زبان فرانسوی زبانی زیبا و غنی است که با عنوان «زبان عشق» شناخته می‌شود و به‌سبب ماهیت تحلیلی ساختارش، به زبان‌آموزان تفکر انتقادی را یاد می‌دهد. همچنین، این زبان پایۀ مناسبی برای یادگیری دیگر زبان‌ها، مانند اسپانیایی و ایتالیایی و پرتغالی است. یادگیری زبان فرانسوی آسان است و دانستن آن شما را با دنیای جدیدی در تاریخ، فلسفه، ادبیات، علم و سیاست آشنا می‌کند. زبان فرانسوی زبان رسمی تعدادی از نهادهای بین‌المللی، همچون سازمان ملل، یونسکو، کمیتۀ المپیک و صلیب سرخ است. با دانش زبان فرانسوی می‌توانید در مقاطع عالی تحصیلی در کشورهای مختلف اروپایی و استان کبک کانادا تحصیل کنید و بازار کار گسترده‌ای به‌روی شما باز می‌شود. در این مقاله، برای علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا، دانشگاه‌های برتر برای تحصیل رشته زبان فرانسه در کانادا را معرفی می‌کنیم.

دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو برترین دانشگاه کانادا و معتبرترین دانشگاه برای تحصیل رشته زبان فرانسه در کانادا به‌حساب می‌آید. ناگفته نماند در میان دانشگاه‌های برتر جهان، این دانشگاه در جایگاه بیست‌وپنجم جای دارد. دانشگاه تورنتو در سال ۱۸۲۷ در شهر تورنتو تأسیس شد و هم‌اکنون، بیش از ۷۴هزار نفر دانشجو در سه پردیس آن تحصیل می‌کنند. دانشکده‌های دانشگاه تورنتو ازاین‌قرارند: مهندسی و علوم کاربردی، فیزیک و حرکت‌شناسی، ارتباطات، معماری، هنر، دندان‌پزشکی، آموزش، حقوق، مدیریت، پزشکی، موسیقی، پرستاری، داروسازی، بهداشت عمومی، جنگلداری، مددکاری و علوم سیاسی. شهریۀ سالانۀ تحصیل رشتۀ زبان فرانسه در مقطع کارشناسی دانشگاه تورنتو ۵۹هزار دلار کانادا برآورد می‌شود.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا سومین دانشگاه معتبر کانادا و چهل‌وپنجمین دانشگاه برتر دنیاست. این دانشگاه در سال ۱۹۰۸ در شهر ونکوور بنیان نهاده شد و درحال‌حاضر، میزبان بیش از ۶۶هزار نفر دانشجو در دو پردیس ونکوور و اوکاناگان است. برخی از دانشکده‌های دانشگاه بریتیش کلمبیا عبارت‌اند از: علوم، کشاورزی، هنر، کسب‌وکار، پزشکی، پرستاری، دندان‌پزشکی، آموزش، جنگلداری، روزنامه‌نگاری، حقوق، موسیقی، علوم داروسازی، مددکاری و اقتصاد. دانشگاه بریتیش کلمبیا پس از دانشگاه تورنتو، دومین دانشگاه مطرح برای تحصیل رشته زبان فرانسه در کانادا به‌شمار می‌آید و شهریۀ تحصیل رشته مذکور در مقطع کارشناسی آن به حدود چهل‌هزار دلار کانادا در سال می‌رسد.

دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر

یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر برای تحصیل رشته زبان فرانسه در کانادا دانشگاه مک مستر است. دانشگاه مک مستر ششمین دانشگاه معتبر کانادا و یکی از ۱۵۰ دانشگاه مطرح جهان به‌شمار می‌آید. این دانشگاه در سال ۱۸۸۷ آغاز به کار کرد و امروزه، بیش از سی‌هزار نفر دانشجو در شش دانشکدۀ آن مشغول تحصیل هستند. این شش دانشکده بدین‌شرح‌اند: دانشکدۀ مهندسی، دانشکدۀ علوم بهداشتی، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشکدۀ علوم پایه، دانشکدۀ علوم اجتماعی و مدرسۀ کسب‌وکار. شهریۀ تحصیل رشتۀ زبان فرانسه در دانشگاه مک مستر تقریباً ۳۲هزار دلار کانادا برای یک سال است.

دانشگاه واترلو

دانشگاه واترلو هفتمین دانشگاه برتر کانادا و یکی از دویست دانشگاه معتبر دنیا محسوب می‌شود. این دانشگاه در سال ۱۹۵۷ در شهر واترلو تأسیس شد و هم‌اکنون، حدود ۴۱هزار نفر دانشجوی تمام‌وقت و پاره‌وقت در شش دانشکدۀ آن مشغول تحصیل هستند. دانشکده‌های دانشگاه واترلو، یکی از دانشگاه‌های مطرح برای تحصیل رشته زبان فرانسه در کانادا، عبارت‌اند از: علوم بهداشتی، هنر، مهندسی، محیط‌زیست، ریاضی و علوم. هزینۀ سالانۀ تحصیل این رشته در مقطع کارشناسی دانشگاه مذکور حدوداً ۴۱هزار دلار کانادا برآورد می‌شود.

دانشگاه کلگری

دانشگاه کلگری یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر برای تحصیل رشته زبان فرانسه در کانادا به‌حساب می‌آید. این دانشگاه در سال ۱۹۶۶ در شهر کلگری استان آلبرتا شروع به کار کرد و امروزه، دهمین دانشگاه معتبر کانادا و یکی از ۲۵۰ دانشگاه مطرح جهان است. درحال‌حاضر، دانشگاه کلگری از بیش از سی‌هزار نفر دانشجو در سیزده دانشکده میزبانی می‌کند. دانشکده‌های دانشگاه کلگری بدین‌شرح‌اند‌: دانشکدۀ هنر، دانشکدۀ حرکت‌شناسی، دانشکدۀ حقوق، دانشکدۀ پرستاری، دانشکدۀ علوم، دانشکدۀ مددکاری، دانشکدۀ دام‌پزشکی، دانشکدۀ تحصیلات تکمیلی، مدرسۀ پزشکی، مدرسۀ کشاورزی، مدرسۀ کسب‌وکار، مدرسۀ مهندسی و مدرسۀ آموزش. شهریۀ سالانۀ تحصیل این رشته در مقطع کارشناسی دانشگاه کلگری بیست‌هزار دلار کانادا تخمین زده می‌شود.

دانشگاه دالهاوزی

دانشگاه دالهاوزی

دانشگاه دالهاوزی دوازدهمین دانشگاه معتبر کانادا و یکی از سیصد دانشگاه برتر دنیا محسوب می‌شود. این دانشگاه در سال ۱۸۱۸ در شهر هالیفکس بنیان نهاده شد و درحال‌حاضر، ازجمله دانشگاه‌های مطرح برای تحصیل رشته زبان فرانسه در کانادا است. امروزه، دانشگاه دالهاوزی میزبان بیش از نوزده‌هزار نفر دانشجو در دویست رشته است و چهار پردیس و دوازده دانشکده دارد. دانشکده‌های این دانشگاه ازاین‌قرارند: کشاورزی، معماری، هنر و علوم اجتماعی، علوم کامپیوتر، دندان‌پزشکی، مهندسی، تحصیلات تکمیلی، سلامت، حقوق، مدیریت، پزشکی و علوم. دانشجویان برای تحصیل رشتۀ زبان فرانسه در مقطع کارشناسی دانشگاه دالهاوزی تقریباً ۲۱هزار دلار کانادا در سال شهریه باید بپردازند.

دانشگاه ویکتوریا

یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر برای تحصیل رشته زبان فرانسه در کانادا دانشگاه ویکتوریا نام دارد. دانشگاه ویکتوریا چهاردهمین دانشگاه مطرح کانادا و یکی از چهارصد دانشگاه برتر جهان در سال ۲۰۲۰ است. این دانشگاه در سال ۱۹۶۳ در منطقۀ ویکتوریا در استان بریتیش کلمبیا شروع به کار کرد. هم‌اکنون، دانشگاه ویکتوریا میزبان بیش از ۲۲هزار نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری است. دانشکده‌های این دانشگاه عبارت‌اند از: آموزش، مهندسی، هنرهای زیبا، توسعۀ انسانی و اجتماعی، علوم انسانی، علوم، علوم اجتماعی و تحصیلات تکمیلی. شهریۀ تحصیل رشتۀ زبان فرانسه در دانشگاه ویکتوریا حدوداً به ۲۵هزار دلار کانادا در سال می‌رسد.

دانشگاه ساسکاچوان

دانشگاه ساسکاچوان شانزدهمین دانشگاه برتر کانادا و یکی از پانصد دانشگاه‌ مطرح جهان در سال ۲۰۲۰ است. این دانشگاه در سال ۱۹۰۷ در شهر ساسکاتون تأسیس شد و یازده دانشکده را در خود جای داده است: کشاورزی، علوم و هنر، کسب‌وکار، آموزش، مهندسی، حقوق، پزشکی، دندان‌پزشکی، پرستاری، داروسازی و دام‌پزشکی. دانشگاه ساسکاچوان نیز از دانشگاه‌های معتبر برای تحصیل رشته زبان فرانسه در کانادا محسوب می‌شود و شهریۀ تحصیل در آن حدود هجده‌هزار دلار کانادا در سال است.

دانشگاه کارلتون

دانشگاه کارلتون

دانشگاه کارلتون بیستمین دانشگاه برتر کانادا و یکی از ۶۵۰ دانشگاه معتبر جهان است. این دانشگاه در سال ۱۹۴۲ اوتاوا استان اونتاریو شروع به کار کرد و امروزه، پذیرای بیش از سی‌هزار نفر دانشجو پاره‌وقت و تمام‌وقت است. دانشکده‌های این دانشگاه عبارت‌اند: دانشکدۀ هنر و علوم اجتماعی، دانشکدۀ مهندسی و طراحی، دانشکدۀ تحصیلات تکمیلی، دانشکدۀ امور عمومی، دانشکدۀ علوم و مدرسۀ کسب‌وکار. دانشگاه کارلتون یکی از دانشگاه‌های برتر برای تحصیل رشته زبان فرانسه در کانادا است و شهریۀ سالانۀ رشته یادشده در مقطع کارشناسی این دانشگاه حدود ۲۸هزار دلار کانادا برآورد می‌شود.

دانشگاه مموریال

دانشگاه مموریال بیست‌وسومین دانشگاه برتر کانادا و یکی از ۷۵۰ دانشگاه مطرح دنیا به‌حساب می‌آید. این دانشگاه در سال ۱۹۲۵ در شهر سنت‌جانز تأسیس شد و درحال‌حاضر، ازجمله دانشگاه‌های معتبر برای تحصیل رشته زبان فرانسه در کانادا است. هم‌اکنون، بیش از هجده‌هزار نفر دانشجو از صد کشور دنیا در هفت دانشکدۀ دانشگاه مموریال مشغول تحصیل هستند. هفت دانشکدۀ دانشگاه مموریال ازاین‌قرارند: هنر، کسب‌وکار، آموزش، مهندسی، پزشکی، پرستاری و علوم. شهریۀ تحصیل این رشته در مقطع کارشناسی دانشگاه مموریال تقریباً به دوازده‌هزار دلار کانادا در سال می‌رسد.

منبع: