دانشگاه مانت سنت وینسنت در سال ۱۸۷۳ در شهر هالیفاکس استان نوا اسکوشیا تأسیس شد. در آن زمان، این دانشگاه یکی از معدود دانشگاه‌های ویژۀ زنان بود؛ زنانی که حتی حق رأی نداشتند. هم‌اکنون، بیش از چهار‌هزار نفر دانشجو از کانادا و سراسر دنیا در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند. بسیاری از دانشجویان این دانشگاه را به‌‌دلیل داشتن کلاس‌هایی با دانشجویان اندک و رشته‌های خاص و موقعیت جغرافیایی انتخاب می‌کنند. دانشگاه مانت سنت وینست مراکز پژوهشی متعددی در خود جای داده و تنها ارائه‌دهندۀ مقطع کارشناسی ارشد روابط‌عمومی در کاناداست. در این مقاله، برای علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا، دانشگاه مانت سنت وینسنت را معرفی می‌کنیم.

دانشکده‌ها و رشته‌های دانشگاه مانت سنت وینسنت

دانشکده‌های دانشگاه مانت سنت وینسنت عبارت‌اند از: دانشکدۀ هنر، دانشکدۀ علوم، دانشکدۀ مطالعات کاری، دانشکدۀ آموزش و دانشکدۀ تحصیلات تکمیلی. بعضی از رشته‌های ارائه‌شده در مقطع کارشناسی این دانشگاه از‌این‌قرارند: ارتباطات، علوم کامپیوتر، اقتصاد، زیست‌شناسی، شیمی، ریاضی، فیزیک، انگلیسی، تاریخ، ریاضی، فلسفه، علوم سیاسی، آموزش، روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و مطالعات زنان.

ناگفته نماند برای شرکت در رشته‌های کارشناسی این دانشگاه ارائۀ مدرک آیلتس با حداقل نمرۀ ۶.۵ (نمرۀ هیچ مهارتی کمتر از ۶ نباشد) یا تافل با حداقل نمرۀ ۸۶ (نمرۀ هیچ مهارتی کمتر از ۲۱ نباشد) الزامی است. همچنین، به‌منظور شرکت در رشته‌های کارشناسی ارشد مدرک آیلتس با حداقل نمرۀ ۷ (نمرۀ هیچ مهارتی کمتر از ۶.۵ نباشد) یا تافل ۹۳ (نمرۀ هیچ مهارتی کمتر از ۲۳ نباشد) باید ارائه دهید.

شهریه و اسکالرشیپ های دانشگاه مانت سنت وینسنت

شهریه و اسکالرشیپ‌های دانشگاه مانت سنت وینسنت

شهریۀ تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این دانشگاه به‌ترتیب ۱۷ و ۱۲هزار دلار کانادا برای هر سال تخمین زده می‌شود. ناگفته نماند هزینۀ اسکان در پردیس این دانشگاه نیز حدود دَه‌هزار دلار کانادا برای یک سال است. دانشجویان دانشگاه مانت سنت وینسنت در بدو ورود به دانشگاه، اگر معدل پنج درسشان بیشتر از شانزده باشد، به‌طورخودکار برای دریافت اسکالرشیپ ورودی این دانشگاه نامزد می‌شوند. این دانشگاه درحدود بیست نوع اسکالرشیپ ورودی اعطا می‌کند که بسته به رشته، بخت دریافت یکی از آن‌ها را پیدا خواهید کرد. علاوه‌برآن، حین تحصیل با حفظ معدل ۳.۵ از ۴، می‌توانید از یکی از چهل اسکالرشیپ دانشجویان در‌حال‌تحصیل در این دانشگاه بهره‌مند شوید.

هزینۀ زندگی در شهر هالیفکس

هزینۀ زندگی هر نفر در شهر هالیفکس بدون درنظرگرفتن اجارۀ مسکن، ماهانه حدود ۱،۲۰۰ دلار کاناداست. اجارۀ آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۱،۴۰۰ و اجارۀ آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۱،۰۰۰ دلار کانادا در ماه است. همچنین، اجارۀ ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۲،۴۰۰ دلار کانادا و اجارۀ ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۱،۶۰۰ دلار کانادا تخمین زده می‌شود. افزون‌براین، برای خرید بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌ترتیب ۲.۷۵ و ۸۲ دلار کانادا باید پرداخت. گفتنی است هزینۀ تهیۀ غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت تقریباً ۱۵ دلار کانادا و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر درحدود ۷۲ دلار کاناداست. هزینۀ قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند نیز برای آپارتمان هشتادمتری به‌طورمتوسط به ۱۶۰ دلار کانادا در ماه می‌رسد.

منبع: