وزارت بهداشت کانادا در ۹دسامبر۲۰۲۰ مجوز اولین تأیید استفاده از واکسن کرونا را صادر کرد. این تأییدیه نشان‌دهندۀ آغاز بزرگ‌ترین کمپین واکسیناسیون در تاریخ کشور کاناداست و برای استفاده از واکسنِ تولیدشده در شرکت فایزر و بیوان‌تک (Pfizer and BioNTech) صادر شده است. وزارت بهداشت کانادا (Health Canada) در این اطلاعیه اعلام کرده است: «تأیید استفاده از واکسن کرونا با اطمینان از امن‌ و تأثیرگذار بودن و کیفیت مناسب آن براساس شواهد موجود اعلام شده است.» همچنین، این وزارتخانه چند شرط و قانون برای استفاده از واکسن فایزر و بیوان‌تک تصویب کرده است. این شروط و قوانین عبارت‌اند از:

  • بررسی گزارش‌های ماهانۀ امنیتی شامل اطلاعاتی دربارۀ عوارض جانبی واکسن
  • یافتن داده‌های بیشتر دربارۀ میزان امنیت و تأثیرگذاری دارو، ازجمله داده‌های نهایی آزمایش‌های کلینیکی
  • یافتن داده‌های بیشتر دربارۀ کیفیت واکسن با اطمینان‌یافتن از فرایندها و کنترل کیفیت واکسن‌ها و نیز کیفیت مناسب واکسن‌های تولیدی

به‌گفتۀ CBC، کانادا پس از بریتانیا و بحرین، سومین کشوری است که استفاده از واکسن کرونا را تأیید کرده است. جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، در توییتی اعلام کرده است که دوشنبۀ این هفته، سی‌هزار دُز و تا پایان سال ۲۰۲۰ حدود ۲۴۹هزار دُز واکسن کرونا به کانادا می‌رسد. ترودو افزوده است که در اوایل سال ۲۰۲۱، میلیون‌ها دُز واکسن به کانادا می‌ٰسد. به‌گفتۀ CTV، تاکنون کانادا بیشترین تعداد واکسن به‌ازای هر فرد را خریده و درمجموع، با هفت شرکت تولیدکننده برای خرید ۴۱۴میلیون دُز واکسن قرارداد بسته است.

درحال‌حاضر، وزارت بهداشت کانادا مشغول بررسی واکسن‌های سه شرکت تولیدکنندۀ دیگر است. کانادا در طول تابستان در جلوگیری از شیوع COVID-19 موفق بود؛ اما پس‌ازآن، تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور افزایش یافت و موج‌های جدید قرنطینه و محدودیت‌ها در آن آغاز شد. در طول این بحران، بیش از ۴۳۰هزار نفر در کشور کانادا به ویروس کرونا مبتلا شده و حدود ۱۳هزار نفر جان باخته‌اند.

سیستم مهاجرتی کانادا در طول پاندمی کرونا فعال بوده و این کشور همواره تلاش کرده است که تعداد مهاجران تازه‌وارد را به حالت پیش از پاندمی COVID-19 برگرداند. هفتۀ گذشته، پنج‌هزار متقاضی جدید در برنامۀ مهاجرتی اکسپرس انتری (Express Entry) برای دریافت اقامت دائم کانادا دعوت شدند. در سال ۲۰۲۰، کانادا اولین‌بار پس از آغاز برنامۀ مهاجرتی اکسپرس انتری در سال ۲۰۱۵، بیش از صدهزار نفر از متقاضیان را برای دریافت اقامت دائم کانادا دعوت کرده است.

در اواخر اکتبر۲۰۲۰، دولت کانادا برنامۀ مهاجرتی خود برای سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ را اعلام کرد. در این برنامۀ مهاجرتی، مشخص شد که کانادا قصد دارد هر سال بیش از چهارصدهزار مهاجر جدید بپذیرد تا زیان‌های ناشی از کاهش تعداد مهاجران در طول پاندمی ویروس کرونا را جبران کند. سیاست مهاجرتی کشور کانادا این است که با افزایش تعداد مهاجران، زیان‌های ناشی از جمعیت سال‌خورده و میزان اندک نرخ تولد در این کشور را جبران و از برنامه‌های رشد اقتصادی کشور پشتیبانی کند.

برای اطلاعات بیشتر درباره ی مهاجرت تحصیلی به کانادا وارد لینک شوید.



منابع: