شهر سنت آلبرت کانادا (St. Albert) در شمال‌غربی ادمونتون استان آلبرتا قرار دارد و دومین شهر بزرگ منطقۀ کلان‌شهر ادمونتون است. ازآنجا‌که میانگین هزینه‌های زندگی در سنت آلبرت از شهری مانند ادمونتون کمتر است و چند کالج و دانشگاه دولتی کانادا مانند دانشگاه آلبرتا و دانشگاه مک‌ایوان در نزدیکی آن قرار گرفته‌اند، می‌توان گفت سنت آلبرت شهری دانشجویی و مناسب برای زندگی و تحصیل در کانادا محسوب می‌شود.اگر علاقه مند به تحصیل در کشور کانادا هستید می توانید برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا با مشاوران ما تماس بگیرید.

مساحت و جمعیت شهر سنت آلبرت

مساحت شهر سنت آلبرت کانادا تقریباً ۴۸.۴۵ کیلومترمربع و براساس سرشماری سال ۲۰۱۶ کانادا، جمعیتش حدود ۶۵،۵۸۹ نفر است. تراکم جمعیت در سنت آلبرت نیز حدود ۱،۳۵۳.۹ نفر در هر کیلومترمربع است.

وضعیت آب‌وهوایی شهر سنت آلبرت کانادا

وضعیت آب‌وهوایی شهر سنت آلبرت کانادا

شهر سنت آلبرت تابستان‌های طولانی و گرم و نیمه‌ابری و زمستان‌های بسیار سرد، برفی، ابری و همراه با وزش باد دارد. در طول سال، میانگین دمای هوا در این شهر از منفی ۱۴ تا ۲۴ درجۀ سانتی‌گراد متغیر است و به‌ندرت به کمتر از منفی ۲۷ یا بیشتر از ۲۹ درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. بهترین زمان برای سفر به سنت آلبرت و انجام فعالیت‌های مخصوص هوای گرم از اوایل ژوئیه تا اواسط اوت است. فصل گرم شهر سنت آلبرت ۴ ماه، یعنی از ۱۴مه تا ۱۶سپتامبر، طول می‌کشد و میانگین دما در این دوره بیش از ۱۸ درجۀ سانتی‌گراد است. فصل سرد سال نیز ۳.۵ ماه، یعنی از ۱۷نوامبر تا ۳مارس، طول می‌کشد و میانگین دما در این بازۀ زمانی به کمتر از منفی ۱ درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد.

کیفیت زندگی در شهر سنت آلبرت

به‌طورکلی، می‌توان گفت کیفیت زندگی در شهر کوچک سنت آلبرت در سطح نسبتاً مطلوبی قرار دارد. این شهر هوایی پاکیزه و طبیعتی زیبا دارد. همچنین، شهر سنت آلبرت با داشتن کمترین میزان وقوع جرم در استان آلبرتا به‌عنوان امن‌ترین شهر این استان شناخته می‌شود. درادامه، سطح کیفیت زندگی در شاخص‌های دیگر را می‌خوانید. این داده‌ها از وبگاه Numbeo در نوامبر۲۰۲۰ استخراج شده است.

  • شاخص امنیت: بسیار بالا
  • شاخص خدمات بهداشتی: بالا
  • شاخص اقلیمی: پایین
  • شاخص زمان ترافیک: متوسط
  • شاخص آلودگی هوا: بسیار پایین

کالج‌ها و دانشگاه‌های شهر سنت آلبرت کانادا

کالج‌ها و دانشگاه‌های شهر سنت آلبرت کانادا

در شهر سنت آلبرت، دانشگاه بزرگی وجود ندارد؛ اما چند دانشگاه و کالج ازجمله دانشگاه آلبرتا، دانشگاه آتاباسکا، دانشگاه مک ایوان، مؤسسۀ فناوری شمال آلبرتا (NAIT) و کالج نورکوئست در نزدیکی آن قرار گرفته‌اند.

دانشگاه آلبرتا کانادا

دانشگاه آلبرتا (University of Alberta) یکی از دانشگاه‌های برتر کانادا به‌شمار می‌رود. در فهرست رتبه‌بندی وبگاه QS در سال ۲۰۲۱، این دانشگاه رتبۀ ۱۱۹ جهان را ازآنِ خود کرده است. دانشگاه آلبرتا از حدود سی‌هزار دانشجوی تمام‌وقت در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری میزبانی می‌کند. به‌طورکلی در این دانشگاه، بیش از ۳۹هزار دانشجو از ۱۵۰ کشور مختلف جهان درحدود چهارصد رشته تحصیل می‌کنند.

دانشگاه آتاباسکا کانادا

دانشگاه آتاباسکا (Athabasca University) یکی از دانشگاه‌های برتر متمرکز بر تحصیل از‌راه‌دور در جهان محسوب می‌شود. این دانشگاه مؤسسه‌ای دولتی و پژوهش‌محور است و دوره‌هایش را تنها ازطریق آموزش آنلاین از‌راه‌دور ارائه می‌کند. در‌حال‌حاضر، دانشگاه آتاباسکا دوازده دوره با مدرک دانشگاهی (Degree Program) و دو دوره با مدرک دیپلم و هشت دوره با مدرک گواهی (Certificate) ارائه می‌کند. دورۀ MBA این دانشگاه یکی از دوره‌های مشهور و برتر کانادا به‌شمار می‌رود.

دانشگاه مک ایوان کانادا

دانشگاه مک ایوان (MacEwan University) دانشگاهی دولتی و متمرکز بر دوره‌های کارشناسی در شهر ادمونتون است. این دانشگاه دوره‌های متعددی در زمینه‌های هنرهای زیبا و هنرهای آزاد، کسب‌وکار، ارتباطات، آموزش، علوم، بهداشت و خدمات انسانی ارائه می‌کند.

موسسه فناوری شمال آلبرتا

مؤسسۀ فناوری شمال آلبرتا (Northern Alberta Institute of Technology) یکی از مؤسسه‌های برتر فناوری‌محور کاناداست. این مؤسسه هر سال بیش از ۴۵هزار دانشجوی تمام‌وقت و پاره‌وقت می‌پذیرد. مؤسسه فناوری شمال آلبرتا دوره‌هایی در زمینه‌های علوم ساختمان کاربردی، کسب‌وکار، علوم بهداشتی، مدیریت اطلاعات و ارتباطات، تکنولوژی الکترونیک، تکنولوژی مکانیک و تولید و مدیریت منابع و محیط‌زیست ارائه می‌کند.

کالج نورکوئست کانادا

کالج نورکوئست (NorQuest College) کالج محلی شهر ادمونتون و بزرگ‌ترین کالج محلی استان آلبرتاست. هر سال بیش از نُه‌هزار دانشجو مهاجرت تحصیلی به کانادا می کنند تا در پردیس‌های مختلف این کالج در استان آلبرتا تحصیل کنند. کالج نورکوئست دوره‌هایی در زمینه‌های بهداشت، کسب‌وکار، خدمات و… ارائه می‌کند.

هزینه زندگی در شهر سنت آلبرت کانادا

هزینه زندگی در شهر سنت آلبرت کانادا

مسلماً هزینه‌های زندگی افراد با سبک زندگی‌های گوناگون، متفاوت است؛ اما به‌طورکلی، هزینه زندگی در شهر سنت آلبرت از هزینۀ زندگی در شهرهای بزرگ کانادا مانند ادمونتون کمتر ارزیابی می‌شود. درواقع، می‌توان گفت سنت آلبرت یکی از شهرهای نسبتاً ارزان کانادا به‌شمار می‌رود که در آن، میانگین حقوق خالص ماهانه پس از کسر مالیات به ۴،۲۵۰ دلار کانادا می‌رسد. با درنظرگرفتن میانگین حقوق و هزینه‌ها و کیفیت زندگی در این شهر، می‌توان گفت سنت آلبرت شهری مناسب برای زندگی است. درادامه، جزئیات میانگین هزینه‌های اصلی زندگی در شهر سنت آلبرت در سال ۲۰۲۰ را شرح داده‌ایم. این اطلاعات از جدیدترین داده‌های وبگاه Numbeo در دسامبر۲۰۲۰ استخراج و تمام مبالغ به دلار کانادا محاسبه شده‌ است.

هزینۀ موادغذایی و رستوران

هزینه‌های مربوط به رستوران و موادغذایی از هزینه‌های بسیار مهم برای زندگی است. در شهر سنت آلبرت، هزینۀ غذا در رستورانی ارزان‌قیمت ۱۷ دلار و در رستورانی نسبتاً گران‌قیمت ۸۰ دلار برای سه کورس غذای دو نفر است. علاوه‌براین، هزینۀ خرید موادغذایی پرمصرفی نظیر شیر (یک لیتر)، نان سفید (یک قرص ۵۰۰گرمی)، برنج سفید (یک کیلوگرم)، تخم‌مرغ (دوازده عدد)، پنیر محلی (یک کیلوگرم)، فیلۀ مرغ (یک کیلوگرم) و گوشت گاو (یک کیلوگرم) به‌ترتیب ۲.۳۷، ۲.۶۵، ۳.۸۱، ۳.۷۲ ۱۰.۹۵، ۱۳.۰۵ و ۱۳.۸۲ دلار تخمین زده می‌شود. همچنین، هر کیلوگرم از میو‌ه‌هایی مانند سیب و موز و پرتقال به‌ترتیب ۴.۰۴ و ۱.۷۶ و ۴.۱۴ دلار و هر کیلوگرم از صیفی‌جاتی همچون گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی و پیاز نیز به‌ترتیب ۳.۳۷ و ۲.۹۵ و ۲.۲۷ دلار قیمت دارند.

هزینۀ حمل‌و‌‌نقل

هزینۀ حمل‌و‌نقل نیز یکی دیگر از هزینه‌های مهم است و بسته به نوع حمل‌و‌نقل افراد، متغیر است. در شهر سنت آلبرت، برای خرید بلیت یک‌طرفه و یک‌ماهۀ حمل‌و‌نقل داخلی به‌ترتیب حدود ۳.۲۵ و ۹۰ دلار باید پرداخت کرد. افزون‌براین، مبلغ ورودی تاکسی ۳.۷۵ دلار و کرایه حدود ۱.۶۵ دلار به‌ازای هر کیلومتر و هزینۀ هر ساعت انتظار تاکسی حدود ۳۰ دلار هزینه است. ناگفته نماند هر لیتر بنزین در سنت آلبرت حدود ۰.۹۹ دلار  قیمت دارد.

هزینۀ مسکن

در میان هزینه‌های مربوط به زندگی، هزینۀ مسکن را می‌توان مهم‌ترین هزینه در نظر گرفت که باتوجه‌به محل زندگی و متراژ خانه متغیر است. برای مثال، اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۱،۱۶۳.۳۳ دلار و اجاره‌بهای آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۹۵۰ دلار در ماه است. همچنین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۱،۶۳۳.۳۳ دلار و اجاره‌بهای ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۱،۴۰۰ دلار برآورد می‌شود.

هزینۀ قبوض و اینترنت

هزینۀ قبوض نیز بسته به سبک زندگی فرد و متراژ آپارتمان، متفاوت است. در این شهر، هزینۀ قبوض مربوط به آب، برق، سیستم گرمایشی و سرمایشی و حمل زباله برای آپارتمان ۸۵متری ۲۱۹.۲۲ دلار و هزینۀ اینترنت ADSL یا کابلی با حداقل سرعت شصت مگابیت‌بر‌ثانیۀ نامحدود ۹۱ دلار در ماه است.



منابع: