دانشگاه تورین یکی از دانشگاه‌های برتر ایتالیاست که بسیاری از علاقه‌مندان به تحصیل در رشته پزشکی را به‌خود جذب می‌کند. رشته پزشکی در دانشگاه تورین در دپارتمان علوم زیستی و درمانی واقع در اورباسانو و دانشکده‌های آموزش San Luigi Gonzaga University Hospital کاملاً به زبان انگلیسی آموزش داده و از این طریق دسترسی دانشجویان به محیط درمانی فراهم می‌شود. این رشته شش سال به‌طول می‌انجامد و ترکیبی از علوم پایه و درمانی است. همچنین، رابطۀ تنگانگ تدریس و تحقیقات و خدمات درمانی و بیمارستانی ارتباط میان دانشجویان و رشته و کادر دانشکده را بهبود می‌بخشد. خبر خوش برای علاقه‌مندان به تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه تورین این است که پیش‌‌ثبت‌نام آغاز شده است. در این مطلب، جزئیات بیشتری دربارۀ پیش‌ثبت‌نام رشته پزشکی در دانشگاه تورین بیان خواهیم کرد.

هزینۀ تحصیل

هزینۀ سالانۀ تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه تورین ۲،۸۰۰ یورو برای سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۰ اعلام شده؛ اما هنوز شهریۀ سالانه برای سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ اعلام نشده است. این رشته مشمول دریافت بورسیۀ استانی خواهد بود؛ بنابراین، نباید نگران شهریه باشید. اپلیکیشن فی (هزینۀ موردنیاز برای اقدام) نیز ۱۵ یوروست.

مدارک موردنیاز

متقاضیان پیش از ثبت‌نام به‌منظور تحصیل پزشکی در دانشگاه تورین، آزمون (IMAT) را باید بگذرانند. مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام در این رشته عبارت‌اند از: ۱. مدرک دبیرستان یا آموزش دورۀ متوسطه؛ ۲. ترجمۀ دیپلم به‌همراه مدرک فارسی؛ ۳. ترجمۀ مدرک پیش‌دانشگاهی به‌همراه مدرک فارسی؛ ۴. ترجمۀ زیرنمره‌های دیپلم به‌همراه مدرک فارسی؛ ۵. اسکن گذرنامه و مدرک زبان انگلیسی معتبر در صورت حاضر بودن. شایان ذکر است متقاضیان درحال‌تحصیل گواهی اشتغال به تحصیل و ریزنمره‌های خود را تا آخرین نیمسال دردسترس می‌توانند به انگلیسی ترجمه کنند و ارائه دهند. ناگفته نماند ترجمه‌های انگلیسی یا ایتالیایی تفاوتی ندارد؛ اما برای سفارت به ترجمۀ ایتالیایی نیز نیاز دارید.

ددلاین اپلیکیشن

ددلاین اقدام برای تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه تورین ۲۸آوریل‌۲۰۲۱ است؛ بنابراین درصورت تمایل، هرچه زودتر مدارک خود را آماده کنید.

آمار قبولی

در‌ادامه به آمار قبولی دانشجویان غیراروپایی برای تحصیل رشته پزشکی در سال‌های مختلف اشاره می‌کنیم.

سال ۲۰۱۷

سال ۲۰۱۷، ظرفیت دانشگاه تورین برای پذیرش دانشجویان غیراروپایی در رشته پزشکی ۳۱ نفر و حداقل نمرۀ IMAT پذیرفته‌شدگان ۲۵.۵ بود.

سال ۲۰۱۸

سال ۲۰۱۸، دانشگاه تورین برای پذیرش دانشجویان غیراروپایی در رشته پزشکی ۳۱ ظرفیت داشت و حداقل نمرۀ IMAT پذیرفته‌شدگان ۳۱.۳ بود.

سال ۲۰۱۹

سال ۲۰۱۹، ظرفیت دانشگاه تورین برای پذیرش دانشجویان غیراروپایی در رشته پزشکی ۳۱ نفر و حداقل نمرۀ IMAT پذیرفته‌شدگان ۳۶.۵ بود.

سال ۲۰۲۰

سال ۲۰۲۰، دانشگاه تورین ۳۲ نفر ظرفیت برای دانشجویان غیراروپایی به‌منظور تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی در نظر گرفته و حداقل نمرۀ IMAT پذیرفته‌شدگان ۴۴ بود.

منبع: