تصمیم‌گیری برای زندگی و تحصیل در کانادا با وجود جرم‌و‌جنایت اندک، ثبات اقتصادی، طبیعت زیبا و کیفیت مناسب آموزش دشوار نیست؛ اما زمانی‌که برای زندگی در کانادا آماده می‌شوید، انتخاب شهری سازگار با ویژگی‌های شخصی و مناسب برای زندگی ممکن است کمی دشوار باشد. افرادی که قصد دارند در استان آلبرتا زندگی کنند، به‌ویژه نسل جوان، احتمالاً در انتخاب بین دو شهر گلکری و ادمونتون تردید دارند. در کلگری و ادمونتون، فرصت‌های کاری و تحصیلی زیادی وجود دارد؛ بنابراین، اگر شما هم در انتخاب کلگری یا ادمونتون برای مهاجرت به کانادا مردّدید‌، در این مطلب می‌توانید اطلاعاتی مختصر دربارۀ این دو شهر و مزایا و معایب زندگی در هریک از آن‌ها به‌دست آورید.

کلگری یا ادمونتون ؟؛ مقایسه ویژگی‌های مهم

زندگی در هر دو شهر کلگری و ادمونتون می‌تواند برای هر فردی مناسب باشد و همه‌چیز به سلیقه و شرایط زندگی شخصی شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید بین دو شهر جای مناسب برای زندگی را انتخاب کنید، ویژگی‌های مهمی مانند جمعیت، مساحت، آب‌وهوا، سبک زندگی، فرصت‌های تحصیلی و شغلی و هزینۀ زندگی آن‌ها را باید باهم مقایسه کنید. در این مقاله با مقایسۀ ویژگی‌های بارز این دو شهر، به شما در تصمیم‌گیری برای انتخاب کلگری یا ادمونتون کمک خواهیم کرد.

آب‌وهوا

آب‌وهوا

شهر کلگری زمستان‌هایی بسیار سرد دارد؛ اما سرمای آن به ادمونتون نمی‌رسد. در شهر ادمونتون، به‌صورت میانگین حدود ۸۸ روز از سال برف می‌بارد؛ ولی در کلگری فقط ۶۵ روز در سال برفی است. درواقع، می‌توان گفت آب‌وهوای کلگری در‌مقایسه‌با ادمونتون متعادل‌تر است و ساکنان این شهر می‌توانند در فصل تابستان از روزهای آفتابی و بارانی بیشتری لذت ببرند. درمقابل، آب‌وهوای ادمونتون در فصل تابستان خنک‌تر است و ساکنان ادمونتون معمولاً زندگی در آب‌وهوای خشک‌تری را تجربه می‌کنند.

مساحت و جمعیت

به‌طورکلی، شهر کلگری بزرگ‌تر و پرجمعیت‌تر از ادمونتون است. مساحت شهر کلگری حدود ۸۲۵ کیلومترمربع و جمعیتش حدود ۱.۶میلیون نفر و مساحت شهر ادمونتون حدود ۷۶۷ کیلومترمربع و جمعیتش ۱.۴میلیون نفر است. هر دو شهر کلگری و ادمونتون شهرهایی جوان هستند و سن ساکنان آن‌ها از میانگین سنی کل افراد در کانادا کمتر است. همچنین، کیفیت زندگی در این دو شهر در سطح مطلوبی قرار دارد. کلگری و ادمونتون در مجله‌ها و رتبه‌بندی‌های مختلف همواره در فهرست شهرهای برتر کانادا برای زندگی قرار می‌گیرند.

هزینه زندگی

هزینه زندگی

وقتی هزینۀ زندگی در کلگری و ادمونتون را مقایسه می‌کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که هزینه‌های اصلی و مهم، مانند اجارۀ آپارتمان در کلگری کمی بیشتر از ادمونتون است. براساس داده‌های وبگاه Numbeo در دسامبر۲۰۲۰، اگر مثلاً برای زندگی ماهانه در کلگری به ۵،۴۰۰ دلار کانادا نیاز داشته باشید، برای زندگی با استانداردهای مشابه در ادمونتون باید حدود ۵،۲۲۷ دلار کانادا هزینه کنید. افزون‌براین، میانگین درآمد ماهانه پس از کسر مالیات در کلگری حدود ۴،۴۹۹.۹۵ دلار کانادا و در ادمونتون حدود ۳،۹۰۶.۸۱ دلار کاناداست.

فرصت‌های شغلی

در هر دو شهر ادمونتون و کلگری فرصت‌های شغلی زیادی برای افراد ماهر پیدا می‌شود. بااین‌حال برای یافتن شغل در هر زمینه‌ای، بهتر است ابتدا بازار کار شغل مدنظرتان را در هر دو شهر مقایسه کنید.

دانشگاه‌ها و فرصت‌های تحصیلی

در شهر کلگری دانشگاه‌های زیادی وجود دارد. دانشگاه کلگری به‌‌دلیل دوره‌های مهندسی و آموزشی و دانشگاه مونت‌رویال به‌‌دلیل دوره‌های هوانوردی و روزنامه‌نگاری (ژورنالیسم) و مؤسسۀ تکنولوژی جنوب آلبرتا (SAIT) به‌‌دلیل فرصت‌های تحصیلی در زمینۀ تجارت و کسب‌وکار شهرت دارند. در شهر ادمونتون نیز، فرصت‌های تحصیلی زیادی برای دانشجویان فراهم شده است. دانشگاه آلبرتا به‌‌دلیل دوره‌های داروشناسی (فارماکولوژی) و آموزشی و دانشگاه مک‌ایوان به‌‌دلیل دوره‌های علوم اجتماعی و موسیقی و دانشگاه کینگز به‌دلیل دوره‌های تحصیلی در زمینۀ محیط‌زیست مشهورند.

کلگری یا ادمونتون ؟ کدام شهر برنده است؟

همان‌طورکه احتمالاً حدس زده‌اید، برای این پرسش پاسخ روشنی وجود ندارد. فرصت‌های فراهم‌شده برای زندگی در کلگری و ادمونتون بسیار متنوع و منحصربه‌فرد است؛ به‌همین‌دلیل، برای انتخاب میان این دو شهر، معیارهای متفاوتی باید در نظر بگیرید. برای انتخاب شهر برنده، بهتر است به سبک زندگی و ارزش‌ها و سلیقۀ شخصی‌تان توجه کنید. همچنین برای مقایسۀ این دو شهر، معیارهایی مانند هزینۀ زندگی، آب‌وهوا، فرصت‌های شغلی، جمعیت و گزینه‌های دیگر را به‌دقت باهم مقایسه کنید. بااین‌حال، می‌توانید مطمئن باشید با انتخاب هر شهری در کانادا، احتمالاً زندگی و موقعیت‌های تحصیلی و کاری مناسبی درانتظارتان است. فرقی ندارد کلگری را انتخاب کنید یا ادمونتون؛ زیرا زندگی در هریک از این دو شهر بزرگِ استان آلبرتا می‌تواند برایتان انتخابی مطلوب باشد.



منابع: