم کارفرماهای کانادایی قصد دارند کارکنان تعدیل‌شده را به کار برگردانند و کارشناسان مشاغل مورد نیاز کانادا در سال ۲۰۲۱ را تخمین زده‌اند. شرکت Randstad Canada پیش‌بینی این شغل‌های مورد نیاز را منتشر کرده است. براساس داده‌های وبگاه این شرکت، کارکنان زیادی در بخش‌های مختلف در سال جاری مورد نیاز خواهند بود و افراد ماهر در سال ۲۰۲۱ می‌توانند بخت زیادی برای استخدام داشته باشند.

مشاغل برتر مورد نیاز کانادا در 2021

مشاغل برتر مورد نیاز کانادا در 2021

درادامۀ مقاله، فهرستی از مشاغل مورد نیاز کانادا در سال ۲۰۲۱ را معرفی خواهیم کرد. داده‌های این فهرست از وبگاه Randstad استخراج شده است.

نمایندۀ خدمات مشتریان

نیاز به نمایندگان خدمات مشتریان به‌علت مواجهه با پاندمی COVID-19 بیشتر از گذشته است. این نمایندگان با مشتریانی سروکار دارند که می‌خواهند با افراد حرفه‌ای برای حل مشکلاتشان صحبت کنند. بازپرداخت مبالغ سفارش‌های مرجوعی و لغو سفارش‌ها، تنها بخش کوچکی از وظایف نمایندگان خدمات مشتریان است.

راننده

تعجبی ندارد که در طول پاندمی، نیاز به رانندگان، به‌ویژه رانندگان کامیون‌ها بیشتر شده باشد. بسیاری از این رانندگان موظف هستند تجهیزات پزشکی را به بیمارستان‌ها و کالاهای ضروری را به فروشگاه‌های سراسر کانادا ارسال کنند.

پرستار رسمی

پرستار رسمی

حتی پیش از دوران شیوع ویروس کرونا، پرستاری رسمی یکی از مشاغل مورد نیاز در کانادا به‌شمار می‌رفت. حال با شیوع بیماری COVID-19 و افزایش تعداد بیمارانِ نیازمند به مراقبت‌های ضروری، نیاز به این پرستاران افزایش یافته است. پیش‌بینی می‌شود کانادا برای کمک به جمعیتِ روبه‌پیری‌اش، تا سال ۲۰۲۲ به ۶۰۰هزار پرستار نیاز داشته باشد.

کارگر ساده

درحال‌حاضر در سراسر کشور کانادا، به کارگران عمومی و ساده بسیار نیاز است. درواقع، تعداد افراد موردنیاز در این زمینه بیش از توانِ استخدامی کارفرماهاست. از صنایع استخدام‌کنندۀ کارگران ساده می‌توان به بخش‌های تولید، لجستیک، ساخت‌وساز و بسته‌بندی اشاره کرد.

مهندس برق

باتوجه‌به وابستگی شرکت‌ها به شرکت‌های ارتباطی پیچیده برای فعالیت در دوران پاندمی، نیاز مبرمی به مهندسان برق در کانادا حس می‌شود. تقاضا برای استخدام مهندسان برق، به‌ویژه افراد ماهر در زمینه‌های متنوعی مانند مهارت‌های فنی و ارتباطی بسیار زیاد است.

توسعه‌دهندۀ نرم‌افزار

تقاضا برای استخدام توسعه‌دهندگان نرم‌افزار نیز بسیار فراوان است؛ چراکه کارکنان همچنان به کار از خانه ادامه می‌دهند و تجارت الکترونیکی محبوب‌تر از گذشته است. بسیاری از شرکت‌ها در کانادا به‌دنبال افرادی هستند که به شغل کدنویسی و طراحی و ساخت اپلیکیشن‌ها و وبگاه‌ها مشغول‌اند و در این کار مهارت دارند.

حسابدار

حسابدار

در زمان‌های ناپایداری مالی، حسابداری یکی از مشاغل مورد نیاز است. حسابداران به صاحبان کسب‌وکارها برای دسترسی به بودجه‌های دولتی و ادارۀ مسائل مالیاتی می‌توانند کمک کنند و در تصمیم‌گیری‌های مهم برای رشد کسب‌وکارها، خدمات مشاوره ارائه دهند.

مدیر منابع انسانی

مدیران منابع انسانی با توسعۀ سیاست‌های مرتبط به پاندمی، مانند سیاست‌های دورکاری و سیاست‌های حفظ سلامت و امنیت کارکنان به شرکت‌ها در این دوران می‌توانند کمک بسیار زیادی کنند. همچنین، این افراد در این برهۀ دشوار به حفظ روحیه و انگیزۀ کارکنان کمک خواهند کرد.

مشاور مالی

بسیاری از افراد به‌علت مواجهه با پاندمی احساس امنیت و ثبات مالی نمی‌کنند؛ بنابراین، تعجبی ندارد که مشاوران مالی به فهرست مشاغل مورد نیاز راه یافته‌اند. مشاوران مالی به افرادی خدمات مشاوره و پشتیبانی مالی ارائه می‌دهند که در بازپرداخت وام مسکن یا وام‌های دیگر یا پرداخت اجاره‌ها به مشکل برخورده‌اند.

مشاغل بخش تکنولوژی

چه در دوران پاندمی و چه پیش‌از‌آن، همواره در بخش تکنولوژی مشکل کمبود نیروی کار وجود داشته است؛ به‌همین‌دلیل، برنامه‌های مهاجرتی در استان‌هایی مانند انتاریو و بریتیش کلمبیا بر جذب و استخدام افراد ماهر در بخش تکنولوژی متمرکزند. مهاجران بر رشد این بخش در کانادا تأثیر زیادی می‌گذارند و در‌حال‌حاضر، تقاضای بسیاری برای استخدام افراد مستعد و ماهر در بخش تکنولوژی، به‌ویژه در قسمت‌های شهری بزرگ همچون تورنتو و ونکوور و مونترال وجود دارد.



منابع: