فرانسه از‌جمله شهرهای باکیفیت برای زندگی است؛ به‌همین‌دلیل، بسیاری از افراد آن را برای زندگی انتخاب می‌کنند. البته شرط داشتن زندگی رضایت‌بخش در فرانسه، دانستن زبان فرانسوی و داشتن درآمد مناسب است. افراد با کار در فرانسه، از امنیت شغلی و حقوق چشمگیری بهره‌مند خواهند بود. امروزه، داشتن زندگی مطلوب در هیچ شهر و کشوری بدون داشتن درآمد کافی امکان‌پذیر نخواهد بود؛ بنابراین، علاقه‌مندان به ادامۀ زندگی در فرانسه با مشاغل پردرآمد در فرانسه باید آشنا شوند و پیش از رفتن به این کشور، تخصص لازم را کسب کنند. ناگفته نماند تحصیل در فرانسه در رشته و تخصص دلخواه مسیر را برای کار در آنجا هموار‌تر خواهد کرد. همچنین، تسلط بر زبان فرانسوی برای افراد در جست‌وجوی مشاغل پردرآمد در فرانسه الزامی خواهد بود. در این مقاله، با تعدادی از مشاغل پردرآمد در فرانسه آشنا خواهیم شد.

پزشکان

پزشکی یکی از مشاغل پردرآمد در فرانسه است و پزشکان نیز از بیشترین درآمد برخوردارند. افزون‌براین، مشاغل مربوط به مراقبت‌های درمانی و بهداشتی از‌جمله مشاغل موردنیاز در فرانسه هستند. پزشکانی که به‌تازگی تحصیلاتشان تمام شده و برای کسب تجربه زیرنظر پزشکی باتجربه‌تر فعالیت می‌کنند، ماهانه حدود هفت‌هزار یورو حقوق دریافت می‌کنند. ناگفته نماند متوسط درآمد سالانۀ پزشکان در فرانسه بیش از ۱۳۳هزار یوروست.

دندان‌پزشکان

دندان‌پزشکی یکی دیگر از مشاغل پردرآمد در فرانسه محسوب می‌شود و دندان‌پزشکان ممکن است خصوصی یا برای دولت فرانسه کار کنند. درآمد دندان‌پزشکان بسته به خصوصی یا دولتی بودن محل کار و تجربه، از هشت تا پانزده‌هزار یورو متغیر است. شایان ذکر است متوسط درآمد سالانۀ دندان‌پزشکان در فرانسه ۱۱۷هزار یورو برآورد می‌شود.

وکیلان

وکیلان

فرانسه در زمینۀ امور قانونی و حقوقی، ازجمله کشورهای تأثیرگذار و احترام فراوانی برای این امور قائل است؛ بنابراین، مشاغل مربوط به امور قانونی و حقوقی را می‌توان یکی از مشاغل پردرآمد در فرانسه به‌شمار آورد. کمترین حقوق پرداختی به وکیلان جوان و بی‌تجربه پنج‌هزار یورو در ماه است و متوسط درآمد وکیلان تقریباً به ۱۰۸هزار یورو در سال می‌رسد.

خلبانان

فرانسه در زمینۀ صنعت هوایی در جهان بسیار پیشرفته است؛ به‌همین‌دلیل، به این موضوع و حقوق خلبانان اهمیت فراوانی می‌دهد. متوسط درآمد سالانۀ خلبانان در فرانسه بیش از هشتادهزار یوروست؛ البته دریافت مدرک خلبانی و اقدام برای این شغل در این کشور آسان نیست.

مشاغل درمانی

همان‌طورکه پیش‌تر گفتیم، یکی از مشاغل پردرآمد در فرانسه مشاغل مربوط به مراقبت‌های درمانی و بهداشتی است. بسیاری از افراد با شنیدن نام مشاغل درمانی ممکن است گمان کنند تنها پزشکی و پرستاری در این دسته جای می‌گیرند؛ درحالی‌که مشاغل زیر نیز جزو مشاغل درمانی محسوب می‌شوند:

  • فن‌شناس آزمایشگاه
  • مشاوران سلامت روان
  • رادیولوژیست
  • روان‌درمانگر
  • داروساز
  • تأمین‌کنندۀ فوریت‌های پزشکی

میزان درآمد ماهانۀ مشاغل مربوط به مراقبت‌های درمانی بسته به تجربۀ افراد از سه تا هفت‌هزار یورو متغیر است. شایسته است بدانید درمانگران و داروسازان و مشاوران باید مدارک تخصصی رشته‌شان را ارائه دهند؛ اما دیگر مشاغل درمانی فقط به گذراندن دورۀ فنی دو تا سه‌ساله نیاز دارند. ناگفته نماند متوسط درآمد مشاغل درمانی ۷۴هزار یورو در سال تخمین زده می‌شود.

تحلیلگران مالی

در میان کشورهای اروپایی، فرانسه در بخش مالی و بانکداری بسیار شهرت دارد و صنعت اقتصادی‌اش همواره رو‌به‌رشد است؛ بنابراین، مشاغل مربوط به این حوزه فراوان هستند و درآمد کارمندان نیز چشمگیر است. به‌منظور فعالیت در این زمینه افراد در صنعت، کسب‌وکار، اقتصاد و امور مالی بسیار باتجربه باشند و درصورت داشتن پیش‌نیازهای لازم، بین پنج تا دَه‌هزار یورو در ماه درآمد کسب خواهند کرد. شایان ذکر است متوسط درآمد سالانۀ تحلیلگران مالی در فرانسه به بیش از ۳۵هزار می‌رسد.

دبیران

دبیران

فرانسه ازجمله کشورهایی است که حقوق درخورتوجهی به دبیران می‌دهد. تدریس زبان انگلیسی (دبیری زبان انگلیسی) از شغل‌های موردنیاز و مشاغل پردرآمد در فرانسه است. در سال‌های اخیر نیز، امکان تدریس در مؤسسه‌های خصوصی و دولتی ایجاد شده است و برای فعالیت در این زمینه، افراد باید دو‌زبانه و به هر دو زبان انگلیسی و فرانسه مسلط باشند. درآمد ماهانۀ دبیران در فرانسه بین دو تا چهارهزار یورو و متوسط درآمد سالانه‌شان بیش از ۴۲هزار یورو تخمین زده می‌شود.

متخصصان علوم رایانه‌ای و آی‌تی

فرانسه یکی از کشورهای پیشرفته در زمینۀ فناوری است؛ بنابراین، مشاغل مربوط به فناوری در این کشور از برنامه‌نویسی رایانه گرفته تا فناوری اطلاعات و علوم داده بسیار پرتقاضا هستند. متوسط درآمد متخصصان علوم رایانه‌ای و آی‌تی حدوداً ۴۶هزار یورو در سال برآورد می‌شود.

تکنسین‌های برق

فرانسه برای افراد متبحر در زمینۀ سقف‌سازی، قفل‌سازی، لوله‌کشی و برق فرصت‌های شغلی متنوعی مهیا و درآمد رضایت‌بخشی به آنان پرداخت می‌کند. به‌عنوان مثال، درآمد ماهانۀ تکنسین‌های برق در فرانسه از سه تا پنج‌هزار یورو و متوسط درآمد سالانۀ آنان نیز افزون‌بر ۴۱هزار یوروست.

همان‌طورکه در مقدمه اشاره کردیم، یکی از شروط اساسی برای کار در فرانسه، تسلط بر زبان فرانسوی است؛ البته مشاغلی مانند دبیری، به دانستن هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی نیاز دارند.

محققان

محققان

فرانسه مراکز تحقیقاتی بسیار باکیفیت و پیشتازی دارد که برای زمینه‌های زیست‌شناسی، پزشکی، مهندسی، دریاشناسی و دیگر زمینه‌های علوم و فناوری تخصصی شده‌اند؛ بنابراین، محققان از‌جمله افرادی هستند که درآمد نسبتاً مطلوبی دارند و ماهانه بین چهار تا دَه‌هزار یورو حقوق می‌گیرند. شایان ذکر است درآمد سالانۀ محققان در فرانسه تقریباً ۴۵هزار یوروست.

اگر پرسشی درباره راه های مهاجرت تحصیلی به فرانسه و شرایط اخذ ویزای تحصیلی فرانسه دارید، می‌توانید آن را به‌صورت کامنت مطرح کنید.

منبع: