علوم غذایی ازجمله رشته‌های میان‌رشته‌ای است که با استفاده از نظریه‌های رشتۀ شیمی و میکروبیولوژی و دیگر علوم زیستی موادغذایی را بررسی می‌کند. متخصصان این رشته برای توسعه و ارزیابی موادغذایی جدید پژوهش و فرایند لازم برای تولید و نگه‌داری آن محصولات را مشخص می‌کنند. در رشتۀ علوم غذایی، دانشجویان با روش‌های انبار و نگه‌داری انواع مختلف غذا به‌شرط حفظ کیفیت آن‌ها آشنا می‌شوند. موضوع‌های اصلی دروس این رشته در دانشگاه عناوینی مانند سلامت غذا، فراوری غذا، محصولات حیوانی برای مصرف انسانی، مهندسی غذا و سلامت را شامل می‌شود. در این مقاله، برای علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا، دانشگاه‌های برتر برای تحصیل رشته علوم غذایی در کانادا را معرفی خواهیم کرد. اگر می خواهید مهاجرت تحصیلی به کانادا داشته باشید با ما همراه باشید.

دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل در سال ۱۸۱۳ در شهر مونترال تأسیس شد و درحال‌حاضر، دوره‌های متنوعی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری برگزار می‌کند. برخی از دانشکده‌های این دانشگاه بدین‌شرح‌اند: آموزش، پرستاری، پزشکی، دندان‌پزشکی، حقوق، مددکاری، علوم طبیعی، علوم ارتباطات، علوم کامپیوتر، علوم تغذیه، کشاورزی و محیط‌زیست، مدیریت، معماری، موسیقی، مهندسی و هنر. ناگفته نماند دانشگاه مک گیل برترین دانشگاه برای تحصیل رشته علوم غذایی در کاناداست و  شهریۀ سالانۀ تحصیل این رشته در مقطع کارشناسی ارشد تقریباً ۱۸هزار دلار کانادا برآورد می‌شود.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا در سال ۱۹۰۸ در شهر ونکوور شروع به کار کرد و امروزه، پذیرای بیش از ۶۶هزار نفر دانشجو در دو پردیس ونکوور و اوکاناگان است. برخی از دانشکده‌های این دانشگاه، یکی از دانشگاه‌های برتر برای تحصیل رشته علوم غذایی در کانادا، از‌این‌قرارند: علوم، کشاورزی، هنر، کسب‌وکار، پزشکی، پرستاری، دندان‌پزشکی، آموزش، جنگلداری، روزنامه‌نگاری، حقوق، موسیقی، علوم داروسازی، مددکاری و اقتصاد. شهریۀ سالانۀ تحصیل رشتۀ علوم غذایی در این دانشگاه به ۱۳هزار دلار کانادا می‌رسد.

دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا در سال ۱۹۰۸ در شهر ادمونتون استان آلبرتا بنیان نهاده شد. این دانشگاه ازجمله دانشگاه‌های معتبر برای تحصیل رشته علوم غذایی در کانادا به‌حساب می‌آید و پنج پردیس دارد. هم‌اکنون، دانشگاه آلبرتا از ۳۹هزار نفر دانشجو در چهارصد رشتۀ تحصیلی میزبانی می‌کند. برخی از دانشکده‌های دانشگاه مذکور عبارت‌اند از‌: کشاورزی، کسب‌وکار، هنر، آموزش، فنی‌و‌مهندسی، حقوق، پزشکی و دندان‌پزشکی، پرستاری، داروسازی، تربیت‌بدنی و توان‌بخشی. شهریۀ تحصیل رشته علوم غذایی در مقطع کاشناسی ارشد دانشگاه آلبرتا حدود ۹‌هزار دلار کانادا در سال است.

دانشگاه وسترن

یکی از دانشگاه‌های برتر برای تحصیل رشته علوم غذایی در کانادا دانشگاه وسترن است. دانشگاه وسترن در سال ۱۸۷۸ در شهر لاندن استان انتاریو شروع به کار کرد و درحال‌حاضر، نزدیک به چهل‌هزار نفر دانشجو در دوازده دانشکدۀ آن مشغول تحصیل هستند. دانشکده‌های این دانشگاه از‌این‌قرارند: هنر و علوم انسانی، موسیقی، آموزش، مهندسی، علوم بهداشتی، رسانه، حقوق، کسب‌وکار، دندان‌پزشکی، علوم، علوم اجتماعی و تحصیلات تکمیلی. گفتنی است شهریۀ تحصیل علوم غذایی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه وسترن به ۲۴هزار دلار کانادا در سال می‌رسد.

دانشگاه دالهاوزی

دانشگاه دالهاوزی

دانشگاه دالهاوزی، یکی از دانشگاه‌های معتبر برای تحصیل رشته علوم غذایی در کانادا، در سال ۱۸۱۸ در شهر هالیفکس تأسیس شد و امروزه، میزبان بیش از نوزده‌هزار نفر دانشجو در دویست رشته است. این دانشگاه چهار پردیس و دوازده دانشکده دارد که عبارت‌اند از: کشاورزی، معماری، هنر و علوم اجتماعی، علوم کامپیوتر، دندان‌پزشکی، مهندسی، تحصیلات تکمیلی، سلامت، حقوق، مدیریت، پزشکی و علوم. شهریۀ تحصیل رشته علوم غذایی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه دالهاوزی درحدود ۱۹هزار دلار کانادا در سال تخمین زده می‌شود.

دانشگاه ساسکاچوان

دانشگاه ساسکاچوان در سال ۱۹۰۷ در شهر ساسکاتون بنیان نهاده شد. این دانشگاه یازده دانشکده در خود جای داده است: کشاورزی، علوم و هنر، کسب‌وکار، آموزش، مهندسی، حقوق، پزشکی، دندان‌پزشکی، پرستاری، داروسازی و دام‌پزشکی. دانشگاه ساسکاچوان نیز ازجمله دانشگاه‌های مشهور برای تحصیل رشته علوم غذایی در کانادا محسوب می‌شود و شهریۀ سالانۀ تحصیل این رشته در مقطع کارشناسی ارشد آن حدود ۷هزار دلار کاناداست.

دانشگاه گوئلف

دانشگاه گوئلف

دانشگاه گوئلف در سال ۱۹۶۴ در شهر گوئلف استان انتاریو شروع به کار کرد و هم‌اکنون، بیش از ۲۷هزار نفر دانشجو در ۱۴۲ رشتۀ تحصیلی در آن مشغول تحصیل هستند. دانشکده‌های این دانشگاه عبارت‌اند از: دانشکدۀ هنر، دانشکدۀ علوم زیستی، دانشکدۀ مهندسی و مطالعات فیزیک، دانشکدۀ علوم انسانی و اجتماعی کاربردی، دانشکدۀ کشاورزی، دانشکدۀ دام‌پزشکی و مدرسۀ کسب‌وکار. شهریۀ یکی از دانشگاه‌های معتبر برای تحصیل رشته علوم غذایی در کانادا در‌حدود ۱۷هزار دلار کانادا در سال برآورد می‌شود.

دانشگاه مانیتوبا

دانشگاه مانیتوبا در سال ۱۸۷۷ در شهر وینیپگ تأسیس شد و درحال‌حاضر، بیش از ۲۸هزار نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری در آن مشغول تحصیل هستند. این دانشگاه دوازده دانشکده دارد: کشاورزی و علوم غذایی، معماری، هنر، کسب‌وکار، آموزش، مهندسی، تحصیلات تکمیلی، پرستاری، داروسازی، دندان‌پزشکی، حقوق و علوم. شهریۀ تحصیل این رشته در دانشگاه مانیتوبا به حدود ۱۲‌هزار دلار کانادا در سال می‌رسد.

منبع: