شهر ویسلر کانادا (Whistler) در استان بریتیش کلمبیا و جنوب اقیانوس آرام و در فاصلۀ ۱۲۵کیلومتری ونکوور و ۳۶کیلومتری پمبرتون قرار گرفته است. هر سال بیش از دومیلیون نفر گردشگر برای لذت‌بردن از تفریحاتی مانند اسکی در زمستان و دوچرخه‌سواری کوهستانی در تابستان از شهر گردشگری ویسلر دیدن می‌کنند. اگر قصد تحصیل در کانادا و زندگی در شهری تفریحی دارید و از ورزش‌های زمستانی مثل اسکی لذت می‌برید، می‌توانید به زندگی در شهر ویسلر نیز فکر کنید.

مساحت و جمعیت شهر ویسلر

مساحت شهر ویسلر کانادا تقریباً ۲۴۰.۴۰ کیلومترمربع است و براساس سرشماری سال ۲۰۱۶ کانادا، درحدود ۱۱،۸۴۵ نفر در این شهر ساکن‌اند و همواره کارگران فصلی از خارج از بریتیش کلمبیا به‌طورموقت در این شهر زندگی می‌کنند. تراکم جمعیت در ویسلر حدود ۴۹.۳ نفر در هر کیلومترمربع است.

وضعیت آب‌وهوایی شهر ویسلر کانادا

وضعیت آب‌وهوایی شهر ویسلر کانادا

آب‌وهوای شهر ویسلر کانادا به‌دلیل نزدیکی به ساحل درمقایسه‌با شهرهای دیگر کانادا نسبتاً معتدل است و در درۀ ویسلر در زمستان، دمای کمتر از منفی ۱۰ درجۀ سانتی‌گراد بسیار کم دیده می‌شود. در بخش کوهستانی این شهر، دمای هوا در زمستان به‌ندرت به کمتر از منفی ۱۵ درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد و معمولاً منفی ۵ درجۀ سانتی‌گراد است. بهترین زمان برای سفر به ویسلر از ژوئن تا اوت و از دسامبر تا مارس است و کوه‌های این شهر از دسامبر تا فوریه برای اسکی در وضعیت ایدئالی قرار دارند.

کیفیت زندگی در شهر ویسلر

ویسلر شهری نسبتاً کوچک و زیبا با طبیعتی شگفت‌انگیز است. زندگی در این شهر مزایا و امکانات موجود در شهرهای بزرگ و آرامش شهرهای کوچک را به‌ارمغان می‌آورد. اگر از انجام تفریحات فضای باز لذت می‌برید، زندگی در شهر پرشور ویسلر می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. به‌طورکلی، می‌توان گفت کیفیت زندگی در شهر ویسلر در سطح مطلوبی قرار دارد. درادامه، سطح کیفیت زندگی در شاخص‌های دیگر را می‌خوانید. این داده‌ها از وبگاه Numbeo در دسامبر۲۰۲۰ استخراج شده است.

  • شاخص امنیت: بسیار بالا
  • شاخص خدمات بهداشتی: بسیار بالا
  • شاخص اقلیمی: بالا
  • شاخص زمان ترافیک: پایین
  • شاخص آلودگی هوا: پایین

کالج‌ها و دانشگاه‌های شهر ویسلر کانادا

در شهر ویسلر، دانشگاه یا کالج بزرگی وجود ندارد؛ اما ازآنجاکه این شهر نسبتاً به ونکوور نزدیک است، با زندگی در آن می‌توانید در دانشگاه‌ها و کالج‌های بریتیش کلمبیا تحصیل کنید. گفتنی است دانشگاه کوئست در شهر اسکوامیش استان بریتیش کلمبیا نزدیک‌ترین دانشگاه به شهر ویسلر محسوب می‌شود.

دانشگاه کوئست کانادا

دانشگاه کوئست کانادا (Quest University) دانشگاهی خصوصی و غیرانتفاعی در شهر اسکوامیش (Squamish) است. پردیس اصلی این دانشگاه در شهر اسکوامیش حدود ۷۵ کیلومتر با ونکوور و ۶۰ کیلومتر با ویسلر فاصله دارد. دوره‌های دانشگاه کوئست، تنها در مقطع کارشناسی (Bachelor of Arts and Science) در زمینۀ علوم و هنرهای آزادِ سکولار ارائه می‌شود.

هزینه زندگی در شهر ویسلر کانادا

هزینه زندگی در شهر ویسلر کانادا

مسلماً هزینه‌های زندگی افراد با سبک‌های زندگی‌ گوناگون، متفاوت است. به‌طورکلی، هزینه زندگی در شهر ویسلر مانند دیگر شهرهای استان بریتیش کلمبیا بیشتر از هزینۀ زندگی در شهرهای کوچک ارزیابی می‌شود. بااین‌حال، زندگی در ویسلر از شهرهایی مثل ونکوور و تورنتو کمتر است. درادامه، جزئیات میانگین هزینه‌های اصلی زندگی در شهر ویسلر در سال ۲۰۲۰ را شرح داده‌ایم. این اطلاعات از جدیدترین داده‌های وبگاه Numbeo در دسامبر۲۰۲۰ استخراج و تمام مبالغ به دلار کانادا محاسبه شده‌ است.

هزینۀ موادغذایی و رستوران

هزینه‌های مربوط به رستوران و موادغذایی از هزینه‌های بسیار مهم برای زندگی است. در شهر ویسلر، هزینۀ غذا در رستورانی ارزان‌قیمت ۱۷.۵۰ دلار و در رستورانی نسبتاً گران‌قیمت ۷۲.۵۰ دلار برای سه کورس غذای دو نفر است. علاوه‌براین، قیمت خرید موادغذایی پرمصرفی نظیر شیر (یک لیتر)، نان سفید (یک قرص ۵۰۰گرمی)، برنج سفید (یک کیلوگرم)، تخم‌مرغ (دوازده عدد)، پنیر محلی (یک کیلوگرم)، فیلۀ مرغ (یک کیلوگرم) و گوشت گاو (یک کیلوگرم) به‌ترتیب ۲.۱۴، ۱.۹۹، ۴، ۲.۹۳، ۱۶.۷۱، ۱۲.۴۶ و ۱۴ دلار تخمین زده می‌شود. همچنین، هر کیلوگرم از میو‌ه‌هایی مانند سیب و موز و پرتقال به‌ترتیب ۳.۰۹ و ۱.۶۳ و ۳.۷۵ دلار و هر کیلوگرم از صیفی‌جاتی همچون گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی و پیاز نیز به‌ترتیب ۴.۱۴ و ۱.۶۰ و ۳.۲۶ دلار قیمت دارند.

هزینۀ حمل‌و‌‌نقل

هزینۀ حمل‌و‌نقل نیز یکی دیگر از هزینه‌های مهم به‌حساب می‌آید که بسته به نوع حمل‌و‌نقل افراد، متغیر است. بلیت یک‌طرفه و یک‌ماهۀ حمل‌و‌نقل داخلی در شهر ویسلر به‌ترتیب حدود ۲.۵۰ و ۵۰ دلار قیمت دارد. افزون‌براین، مبلغ ورودی تاکسی ۳.۳۰ دلار و کرایه حدود ۳.۶۰ دلار به‌ازای هر کیلومتر و هزینۀ هر ساعت انتظار تاکسی حدود ۳۳.۲۰ دلار است. ناگفته نماند برای خرید هر لیتر بنزین در ویسلر حدود ۱.۲۰ دلار باید پرداخت کرد.

هزینۀ مسکن

در میان هزینه‌های مربوط به زندگی، هزینۀ مسکن را می‌توان مهم‌ترین هزینه در نظر گرفت که باتوجه‌به محل زندگی و متراژ خانه متغیر است. هزینۀ اجارۀ مسکن در شهر ویسلر در‌مقایسه‌با دیگر شهرهای کانادا بسیار گران است. برای مثال، اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۱،۹۳۳.۳۳ دلار و اجاره‌بهای آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۱،۶۳۳.۳۳ دلار در ماه است. همچنین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۴،۲۵۰ دلار و اجاره‌بهای ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۴،۰۰۰ دلار برآورد می‌شود.

هزینۀ قبوض و اینترنت

هزینۀ قبوض نیز بسته به سبک زندگی فرد و متراژ آپارتمان، متفاوت است. در شهر ویسلر کانادا، هزینۀ قبوض مربوط به آب، برق، سیستم گرمایشی و سرمایشی و حمل زباله برای آپارتمان ۸۵متری ۸۷.۴۲ دلار و هزینۀ اینترنت ADSL یا کابلی با حداقل سرعت شصت مگابیت‌بر‌ثانیۀ نامحدود ۷۰ دلار در ماه است.



منابع: