دانشگاه ویگو یکی از مؤسسه‌های آموزش عالی اسپانیایی است که در شهر بیگو (ویگو) قرار دارد. این دانشگاه دولتی در سال ۱۹۹۰ تأسیس شد و درحال‌حاضر، سه ساختمان یا پردیس دانشگاهی دارد. دانشگاه ویگو رشته‌های متنوعی در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌کند؛ البته چهارDual Program Degree و چهار Joint Program Degreeرا نیز دراختیار دانشجویان قرار می‌دهد که با دانشگاه‌های خارجی دیگر در ارتباط هستند. ناگفته نماند تعداد رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد و دکتری این دانشگاه به‌ترتیب ۱۲۲ و ۳۹ است. نکتۀ مهم دیگر دربارۀ دانشگاه ویگو این است که امکان تحصیل ازطریق آموزش از راه دور نیز برای رشته‌های منتخب امکان‌پذیر خواهد بود. در این مقاله، با دانشگاه ویگو بیشتر آشنا خواهیم شد.

مرکزها و دانشکده‌ها و پردیس‌های دانشگاه ویگو

همان‌طورکه در مقدمه گفتیم، دانشگاه ویگو سه ساختمان یا پردیس دانشگاهی دارد: ۱. پردیس Ourense؛ ۲. پردیس Pontevedra؛ ۳. پردیس Vigo. این سه پردیس مؤسسه‌ها و مرکزهای تحقیقاتی بسیاری مانند مدرسۀ مهندسی صنایع، مدرسۀ عالی فنی مهندسی مخابرات، مرکز پشتیبانی علم و فناوری تحقیقات، مدرسۀ دبیری آموزش ابتدایی، مدرسۀ پرستاری، مدرسۀ مطالعات کسب‌وکار، مدرسۀ عالی فنی مهندسی معدن را شامل می‌شوند. شایان ذکر است رشته‌های این دانشگاه در دانشکده‌های علوم پایه، فناوری، علوم اجتماعی، حقوق، گردشگری، فیزیوتراپی و مطالعات رسانه ارائه می‌شوند.

پردیس‌های دانشگاه ویگو از سی مرکز تحقیقاتی و آموزشی بهره می‌برند و خدمات تفریحی و ورزشی نیز دراختیار دانشجویان قرار می‌دهند. افزون‌براین، دانشگاه ویگو یازده کتابخانه دارد و کتابخانۀ مرکزی نیز در پردیس ویگو واقع شده است. امکانات دیگر مانند سالن کنفرانس و مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه موجود در این دانشگاه کمک شایانی در درک مطالب درسی به دانشجویان خواهد کرد.

زمینه‌های تحصیلی دانشگاه ویگو

دانشگاه ویگو زمینه‌های تحصیلی متنوعی ارائه می‌دهد. درادامه، این زمینه‌ها و زیرشاخه‌های مختلف آن را براساس اطلاعات موجود در وبگاه تایمز معرفی خواهیم کرد.

علوم فیزیکی: ریاضیات، آمار، شیمی، فیزیک، نجوم، جغرافی، علوم زمینی، علوم دریایی و محیط‌زیست

اقتصاد و کسب‌وکار: امورمالی و حسابداری، مدیریت و کسب‌وکار، اقتصاد و اقتصادسنجی

روان‌شناسی: روان‌شناسی

مهندسی و فناوری: مهندسی عمران، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک و هوافضا و مهندسی عمومی

هنر و علوم انسانی: باستان‌شناسی، زبان و ادبیات و زبان‌شناسی، هنر و هنرهای نمایشی، طراحی، تاریخ، فلسفه و الهیات

حقوق: حقوق

علوم زیستی: علوم ورزشی، علوم زیستی، کشاورزی و جنگلداری

بهداشت: بهداشت و سلامت

آموزش: آموزش

دستاوردهای دانشگاه

دانشگاه ویگو یکی از دانشگاه‌های برتر اسپانیایی است که در وبگاه رتبه‌بندی تایمز، در جایگاه ۸۰۱ تا ۱۰۰۰ قرار گرفته و یکی از معدود دانشگاه‌هایی محسوب می‌شود که دو ریزماهواره را با موفقیت به فضا فرستاده است. ناگفته نماند افرادی مانند گونزالو کابالِرو (Gonzalo Caballero)، سیاست‌مدار اسپانیایی، پائولو روخو (Paula Rojo)، خواننده و ترانه‌سرای اسپانیایی، آنتون کابالیِرو (Antón Cabaleiro)، هنرمند حوزۀ هنرهای تجسمی و مونچو ایگلِسیاس میگوئز (Moncho Iglesias Míguez)، نویسندۀ شهیر، از دانشگاه ویگو فارغ‌التحصیل شده‌اند.

مراحل پذیرش

نخستین گام برای دریافت پذیرش از دانشگاه ویگو، انتخاب رشتۀ دلخواه است. سپس در وبگاه دانشگاه، روی گزینۀ Apply Now کلیک و درخواست خود را ارسال کنید. درنهایت در‌صورت دریافت پذیرش، تحصیلاتتان را می‌توانید آغاز کنید. به‌منظور درخواست برای دریافت پذیرش از این دانشگاه، مدارک موردنیاز را باید ارائه دهید. برای آشنایی با این مدارک، حتماً به بخش رشتۀ انتخابی در وبگاه دانشگاه ویگو مراجعه کنید. اپلیکیشن فرم آنلاین، گذرنامه، اطلاعات تماس، شناسۀ رایانامه، عکس، نامۀ تمکّن مالی، هزینۀ اپلیکیشن (اپلیکیشن فی)، بیمۀ سلامت و زندگی، ویزای دانشجویی، خلاصۀ پروپوزال تحقیقاتی (برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری) و فرم موافقت سوپروایز (برای مقطع دکتری) از دیگر مدارکی هستند که باید ارائه شوند.

مزیت‌های تحصیل در دانشگاه ویگو

تحصیل در دانشگاه ویگو مزایای فراوانی برای دانشجویان به‌ارمغان می‌آورد که درادامه، به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

پویایی و جوانی

یکی از مزیت‌های تحصیل در دانشگاه ویگو پویایی و جوانی آن است. طبق ادعای وبگاه این دانشگاه، آن‌ها پا‌به‌پای دانشجویان تغییر و رشته‌هایشان را در مقاطع مختلف کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری به‌روز کرده‌اند تا از این طریق پاسخ‌گوی نیازهای جدید جامعه باشند. ناگفته نماند روش‌های تدریس نیز هم‌گام با رشد این دانشگاه تغییر کرده و جدید شده است.

بین‌المللی‌بودن

فضای بین‌المللی دانشگاه و حضور دانشجویان از کشورهای مختلف و وجود رشته‌های کاملاً انگلیسی‌زبان یا رشته‌هایی که ۸۰درصدشان به انگلیسی تدریس می‌شوند، بر بین‌المللی‌بودن این دانشگاه می‌افزاید.

خدمات شخصی

ارائۀ خدماتی مانند مراکز روان‌شناسی به دانشجویان کمک می‌کند که مشکلات شخصی و اجتماعی‌شان را در محیطی آموزشی رفع کنند.

ترکیبی از فرهنگ و ورزش و جامعه

دانشجویان با انتخاب این دانشگاه برای تحصیل، علاوه‌بر بهبود وضعیت تحصیلی‌شان می‌توانند از محیط این دانشگاه استفاده کنند که ترکیبی از فرهنگ و ورزش و جامعه است. به‌بیانِ‌بهتر، امکاناتی مانند تجهیزات ورزشی و بهداشتی و کارگاه‌های فرهنگی و فعالیت‌های داوطلبانه جزو خدماتی است که این دانشگاه در‌کنار فراهم‌کردن امکانات آموزشی، در‌اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

آموزش دوازده زبان دنیا

یکی دیگر از مزیت‌های این دانشگاه برای علاقه‌مندان به زبان‌های خارجی این است که در آن، مرکزی تخصصی وجود دارد که دوازده زبان زندۀ دنیا را آموزش می‌دهد.

گروه‌های تحقیقاتی

در دانشگاه ویگو، ۱۸۰ گروه تحقیقاتی وجود دارد که دانشجویان بخشی از آن‌ها را می‌توانند تشکیل و با انجام تحقیقات، دانششان را افزایش دهند.

در انتها، پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با شهر ویگو (بیگو) مانند کیفیت زندگی و آب‌وهوا و هزینه‌های زندگی در آن، به این صفحه در وبگاه سیم آخر مراجعه کنید.

منابع: