در سال‌های اخیر، صنعت گردشگری رشد چشمگیری یافته و برای موقعیت‌های شغلی در زمینۀ مدیریت گردشگری، رقابت بسیار شدیدی شکل گرفته است. مدیران گردشگری مستقیماً با آژانس‌های مسافرتی و هتل‌ها سروکار دارند و کار در این زمینه ملاقات با افراد و فرهنگ‌های جدید و سفر به اقصی نقاط دنیا را شامل می‌شود. اگر به سفر و موضوع‌های مرتبط با سفر علاقه‌مند‌ید، تحصیل در کانادا گزینۀ مناسبی می‌تواند برایتان باشد. یکی از مزیت‌های این رشته آن است که حتی اگر تحصیلات دانشگاهی در زمینۀ گردشگری نداشته باشید، با کسب تجربه می‌توانید به سطح مدیریت برسید. تحصیل رشتۀ گردشگری در دانشگاه علاوه‌بر اطلاعات و تجربه، بختتان را برای شروع کار در سطح مدیریتی افزایش می‌دهد. در این مقاله، دانشگاه‌های برتر برای تحصیل گردشگری در کانادا را معرفی خواهیم کرد.

دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا در سال ۱۹۰۸ در شهر ادمونتون استان آلبرتا بنیان نهاده شد. این دانشگاه ازجمله دانشگاه‌های معتبر برای تحصیل گردشگری در کانادا به‌حساب می‌آید و هم‌اکنون، ۳۹هزار نفر دانشجو در ۴۰۰ رشتۀ تحصیلی در ۵ پردیس آن مشغول تحصیل هستند. برخی از دانشکده‌های دانشگاه آلبرتا بدین‌شرح‌اند‌‌: کشاورزی، کسب‌وکار، هنر، آموزش، فنی‌و‌مهندسی، حقوق، پزشکی و دندان‌پزشکی، پرستاری، داروسازی، تربیت‌بدنی و توان‌بخشی. شهریۀ تحصیل این رشته در مقطع کارشناسی دانشگاه آلبرتا حدود ۳۰هزار دلار کانادا در سال است.

دانشگاه واترلو

دانشگاه واترلو در سال ۱۹۵۷ در شهر واترلو تأسیس شد و امروزه، میزبان حدود ۴۱هزار نفر دانشجوی تمام‌وقت و پاره‌وقت در ۶ دانشکده است. دانشکده‌های دانشگاه واترلو، یکی از دانشگاه‌های مطرح برای تحصیل گردشگری در کانادا، عبارت‌اند از: علوم بهداشتی، هنر، مهندسی، محیط‌زیست، ریاضی و علوم. هزینۀ سالانۀ تحصیل این رشته در مقطع کارشناسی دانشگاه واترلو حدوداً ۴۱هزار دلار کانادا برآورد می‌شود.

دانشگاه کلگری

دانشگاه کلگری

دانشگاه کلگری یکی دیگر از دانشگاه‌های مهم برای تحصیل گردشگری در کانادا محسوب می‌شود. این دانشگاه در سال ۱۹۶۶ در شهر کلگری استان آلبرتا شروع به کار کرد و درحال‌حاضر، از بیش از ۳۰‌هزار نفر دانشجو در ۱۳ دانشکده میزبانی می‌کند. دانشکده‌های دانشگاه کلگری ازاین‌قرارند: دانشکدۀ هنر، دانشکدۀ حرکت‌شناسی، دانشکدۀ حقوق، دانشکدۀ پرستاری، دانشکدۀ علوم، دانشکدۀ مددکاری، دانشکدۀ دام‌پزشکی، دانشکدۀ تحصیلات تکمیلی، مدرسۀ پزشکی، مدرسۀ کشاورزی، مدرسۀ کسب‌وکار، مدرسۀ مهندسی و مدرسۀ آموزش. شهریۀ سالانۀ تحصیل این رشته در مقطع کارشناسی ۲۲‌هزار دلار کانادا تخمین زده می‌شود.

دانشگاه گوئلف

دانشگاه گوئلف در سال ۱۹۶۴ در شهر گوئلف استان انتاریو آغاز به کار کرد و هم‌اکنون، بیش از ۲۷هزار نفر دانشجو در ۱۴۲ رشته در آن تحصیل می‌کنند. دانشکده‌ها و مدرسه‌های این دانشگاه عبارت‌اند از: دانشکدۀ هنر، دانشکدۀ علوم زیستی، دانشکدۀ مهندسی و مطالعات فیزیک، دانشکدۀ علوم انسانی و اجتماعی کاربردی، دانشکدۀ کشاورزی، دانشکدۀ دام‌پزشکی و مدرسۀ کسب‌وکار. شهریۀ سالانۀ تحصیل این رشته در دانشگاه کلگری، یکی از دانشگاه‌های معتبر برای تحصیل گردشگری در کانادا، حدوداً به ۳۳هزار دلار کانادا می‌رسد.

دانشگاه نیوبرانزویک

دانشگاه نیوبرانزویک در سال ۱۷۸۵ در شهر فردریکتون تأسیس شد و قدیمی‌ترین دانشگاه انگلیسی‌زبان کاناداست. امروزه، این دانشگاه ازجمله دانشگاه‌های مطرح برای تحصیل گردشگری در کانادا محسوب می‌شود و میزبان ۱۱هزار نفر دانشجو در بیش از ۷۵ رشته است. دانشکده‌های این دانشگاه بدین‌شرح‌اند: هنر، کسب‌وکار، علوم کامپیوتر، آموزش، مهندسی، جنگلداری، حرکت‌شناسی، حقوق، مطالعات مدیریت، پرستاری و علوم. شهریۀ تحصیل این رشته در دانشگاه نیوبرانزویک درحدود ۱۸هزار دلار کانادا در سال است.

دانشگاه براک

دانشگاه براک

یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر برای تحصیل گردشگری در کانادا دانشگاه براک است. دانشگاه براک در سال ۱۹۶۴ در شهر سنت کاتارینز استان انتاریو شروع به کار کرد و هم‌اکنون، بیش از ۱۹هزار نفر دانشجو در ۸ دانشکده و مدرسۀ این دانشگاه مشغول تحصیل هستند. این دانشکده و مدرسه‌ها عبارت‌اند از: دانشکدۀ علوم سلامت، دانشکدۀ آموزش، دانشکدۀ مطالعات تکمیلی، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشکدۀ ریاضی و علوم، دانشکدۀ علوم اجتماعی، مدرسۀ کسب‌وکار و مدرسۀ هنرهای زیبا و هنرهای نمایشی. شهریۀ تحصیل این رشته در دانشگاه براک تقریباً ۳۰هزار دلار کانادا در سال برآورد می‌شود.

دانشگاه رویال رودز

دانشگاه رویال رودز در سال ۱۹۹۵ در شهر کول‌وود استان بریتیش کلمبیا تأسیس شد و در سه مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری رشته‌های متعددی ارائه می‌کند. تاکنون، بیش از ۲۰هزار نفر دانشجو در زمینه‌های مختلفی از‌جمله کسب‌و‌کار، محیط‌زیست، ارتباطات، گردشگری و هتلداری در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند. شهریۀ تحصیل این رشته در دانشگاه رویال رودز، یکی از دانشگاه‌های ‌برتر برای تحصیل گردشگری در کانادا، ۲۳هزار دلار کانادا برای سال اول است.

دانشگاه مانت سنت وینست

دانشگاه مانت سنت وینسنت در سال ۱۸۷۳ در شهر هالیفاکس استان نوا اسکوشیا بنیان نهاده شد و هم‌اکنون، بیش از ۴هزار نفر دانشجو در ۵ دانشکدۀ این دانشگاه مشغول تحصیل هستند. دانشکده‌های این دانشگاه از‌این‌قرارند: هنر، علوم، مطالعات کاری، آموزش و تحصیلات تکمیلی. شهریۀ سالانۀ تحصیل این رشته در دانشگاه مانت سنت وینست به ۱۸هزار دلار کانادا می‌رسد.

منبع: