شهر اوک ویل کانادا (Oakville) در منطقۀ هالتون در جنوب استان انتاریو و میان شهرهای تورنتو و همیلتون قرار دارد. شهر اوک ویل بخشی از کلان‌شهر تورنتو (Greater Toronto Area) است و تراکم جمعیت بسیار زیادی دارد. فاصلۀ شهر اوک ویل با تورنتو فقط حدود سی دقیقه است و به‌دلیل نزدیکی به شهر تورنتو، می‌تواند گزینۀ مناسبی برای زندگی و تحصیل در کانادا باشد. شایان ذکر است کالج شریدان در این شهر قرار گرفته است.

اوک ویل سال ۲۰۱۸ از دیدگاه مجلۀ مانی‌سنس بهترین شهر کانادا برای زندگی انتخاب شد. این مجله هر سال برای انتخاب بهترین شهرهای کانادا برای زندگی اطلاعات تمام شهرها را جمع‌آوری می‌کند و آن‌ها را براساس معیارهایی مانند ثروت و اقتصاد، هزینۀ زندگی، رشد جمعیت، امنیت، مالیات، شاخص جرم و جنایت، آب‌وهوا، دسترسی به خدمات بهداشتی و امکانات و فرهنگ می‌سنجد.

مساحت و جمعیت شهر اوک ویل

مساحت شهر اوک ویل کانادا تقریباً ۱۳۸.۸۹ کیلومترمربع و براساس سرشماری سال ۲۰۱۶ کانادا، جمعیتش حدود ۱۹۳،۸۳۲ نفر است. تراکم جمعیت در این شهر بسیار زیاد است؛ به‌طوری‌که در هر کیلومترمربع از مساحت آن حدود ۱،۳۱۴.۲ نفر زندگی می‌کنند. براساس سرشماری سال ۲۰۱۱ کانادا، زبان مادری حدود ۶۹.۶درصد از ساکنان اوک ویل زبان انگلیسی است.

وضعیت آب‌وهوایی شهر اوک ویل کانادا

وضعیت آب‌وهوایی شهر اوک ویل کانادا

آب‌وهوای شهر اوک ویل در تابستان‌ها نسبتاً گرم و نیمه‌ابری و در زمستان‌ها بسیار سرد و خشک همراه با وزش باد است. در طول سال، میانگین دمای هوا در این شهر از منفی ۷ تا ۲۶ درجۀ سانتی‌گراد متغیر است و به‌ندرت به کمتر از منفی ۱۶ یا بیشتر از ۳۰ درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. بهترین زمان برای سفر به اوک ویل و انجام فعالیت‌های مخصوص هوای گرم از اواخر ژوئن تا اوایل سپتامبر است. فصل گرم شهر اوک ویل ۳.۵ ماه، یعنی از ۱ژوئن تا ۱۷سپتامبر، طول می‌کشد و میانگین دما در این دوره بیش از ۲۰ درجۀ سانتی‌گراد است. فصل سرد سال نیز ۳.۴ ماه، یعنی از ۲دسامبر تا ۱۵مارس، طول می‌کشد و میانگین دما در این بازۀ زمانی به کمتر از ۴ درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد.

کیفیت زندگی در شهر اوک ویل

همان‌طورکه گفته شد، شهر اوک ویل یکی از شهرهای برتر کانادا برای زندگی شناخته می‌شود و به‌طورکلی، کیفیت زندگی در آنجا در سطح مطلوبی قرار دارد. درادامه، سطح کیفیت زندگی در شاخص‌های دیگر شهر اوک ویل کانادا را می‌خوانید. این داده‌ها از وبگاه Numbeo در نوامبر۲۰۲۰ استخراج شده است.

  • شاخص قدرت خرید: پایین
  • شاخص امنیت: بالا
  • شاخص خدمات بهداشتی: بالا
  • شاخص اقلیمی: بالا
  • شاخص هزینۀ زندگی: متوسط
  • شاخص نسبت قیمت ملک به درآمد: بالا
  • شاخص زمان ترافیک: بالا
  • شاخص آلودگی هوا: پایین

کالج‌ها و دانشگاه‌های شهر اوک ویل کانادا

کالج‌ها و دانشگاه‌های شهر اوک ویل کانادا

در شهر اوک ویل کانادا، دانشگاه بزرگی وجود ندارد؛ اما چند کالج کوچک، ازجمله کالج شریدان کانادا در آنجا قرار گرفته‌اند. پردیس Trafalgar Road، پردیس اصلی کالج شریدان، در شهر اوک ویل واقع است و از بیش از ۹،۶۰۰ دانشجو میزبانی می‌کند. گفتنی است دانشکده‌های انیمیشن و هنر و طراحی و بزرگ‌ترین مدرسۀ هنر کانادا در این پردیس قرار دارد.

کالج شریدان کانادا

مؤسسۀ تکنولوژی و آموزش پیشرفتۀ شریدان (Sheridan College Institute of Technology and Advanced Learning) که با نام کالج شریدان شناخته می‌شود، کالجی دولتی است که در شهر اوک ویل کانادا قرار دارد. کالج شریدان کانادا میزبان حدوداً ۲۳هزار دانشجوی تمام‌وقت است. این کالج رشته‌های مختلفی در زمینه‌های انیمیشن، تصویرسازی، نویسندگی خلاق، موسیقی، تئاتر، فیلم و طراحی، کسب‌وکار، رایانه و مطالعات آزاد ارائه می‌کند. پردیس‌های این کالج در اوک ویل و برمپتون و میسیساگا قرار گرفته‌اند.

اگر تمایل به مهاجرت تحصیلی به کانادا دارید با ما همراه باشید تا در ادامه درباره هزینه زندگی در شهر اوک ویل کانادا نیز صحبت کنیم.

هزینه زندگی در شهر اوک ویل کانادا

مسلماً هزینه‌های زندگی افراد با سبک زندگی‌های گوناگون، متفاوت است؛ اما به‌طورکلی، هزینه زندگی در شهر اوک ویل از هزینۀ زندگی در بسیاری از شهرهای بزرگ کانادا مقرون‌به‌صرفه‌تر ارزیابی می‌شود. درواقع، می‌توان گفت اوک ویل یکی از شهرهای نسبتاً ارزان کاناداست که در آن، میانگین حقوق خالص ماهانه پس از کسر مالیات به ۲،۹۳۳ دلار کانادا می‌رسد. با درنظرگرفتن میانگین حقوق و هزینه‌ها و کیفیت زندگی در این شهر، می‌توان گفت اوک ویل شهری مناسب برای زندگی است. درادامه، جزئیات میانگین هزینه‌های اصلی زندگی در شهر اوک ویل در سال ۲۰۲۰ را شرح داده‌ایم. این اطلاعات از جدیدترین داده‌های وبگاه Numbeo در نوامبر۲۰۲۰ استخراج و تمام مبالغ به دلار کانادا محاسبه شده‌ است.

هزینۀ موادغذایی و رستوران

هزینه‌های مربوط به رستوران و موادغذایی از هزینه‌های بسیار مهم برای زندگی است. در شهر اوک ویل، هزینۀ غذا در رستورانی ارزان‌قیمت ۲۰ دلار و در رستورانی نسبتاً گران‌قیمت ۹۰ دلار برای سه کورس غذای دو نفر است. علاوه‌براین، هزینۀ خرید موادغذایی پرمصرفی نظیر شیر (یک لیتر)، نان سفید (یک قرص ۵۰۰گرمی)، برنج سفید (یک کیلوگرم)، تخم‌مرغ (دوازده عدد)، پنیر محلی (یک کیلوگرم)، فیلۀ مرغ (یک کیلوگرم) و گوشت گاو (یک کیلوگرم) به‌ترتیب ۲.۹۴، ۳.۲۶، ۴.۰۹، ۳.۸۵، ۲۶.۴۹، ۲۴.۷۷ و ۱۷.۷۹ دلار تخمین زده می‌شود. همچنین، هر کیلوگرم از میو‌ه‌هایی مانند سیب و موز و پرتقال به‌ترتیب ۴.۱۱ و ۱.۸۱ و ۴.۷۹ دلار و هر کیلوگرم از صیفی‌جاتی همچون گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی و پیاز نیز به‌ترتیب ۴.۷۹ و ۳.۵۴ و ۲.۸۳ دلار قیمت دارند.

هزینۀ حمل‌و‌‌نقل

هزینۀ حمل‌و‌نقل نیز یکی دیگر از هزینه‌های مهم محسوب می‌شود و بسته به نوع حمل‌و‌نقل افراد، متغیر است. در شهر اوک ویل، برای خرید بلیت یک‌طرفه و یک‌ماهۀ حمل‌و‌نقل داخلی به‌ترتیب حدود ۳.۳۸ و ۱۴۶ دلار باید پرداخت کرد. افزون‌براین، مبلغ ورودی تاکسی ۴.۲۵ دلار و کرایه حدود ۱.۹۲ دلار به‌ازای هر کیلومتر است و هر ساعت انتظار تاکسی حدود ۳۰ دلار هزینه دارد. ناگفته نماند برای خرید هر لیتر بنزین در اوک ویل حدوداً ۱.۰۹ دلار باید پرداخت کرد.

هزینۀ مسکن

در میان هزینه‌های مربوط به زندگی، هزینۀ مسکن را می‌توان مهم‌ترین هزینه در نظر گرفت که باتوجه‌به محل زندگی و متراژ خانه متغیر است. برای مثال، اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۱،۸۲۰ دلار و اجاره‌بهای آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۱،۷۵۰ دلار در ماه است. همچنین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۲،۶۰۰ دلار و اجاره‌بهای ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۲،۳۸۳.۳۳ دلار برآورد می‌شود. گفتنی است برای خرید هر مترمربع آپارتمان در مرکز شهر و خارج از مرکز شهر اوک ویل به‌ترتیب ۸،۸۶۰.۸۹ و ۶،۶۶۱.۸۵ دلار باید پرداخت کرد.

هزینۀ قبوض و اینترنت

هزینۀ قبوض نیز بسته به سبک زندگی فرد و متراژ آپارتمان، متفاوت است. در این شهر، هزینۀ قبوض مربوط به آب، برق، سیستم گرمایشی و سرمایشی و حمل زباله برای آپارتمان ۸۵متری ۱۷۲.۸۷ دلار و هزینۀ اینترنت ADSL یا کابلی با حداقل سرعت شصت مگابیت‌بر‌ثانیۀ نامحدود ۷۵.۷۷ دلار در ماه است.



منابع: