درآمد در فرانسه ازجمله موضوع‌های مهمی است که پیش از رفتن به این کشور، اطلاعاتی درباره‌اش باید داشته باشیم. میزان حقوق دریافتی ماهانه و سالانه برای افراد سراسر دنیا اهمیت دارد؛ زیرا هماهنگی میان دخل‌وخرج تأثیر فراوانی بر سبک زندگی خواهد گذاشت. در این مقاله، با درآمد برخی مشاغل در فرانسه به‌تفکیک زمینۀ شغلی آشنا خواهیم شد. همچنین برای آشنایی بیشتر با مشاغل پردرآمد در فرانسه، پیشنهاد می‌کنیم این صفحه را بخوانید.

حسابداری و امورمالی

حسابداری (۳۲،۲۰۰ یورو در سال)،  دستیار حسابدار (۲۵،۳۰۰ یورو در سال)، مدیریت حسابداری (۷۳،۷۰۰ یورو در سال)، دفتردار (۲۱،۹۰۰ یورو در سال)، حسابدار خبره (۴۴،۳۰۰ یورو در سال)، حسابدار وجوه یا خزانه‌دار (۶۴،۵۰۰ یورو در سال)، تحلیلگر مالیاتی (۶۱،۹۰۰ یورو در سال)، مدیر مالی (۹۲هزار یورو در سال) و حسابرس داخلی (۴۹،۹۰۰ یورو در سال).

امور اجرایی و پذیرش

دستیار اجرایی (۲۵،۵۰۰ یورو در سال)، مدیر دفتر (۴۰،۷۰۰ یورو در سال)، متصدی بخش پذیرش (۲۲،۹۰۰ یورو در سال) و منشی (۲۱،۰۰۰ یورو در سال).

طراحی گرافیک و تبلیغات

کارگردان هنری (۴۵،۵۰۰ یورو در سال)، مدیر نوآوری (۴۶،۴۰۰ یورو در سال)، طراح گرافیک (۳۱،۶۰۰ یورو در سال) و عکاس (۲۶،۵۰۰ یورو در سال).

مشاغل هوایی

مهندسی هوافضا (۶۳،۵۰۰ یورو در سال)، مراقبت پرواز (۵۳،۲۰۰ یورو در سال)، مهماندار هواپیما (۳۳،۱۰۰ یورو در سال) و خلبان (۸۰،۳۰۰ یورو در سال).

معماری

معماری (۵۸،۴۰۰ یورو در سال) و CAD Drafter (تقریباً ۲۴،۷۰۰ یورو در سال)

مشاغل وابسته به خودروهای موتوری

مکانیک (۱۸،۳۰۰ یورو در سال) و مشاورۀ خدماتی ( ۳۱،۹۰۰ یورو در سال).

بانکداری

مدیریت شعبۀ بانک (۸۸،۸۰۰ یورو در سال) و Teller (درحدود ۱۷،۵۰۰ یورو در سال).

مشاغل دوزبانه

دبیری (۳۴،۸۰۰ یورو در سال) و مترجمی (۴۳،۳۰۰ یورو در سال). ناگفته نماند در مقالۀ مشاغل پردرآمد در فرانسه‌، دربارۀ دبیری و درآمدش صحبت کرده‌ایم.

برنامه‌ریزی کسب‌وکار

برنامه‌ریزی کسب‌وکار مشاغلی نظیر تحلیلگر مالی (۶۲،۴۰۰ یورو در سال) و مدیر توسعۀ کسب‌وکار (۷۸،۸۰۰ یورو در سال) و مدیر پروژه (۶۱،۸۰۰ یورو در سال).

مشاغل مربوط به مراقبت از کودکان

پرستار بچه (۱۹،۲۰۰ یورو در سال) و دبیر کودک (۱۸،۰۰۰ یورو در سال).

ساخت و تولید

مهندس عمران (۴۵،۰۰۰ یورو در سال) و مدیر پروژۀ ساخت (۸۲،۱۰۰ یورو در سال) و افسر امنیت و بهداشت (۲۱،۸۰۰ یورو در سال).

خدمات مشتریان

نمایندۀ مراکز ارتباطی (۱۸،۷۰۰ یورو در سال) و مدیر خدمات مشتریان (۶۵،۱۰۰ یورو در سال) و نمایندۀ خدمات مشتریان (۱۷،۶۰۰ یورو در سال).

مهندسی

مهندسی (۴۳،۴۰۰ یورو در سال)، مهندسی عمران (۴۳،۷۰۰ یورو در سال)، مهندسی برق (۴۷،۵۰۰ یورو در سال) و مهندسی مکانیک (۴۴،۲۰۰ یورو در سال).

مدیریت

مدیرعامل (۱۱۰،۰۰۰ یورو در سال)، مدیر ارشد مالی (۹۸،۸۰۰ یورو در سال)، مدیرکل (۸۴،۳۰۰ یورو در سال) و مدیر‌پروژه (۵۲،۶۰۰ یورو در سال).

مشاغل مربوط به تغذیه و مهمانداری و گردشگری

سرآشپز (۳۰،۲۰۰ یورو در سال) و مدیر هتل (۸۸،۱۰۰ یورو در سال) و متصدی بخش پذیرش و گارسون (۱۵،۲۰۰ یورو در سال).

بهداشت و پزشکی

دندان‌پزشکی (۱۱۷،۰۰۰ یورو در سال)، متخصص تغذیه (۹۱،۹۰۰ یورو در سال)، کارشناس فنی آزمایشگاه (۳۵،۱۰۰ یورو در سال) و پرستار (۳۵،۹۰۰ یورو در سال).

منابع انسانی

مدیر منابع انسانی (۷۳،۷۰۰ یورو در سال) و افسر منابع انسانی (۲۹،۴۰۰ یورو در سال).

فناوری اطلاعات

کارشناس فنی رایانه (۳۵،۷۰۰ یورو در سال)، مدیر پایگاه داده‌ها (۴۸،۰۰۰ یورو در سال)، برنامه‌نویس (۴۶،۴۰۰ یورو در سال)، مدیر آی‌تی (فناوری اطلاعات) (۸۲،۵۰۰ یورو در سال) و مهندس شبکه (۴۰،۶۰۰ یورو در سال).

امنیت

افسری پلیس (۳۰،۱۰۰ یورو در سال).

مشاغل حقوقی

وکالت دادگستری (۹۴،۷۰۰ یورو در سال) و دستیاری حقوقی (۲۴،۸۰۰ یورو در سال).

رسانه و هنر

روزنامه‌نگاری (۵۲،۷۰۰ یورو در سال).

بیوتکنولوژی و داروشناسی

مهندسی پزشکی (۴۱،۵۰۰ یورو در سال) و داروسازی (۶۳،۲۰۰ یورو در سال).

خُرده‌فروشی و عمده‌فروشی

صندوقداری (۱۷،۲۰۰ یورو در سال) و مدیریت فروش (۸۵هزار یورو در سال) و نمایندگی فروش (۳۱،۲۰۰ یورو در سال).

دبیری و آموزش

دبیری مدرسه‌های دورۀ ابتدایی (۳۴،۳۰۰ یورو در سال) و دبیری مدرسه‌های دورۀ متوسطه (۴۰،۳۰۰ یورو در سال).

در انتها، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که مبالغ مذکور همگی درآمدهای متوسط این مشاغل هستند و میزان دریافتی هر فرد در هریک از این مشاغل بسته به تجربه‌ و توانایی‌هایش متفاوت است. بااین‌همه، میانگین درآمد در فرانسه ۲۴ یورو به‌ازای هر ساعت است.

اگر به مهاجرت تحصیلی به فرانسه و یا زندگی در این کشور علاقمندید با سیم آخر همراه باشید.

منبع: