شهر شورین آلمان یکی از شهرهای شمال‌شرقی استان مکلنبورگ‌فورپومرن و مرکز و دومین شهر پرجمعیت این ناحیه است. این شهر به هجده ناحیه تقسیم می‌شود که برخی از آن‌ها یک یا دو بخش دیگر را دربر می‌گیرند. نام نواحی اصلی این شهر عبارت است از: Schelfstadt، Altstadt، Grosser Dreesch، Neu Zippendorf، Mueßer Holz، Gartenstadt، Lankow، Weststadt، Krebsförden، Wüstmark، Görries، Friedrichsthal، Neumühle، Warnitz، Wickendorf، Medewege، Zippendorf و Mueß. اگر قصد زندگی و یا تحصیل در آلمان را دارید با ما همراه باشید در این مقاله، با شهر شورین آلمان بیشتر آشنا خواهیم شد.

مساحت و جمعیت شهر شورین آلمان

مساحت شورین ۱۲۱.۶ کیلومترمربع و جمعیتش درحدود صدهزار نفر است. آمارهای رسمی نشان می‌دهد جمعیت این شهر درمقایسه‌با سال گذشته، افزایش درخورتوجهی یافته است.

شهرهای نزدیک آلمانی

شهرهای آلمانی نزدیک به شورین و فاصله‌شان با آن به‌شرح زیر است:

  • شهر روستوک: ۹۷.۹۹ کیلومتر
  • شهر پوتسدام: ۲۰۴.۳۴ کیلومتر
  • شهر اولدنبورگ: ۲۶۶.۱۷ کیلومتر

وضعیت آب‌وهوایی شهر شورین آلمان

شهر شورین آلمان تابستان‌های معتدل به‌همراه آسمان نیمه‌ابری و زمستان‌های طولانی و بسیار سرد به‌همراه باد و آسمان ابری دارد. دمای هوای این شهر در طول سال از منفی ۲ تا ۲۳ درجۀ سانتی‌گراد متغیر است و دمای کمتر از منفی ۱۰ و بیشتر از ۲۹ درجۀ سانتی‌گراد در آنجا به‌ندرت دیده می‌شود. فصل گرم سال در شهر شورین آلمان از ۲۸می آغاز می‌شود و تا ۹سپتامبر با متوسط دمای ۱۹ درجۀ سانتی‌گراد در روز ادامه می‌یابد. شایان ذکر است که گرم‌ترین روز سال در شورین ۴آگوست است که حداکثر و حداقل دما به‌ترتیب به ۲۳ و ۱۳ درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. فصل سرد سال در شهر شورین آلمان نیز از ۱۶نوامبر تا ۱۱مارس با متوسط دمای ۷ درجۀ سانتی‌گراد است. ناگفته نماند سردترین روز سال در این شهر ۱۸ژانویه است که حداقل و حداکثر دما به منفی ۲ و ۳ درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. گردشگران نیز بهترین زمان سال برای سفر به شهر شورین را از اواخر ژوئن تا اواخر آگوست می‌دانند.

هزینه‌های زندگی در شهر شورین آلمان

هزینه‌های زندگی باتوجه‌به سبک زندگی، از فردی به فرد دیگر متفاوت است. درادامۀ مقاله، برخی از هزینه‌های مهم زندگی در شهر شورین آلمان نظیر موادغذایی و رستوران، هزینۀ حمل‌ونقل، هزینۀ مسکن، هزینۀ قبوض و اینترنت و سایر هزینه‌ها را شرح خواهیم داد.

هزینۀ موادغذایی و رستوران

هزینۀ مربوط به رستوران و موادغذایی، ازجمله هزینه‌های مهم زندگی در هر شهر است. هزینۀ خرید غذا در رستورانی ارزان‌قیمت در شورین ۵.۵۰ یورو و در رستورانی نسبتاً گران‌قیمت ۴۰ یورو برای دو نفر است. برای تهیۀ موادغذایی پرمصرفی نظیر شیر (یک لیتر)، نان سفید (یک قرص)، برنج سفید (یک کیلوگرم)، تخم‌مرغ (دوازده عدد) و پنیر محلی (یک کیلوگرم)، فیلۀ مرغ (یک کیلوگرم) و گوشت گاو (یک کیلوگرم) به‌ترتیب ۰.۸۴، ۰.۵۵، ۱.۶۵، ۱.۳۱، ۷.۵۳، ۲.۶۹ و ۱۲.۶۲ یورو باید پرداخت کرد. افزون‌براین، هزینۀ خرید هر کیلوگرم از میو‌ه‌هایی مانند سیب و موز و پرتقال به‌ترتیب ۲ و ۱.۸۷ و ۱.۲۵ یورو و نیز هر کیلوگرم از صیفی‌جاتی همچون گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی و پیاز به‌ترتیب ۱.۳۰ و ۰.۸۵ و ۰.۹۰ یوروست.

هزینۀ حمل‌ونقل

قیمت بلیت یک‌طرفه و یک‌ماهۀ حمل‌ونقل داخلی در شورین به‌ترتیب ۲.۱۰ و ۴۷ یورو برآورد می‌شود. افرادی که از تاکسی برای رفت‌وآمد استفاده می‌کنند، باید بدانند کرایۀ تاکسی ۲.۴۰ یورو به‌ازای هر کیلومتر و مبلغ ورودی تاکسی ۴.۴۰ یوروست. ناگفته نماند برای خرید هر لیتر بنزین در شهر شورین آلمان ۱.۲۰ یورو باید پرداخت کرد.

هزینۀ مسکن

در میان هزینه‌های زندگی، هزینۀ مسکن را می‌توان مهم‌ترین هزینه دانست که بسته به محل زندگی و متراژ آپارتمان، متغیر است. برای مثال، اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر شورین آلمان حدود ۵۰۰ یورو و اجاره‌بهای آپارتمانی مشابه خارج از مرکز شهر برابر ۳۴۰ یورو در ماه است. همچنین، اجارۀ ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر و خارج از مرکز شهر به‌ترتیب ۶۵۰ و ۵۰۰ یورو تخمین زده می‌شود.

هزینۀ قبوض و اینترنت

هزینۀ قبوض نیز باتوجه‌به سبک زندگی فرد و متراژ آپارتمان، متفاوت است. به‌عنوان نمونه، هزینۀ قبوض مربوط به آب و برق و سیستم گرمایشی و سرمایشی برای آپارتمان ۸۵متری در شورین برابر ۳۰۱ یورو و هزینۀ اینترنت با سرعت شصت مگابیت‌برثانیۀ نامحدود ۲۸.۵۰ یورو در ماه است.

سایر هزینه‌ها

درکنار هزینه‌های زندگی گفته‌شده، هزینه‌های دیگری همچون لباس نیز برای برخی افراد اهمیت دارد. درادامه، وضعیت این هزینه‌ را در شهر شورین باهم مرور خواهیم کرد.

هزینۀ لباس

قیمت خرید شلوار جین (با برند Levis 501 یا برندی مشابه) و لباس تابستانی (با برند Zara، H&M و...) از فروشگاه زنجیره‌ای به‌ترتیب حدود ۸۰ و ۴۱ یورو برآورد می‌شود. همچنین، قیمت متوسط یک جفت کتانی ورزشی و یک جفت کفش چرمی رسمی مردانه به‌ترتیب حدود ۹۵ و ۹۰ یوروست.

اگر به مهاجرت تحصیلی به آلمان و زندگی در این کشور علاقمندید با ما همراه باشید.

برای کسب اطلاعات در زمینه شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان می‌توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

منابع: