کالج جورجین در سال ۱۹۶۹ در شهر بری استان انتاریو تأسیس شد و هم‌اکنون، میزبان بیش از سیزده‌هزار نفر دانشجو در ۸۸ دوره در هفت پردیس است. از میان دانشجویان مشغول تحصیل در این دانشگاه، ۳،۶۰۰ نفر دانشجوی بین‌المللی هستند که از ۸۵ کشور دنیا برای تحصیل به این کالج آمده‌اند. ازنظر نرخ استخدام پس از فارغ‌التحصیلی دانشجویان، کالج جورجین یکی از کالج‌های برتر استان انتاریوست و تمام دوره‌هایش بر کسب تجربۀ عملی دانشجویان متمرکزند. جورجین هرساله حدود ۶۵۰ اسکالرشیپ و جایزه به‌ارزش سه‌میلیون دلار کانادا به دانشجویان اعطا و امکان اسکان در پریس‌های بری و اوریلا و آون‌ساوند را نیز برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند. در این مقاله، برای علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا، کالج جورجین را معرفی خواهیم کرد.

رشته‌های ارائه‌شده در کالج جورجین

برخی از رشته‌های تحصیلی محبوب در کالج جورجین از‌این‌قرارند: مدیریت کسب‌وکار، علوم کامپیوتر، طراحی و جلوه‌های بصری، مهندسی  و فناوری‌های محیط‌زیستی، سلامت و ثروت و علوم، گردشگری و هتلداری، علوم انسانی و علوم دریایی.

این کالج یازده دورۀ کارشناسی ارائه می‌کند که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: کارشناسی مهندسی برق، کارشناسی پرستاری، کارشناسی مدیریت زیست‌بوم، کارشناسی مدیریت کسب‌وکار، کارشناسی مشاوره روان‌شناسی، کارشناسی طراحی داخلی و کارشناسی علوم کامپیوتر.

شایان ذکر است برای شرکت در دوره‌های کارشناسی این کالج، ارائۀ مدرک آیلتس با حداقل نمرۀ ۶.۵ یا مدرک تافل با حداقل نمرۀ ۸۹ الزامی است.

شهریه و اسکالرشیپ‌های کالج جورجین

شهریۀ دوره‌های کارشناسی کالج جورجین برای دانشجویان بین‌المللی بسته به رشته بین هجده تا بیست‌هزار دلار کانادا متغیر است. ناگفته نماند هزینۀ اسکان در پردیس شهر بری نیز به ۷،۵۰۰ دلار کانادا می‌رسد.

همان‌طورکه در مقدمه گفتیم، این کالج بیش از ۶۵۰ بورسیه و جایزه به‌ارزش سه میلیون دلار کانادا اعطا می‌کند و میانگین هر جایزۀ آن هزار دلار کاناداست. دریافت‌کنندگان این کمک‌هزینه‌های مالی لزوماً نباید کارنامۀ تحصیل خوبی داشته باشند یا مستقیماً از دبیرستان وارد کالج شوند. دانشجویان بین‌المللی به‌خاطر فعالیت‌های داوطلبانه، فعالیت‌های فوق‌برنامه درون کالج، دستاوردهای ورزشی یا دستاوردهای تحصیلی می‌توانند نامزد دریافت اسکالرشیپ شوند.

شهریه و اسکالرشیپ های کالج جورجین

هزینۀ زندگی در شهر بری

هزینۀ زندگی در شهر بری استان انتاریو برای هر نفر صرف‌نظر از هزینۀ اجارۀ مسکن، حدود ۱،۱۰۰ دلار کانادا در ماه است. اجارۀ آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۱،۴۰۰ دلار کانادا و اجارۀ آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۱،۲۰۰ دلار کانادا در ماه تخمین زده می‌شود. افزون‌براین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر به ۱،۹۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای ماهانۀ همان آپارتمان در خارج از مرکز شهر به ۱،۷۰۰ دلار کانادا در ماه می‌رسد. برای خرید بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی نیز به‌ترتیب ۳ و ۸۶ دلار کانادا باید پرداخت کرد. متوسط بهای قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند برای آپارتمان هشتادمتری ۲۱۱ دلار کانادا و هزینۀ اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه ۷۸ دلار کانادا در ماه است.

گفتنی است هزینۀ خرید غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت تقریباً ۱۳ دلار کانادا و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر درحدود ۷۵ دلار کانادا برآورد می‌شود. اگر بخواهید در خانه غذا بپزید، قیمت برخی از اقلام غذایی بدین‌شرح است: یک لیتر شیر ۲ دلار، دوازده عدد تخم‌مرغ ۳ دلار، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ ۲۱ دلار، یک کیلوگرم موز ۲ دلار، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۴ دلار، یک کیلوگرم سیب‌زمینی ۲ دلار و یک کیلوگرم پیاز ۳ دلار.

منبع: