کالج زبان در کانادا یکی از راه‌های آموزش زبان انگلیسی یا فرانسوی در محیط و میان انگلیسی‌زبانان و فرانسوی‌زبانان است. این کالج‌ها با ارائۀ بهترین کیفیت تدریس، دانش زبان شما را بهبود می‌بخشند و در هر جای کشور کانادا که باشید، تجربه‌تان از تحصیل در عالی‌ترین سطح استانداردهای آموزشی خواهد بود. دانشجویان بین‌المللی و علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا در هر جای این کشور در یکی از کالج‌های زبان می‌توانند ثبت‌نام کنند و برای ورود به دانشگاه و زندگی و کار در آنجا آماده شوند. در این مقاله، دربارۀ کالج زبان در کانادا و دانشگاه‌های ارائه‌دهندۀ دورۀ زبان بیشتر صحبت خواهیم کرد. اگر به مهاجرت تحصیلی به کانادا علاقه مندید با ما همراه باشید.

نکته‌های مهم دربارۀ کالج زبان در کانادا

هنگام انتخاب کالج زبان دقت کنید که کالج مدنظرتان حتماً در فهرست کالج‌های معتبر ازنظر Languages Canada قرار داشته باشد. این سازمان ۲۲۵ کالج زبان در کانادا را فهرست کرده است که کیفیت آموزش در آن‌ها در حد استانداردهای بین‌المللی است. معیار‌های انتخاب این کالج‌ها از‌این‌قرارند: خدمات دانشجویی، کادر آموزش، برنامۀ درسی، بازاریابی و تبلیغ و ثبت‌نام و میزان پذیرش دانشجو. پنج نوع کلاس در کالج زبان وجود دارد که عبارت‌اند از: ۱. کلاس‌های آمادگی آزمون زبان (مانند آیلتس و تافل)؛ ۲. کلاس‌های تابستانی؛ ۳. کلاس زبان تخصصی (مثلاً برای کسب‌وکار)؛ ۴. کلاس زبان برای ورود به دانشگاه و کالج؛ ۵. کلاس تربیت معلم (همچون سلتا یا تسول). بسیاری از دانشجویان بین‌المللی نمرۀ لازم در آزمون تافل یا آیلتس را برای ورود مستقیم به دانشگاه کسب نمی‌کنند و به‌شرط شرکت در کلاس‌های زبان پذیرفته می‌شوند. درادامه، برخی از دانشگاه‌های برگزارکنندۀ کلاس زبان در کانادا را معرفی خواهیم کرد. ناگفته نماند برای اخذ راحت‌تر اِستادی پرمیت و ویزای تحصیلی کانادا ، بهتر است نمرۀ زبان مناسبی به سفارت ارائه دهید.

بهترین کالج زبان در کانادا

برخی از دانشگاه‌ها و کالج‌های معتبر کانادا برای کسانی کلاس زبان برگزار می‌کنند که حدنصاب لازم برای شرکت در رشته‌های دانشگاه را کسب نکرده‌اند. البته در طول برگزاری دورۀ آموزشی زبان، امکان اسکان در پردیس این دانشگاه‌ها و کالج‌ها نیز وجود دارد. در‌ادامه، دَه دانشگاه برتر کانادا را نام خواهیم برد که چنین شرایطی را فراهم کرده‌اند.

بهترین کالج زبان در کانادا

دانشگاه مک گیل

اگر قصد شرکت در کالج زبان در کانادا را دارید، دانشگاه مک گیل یکی از گزینه‌های برتر شماست. این دانشگاه در سال ۱۸۱۳ در شهر مونترال تأسیس شد و درحال‌حاضر، میزبان بیش از سیصد رشتۀ تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری است. برخی از دانشکده‌های این دانشگاه از‌این‌قرارند: دانشکدۀ آموزش، دانشکدۀ پرستاری، دانشکدۀ پزشکی، دانشکدۀ دندان‌پزشکی، دانشکدۀ حقوق، دانشکدۀ مددکاری، دانشکدۀ علوم طبیعی، دانشکدۀ علوم ارتباطات، دانشکدۀ علوم کامپیوتر، دانشکدۀ علوم تغذیه، دانشکدۀ کشاورزی و محیط‌زیست، دانشکدۀ مدیریت، دانشکدۀ معماری، دانشکدۀ موسیقی، دانشکدۀ مهندسی و دانشکدۀ هنر.

دانشگاه آلبرتا

یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای کالج زبان در کانادا دانشگاه آلبرتاست. این دانشگاه سال ۱۹۰۸ در شهر ادمونتون شروع به کار کرد و امروزه، بیش از ۳۹هزار نفر دانشجو در چهارصد رشته در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری آن مشغول تحصیل هستند. دانشگاه آلبرتا هجده دانشکده دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: دانشکدۀ کشاورزی، دانشکدۀ کسب‌وکار، دانشکدۀ هنر، دانشکدۀ آموزش، دانشکدۀ فنی‌و‌مهندسی، دانشکدۀ حقوق، دانشکدۀ پزشکی و دندان‌پزشکی، دانشکدۀ پرستاری، دانشکدۀ داروسازی، دانشکدۀ تربیت‌بدنی و دانشکدۀ توان‌بخشی.

دانشگاه واترلو

دانشگاه واترلو یکی از نام‌های معتبر برای کالج زبان در کانادا است. این دانشگاه سال ۱۹۵۹ در شهر واترلو بنیان نهاده شد و هم‌اکنون، میزبان بیش از ۳۷هزار نفر دانشجو در شش دانشکده و سیزده مدرسه است. این دانشکده‌ها و مدرسه‌ها بدین‌شرح‌اند: دانشکدۀ علوم بهداشتی، دانشکدۀ هنر، دانشکدۀ مهندسی، دانشکدۀ محیط‌زیست، دانشکدۀ ریاضی و دانشکدۀ علوم.

دانشگاه کوئینز

دانشگاه کوئینز سال ۱۸۴۱ در شهر کینگستون تأسیس شد و یکی از مقاصد دانشجویان بین‌المللی برای کالج زبان در کانادا به‌شمار می‌آید. درحال‌حاضر، بیش از ۲۸هزار نفر دانشجو از سراسر جهان در هشت دانشکدۀ این دانشگاه تحصیل می‌کنند. این هشت دانشکده عبارت‌اند از: دانشکدۀ علوم و هنر، دانشکدۀ حقوق، دانشکدۀ آموزش، دانشکدۀ کسب‌وکار، دانشکدۀ مهندسی و علوم کاربردی، دانشکدۀ سلامت، دانشکدۀ علوم سیاسی و دانشکدۀ تحصیلات تکمیلی.

دانشگاه کوئینز

دانشگاه دالهاوزی

دانشگاه دالهاوزی یکی دیگر از مؤسسه‌های معتبر برای کالج زبان در کانادا است. این دانشگاه سال ۱۸۱۸ در شهر هالیفکس آغاز به کار کرد و امروزه، میزبان بیش از نوزده‌هزار نفر دانشجو در دویست رشته است. این دانشگاه دوازده دانشکده دارد‌: دانشکدۀ کشاورزی، دانشکدۀ معماری، دانشکدۀ هنر و علوم اجتماعی، دانشکدۀ علوم کامپیوتر، دانشکدۀ دندان‌پزشکی، دانشکدۀ مهندسی، دانشکدۀ تحصیلات تکمیلی، دانشکدۀ سلامت، دانشکدۀ حقوق، دانشکدۀ مدیریت، دانشکدۀ پزشکی و دانشکدۀ علوم.

دانشگاه اتاوا

دانشگاه اتاوا سال ۱۸۴۷ در شهر اتاوا شروع به کار کرد و هم‌اکنون، بیش از ۴۱هزار نفر دانشجو در نُه دانشکدۀ آن مشغول تحصیل هستند. دانشکده‌های دانشگاه اتاوا عبارت‌اند از: دانشکدۀ هنر، دانشکدۀ آموزش، دانشکدۀ مهندسی، دانشکدۀ علوم سلامت، دانشکدۀ حقوق، پزشکی، دانشکدۀ علوم طبیعی، دانشکدۀ علوم اجتماعی و دانشکدۀ مدیریت.

دانشگاه یورک

دانشگاه یورک سال ۱۹۵۹ در شهر تورنتو تأسیس شد و امروزه، میزبان بیش از ۵۵هزار نفر دانشجو در نُه دانشکده‌ و مدرسه است. این دانشکده‌ها و مدرسه‌ها بدین‌شرح‌اند: دانشکدۀ علوم انسانی، دانشکدۀ علوم طبیعی، مدرسۀ مهندسی، مدرسۀ کسب‌وکار، مدرسۀ حقوق، کالج گلندان، دانشکدۀ آموزش، دانشکدۀ سلامت، دانشکدۀ مطالعات محیط‌زیست، مدرسۀ هنر و رسانه و طراحی و دانشکدۀ تحصیلات تکمیلی.

دانشگاه گوئلف

دانشگاه گوئلف سال ۱۹۶۴ در شهر گوئلف بنیان نهاده شد و هم‌اکنون، بیش از ۲۷هزار نفر دانشجو در ۱۴۲ رشتۀ آن مشغول تحصیل هستند. دانشکده‌ها و مدرسه‌های این دانشگاه عبارت‌اند از: دانشکدۀ هنر، دانشکدۀ علوم زیستی، دانشکدۀ مهندسی و مطالعات فیزیک، دانشکدۀ علوم انسانی و اجتماعی کاربردی، دانشکدۀ کشاورزی، دانشکدۀ دام‌پزشکی و مدرسۀ کسب‌وکار.

دانشگاه گوئلف

دانشگاه ویندزور

دانشگاه ویندزور سال ۱۸۵۷ در شهر ویندزور تأسیس شد و درحال‌حاضر، میزبان بیش از ۱۶هزار نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری است. دانشکده‌های دانشگاه ویندزور از‌این‌قرارند: دانشکدۀ هنر و علوم اجتماعی، دانشکدۀ حقوق، دانشکدۀ آموزش، دانشکدۀ پرستاری، دانشکدۀ مهندسی، دانشکدۀ کسب‌وکار، دانشکدۀ تحصیلات تکمیلی، دانشکدۀ حرکت‌شناسی و دانشکدۀ علوم.

دانشگاه رایرسون

دانشگاه رایرسون سال ۱۹۴۸ در شهر تورنتو بنیان نهاده شد و هم‌اکنون، بیش از ۴۵هزار نفر دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف آن مشغول تحصیل هستند. هشت دانشکده و مدرسۀ دانشگاه رایرسون عبارت‌اند از: دانشکدۀ هنر، دانشکدۀ مددکاری، دانشکدۀ ارتباطات و طراحی، دانشکدۀ مهندسی و معماری، دانشکدۀ حقوق، دانشکدۀ علوم، مدرسۀ مدیریت و مدرسۀ تحصیلات تکمیلی.

منبع: