فراخوان بورسیۀ تحصیلی دانشگاه بولونیا برای سال ۲۰۲۲-۲۰۲۱ اعلام شد. دانشگاه بولونیا به دانشجویان بین‌المللی شایستۀ علاقه‌مند به ثبت‌نام در برنامه‌های کارشناسی یا کارشناسی ارشد یا دوره‌های کارشناسی ارشد پیوستۀ این دانشگاه برای سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ بورسیه‌های تحصیلی اعطا می‌کند. این بورسیه‌ها عبارت‌اند از: ۱. یازده‌هزار یورو کمک‌هزینۀ تحصیل؛ ۲. معافیت از پرداخت هزینۀ تحصیل. بورسیۀ تحصیلی دانشگاه بولونیا برای سال ۲۰۲۲-۲۰۲۱ براساس نمره‌های SAT و GRE متقاضیان اعطا می‌شود.
مدارک و شرایط عمومی موردنیاز برای درخواست بورسیۀ تحصیلی دانشگاه بولونیا  ازاین‌قرارند: ۱. دیپلم معتبر از مؤسسه‌ای بین‌المللی خارج از کشور ایتالیا یا دیپلم معتبر ایتالیایی از مؤسسه‌ای خارج از ایتالیا؛ ۲. شرکت در آزمون SAT برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی و شرکت در آزمون GRE برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه بولونیا؛ ۳. سن کمتر از سی متقاضیان ‌هنگام درخواست بورسیۀ تحصیلی. شایان ذکر است استفادۀ هم‌زمان از هر دو بورسیۀ تحصیلی دانشگاه بولونیا امکان‌پذیر نیست.

مهلت زمان درخواست بورسیۀ تحصیلی دانشگاه بولونیا

مهلت درخواست بورسیۀ تحصیلی دانشگاه بولونیا برای سال ۲۰۲۲-۲۰۲۱ در مقطع کارشناسی ارشد ۶فوریۀ۲۰۲۱(۱۸بهمن۱۳۹۹) آغاز خواهد شد و ۳۱مارس۲۰۲۱(۱۱فروردین۱۴۰۰) به‌پایان خواهد. همچنین، مهلت درخواست بورسیۀ تحصیلی دانشگاه بولونیا برای تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پیوسته تا ۳۰آپریل۲۰۲۱(۱۰اردیبهشت۱۴۰۰) ادامه خواهد یافت. گفتنی است نتایج بورسیۀ تحصیلی دانشگاه بولونیا به‌ترتیب آپریل۲۰۲۱(اردیبهشت۱۴۰۰) و می۲۰۲۱(خرداد۱۴۰۰) اعلام خواهد شد.
دانشگاه بولونیا (Università di Bologna) در سال ۱۰۸۸م در شهر بولونیا ایتالیا تأسیس شد و قدیمی‌ترین دانشگاه جهان محسوب می‌شود. درحال‌حاضر، بیش از ۶۵هزار دانشجو در دانشگاه بولونیا مشغول تحصیل هستند و این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های بزرگ‌ و شناخته‌شدۀ ایتالیا به‌شمار می‌رود. دانشگاه بولونیا واحدهای متعددی در شهرهای مختلف ایتالیا همچون بولونیا (Bologna)، چزنا (Cesena)، فورلی (Forlì)، راونا (Ravenna) و ریمینی (Rimini) و دیگر شهرهای جهان مانند بوینوس‌آیرس آرژانتین، بروکسل بلژیک، نیویورک آمریکا و شانگهای چین دارد.
براساس رتبه‌بندی مؤسسۀ QS، دانشگاه بولونیا در سال ۲۰۲۱ صدوشصتمین دانشگاه برتر جهان شناخته شده است. متقاضیان ایرانی با‌توجه‌به وضعیت مالیشان، عموماً می‌توانند از بورسیۀ استانی ایتالیا بهره‌مند شوند. این بورسیه امکان تحصیل رایگان را فراهم می‌کند و مزایایی همچون خوابگاه رایگان، یک وعدۀ غذای رایگان (در روز)، کمک‌هزینۀ نقدی و تخفیف استفاده از حمل‌و‌نقل عمومی را نیز به‌همراه دارد. گفتنی است غیر از بورسیۀ استانی یا جهان سوم ایتالیا که بودجۀ آن را سازمان ملل تأمین می‌کند، دانشگاه بولونیا بورسیه‌های تحصیلی متنوعی در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می‌دهد. افزون‌براین، دانشگاه یادشده موقعیت‌هایی برای کار دانشجویی در نظر گرفته است تا دانشجویان علاقه‌مند بتوانند حین تحصیل با انجام کار نیمه‌وقت، نیازهای مالی‌شان را رفع کنند.

منبع: