با همکاری بین ایر کانادا (Air Canada) و دانشگاه ویندزور (University of Windsor)، دانشجویان بین‌المللی این دانشگاه به پروازهای ارزان‌تر می‌توانند دسترسی داشته باشند. دانشگاه ویندزور در استان انتاریو کانادا اعلام کرده است به‌منظور کمک به دانشجویان برای سفر به این کشور و شروع تحصیل در کانادا با ایر کانادا، بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی کانادا، همکاری خواهد کرد.

دانشجویان بین‌المللی در محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا با داشتن مجوز تحصیل یا اِستادی پرمیت (Study Permit) کانادا به این کشور می‌توانند سفر و دورۀ تحصیلی‌شان را آغاز کنند. دانشگاه ویندزور یکی از مؤسسه‌های آموزشی تأییدشده (DLI) محسوب می‌شود که پیش‌تر برنامۀ آماده‌سازی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را به استان انتاریو ارائه کرده است.

کریس بوش، معاون مدیریت ثبت‌نام‌ها در دانشگاه ویندزور، گفته است: «مفتخریم با این همکاری می‌توانیم به دانشجویانمان برای سفر به کانادا در این شرایط مسافرتی کمک کنیم. همکاری دانشگاه ویندزور و ایر کانادا فرایند رزرو پرواز برای دانشجویان را تسهیل و پروازها را با تخفیف‌های انحصاری با قیمتی مناسب به آن‌ها ارائه می‌کند.»

دانشگاه ویندزور گفته است جزئیات این توافق و راهنمای رزرو پروازها را ازطریق ایمیل برای دانشجویان بین‌المللی ارسال خواهد کرد. درحال‌حاضر، ایر کانادا در بیش از دویست فرودگاه در شش قارۀ دنیا فعالیت می‌کند. ناگفته نماند مسافران کانادا باید نتیجۀ منفی آزمایش PCR ویروس کرونا را همراه داشته باشند و حتی درصورت نداشتن نشانه‌های ابتلا به COVID-19، چهارده روز در قرنطینه بمانند.

کانادا به‌تازگی اقداماتی به‌منظور جذب دانشجویان بین‌المللی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا و دریافت ویزای تحصیلی کانادا انجام داده است. دولت کانادا در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است برای کمک به فارغ‌التحصیلان بین‌المللی دارای مجوز کار پس از تحصیل (Post-Graduation Work Permit) سیاست جدیدی پیش گرفته است تا با اعطای مجوز کار آزاد به فارغ‌التحصیلان بین‌المللی، آن‌ها را به دریافت اقامت دائم کانادا و ماندن در این کشور تشویق کند. براساس این سیاست جدید، افرادی که پس از ۳۰ژانویۀ۲۰۲۱ مجوز کار پس از تحصیل دریافت کنند، برای دریافت مجوز کار جبرانی با اعتبار هجده ماه می‌توانند ثبت‌نام کنند.



منبع: