یکی از موضوع‌های بسیار جالب دربارۀ مردم فرانسه این است که آنان همواره در حال یادگیری و آموزش هنر زندگی یا به‌عبارت‌دیگر، بهتر زندگی‌کردن هستند. مردم این کشور درقبال موضوع‌هایی نظیر غذا‌خوردن در رستوران و گشت‌وگذار در فروشگاه‌ها و دیدار از موزه‌ها حساس هستند. اگر شما هم به هنر زندگی مردم در فرانسه علاقه دارید، در این مقاله با ما همراه باشید.

غذاهای فرانسوی

اولین موضوع در یادگیری هنر زندگی مردم در کشور فرانسه، خوب غذاخوردن است. غذای فرانسوی در فهرست میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده است و دلیل شهرت آن نیز سرآشپزان فرانسوی هستند که دانش آشپزی خود را به کشورهای خارجی منتقل کرده‌اند. همان‌طورکه می‌دانید، آشپزی فرانسه شهرتی جهانی دارد و دستور غذاهای سنتی، شیرینی‌ها، نوشیدنی‌ها و غذاهای خاص هر منطقه، در محبوبیت فراوان فرانسه نقش مؤثری ایفا کرده است. درحقیقت، اولین هنر زندگی مردم در فرانسه رفتن به رستوران و میل‌کردن غذاهای خوش‌مزه است. برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ تحصیل در فرانسه در آشپزی، می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید.

لباس‌های فرانسه

فرانسه در زمینۀ مد و هنر و لباس همواره یکی از کشورهای پیشرو جهان بوده است. مردم فرانسه از پوشیدن لباس‌های زیبا و رسیدگی به ظاهر خود لذت می‌برند و همین موضوع هنر آنان را در لذت‌بردن از زندگی نشان می‌دهد. فرانسویان با گشت‌و‌گذار در فروشگاه‌های لباس و بوتیک‌های مختلف و خرید لباس‌هایی متناسب با بودجۀ خود به ظاهرشان اهمیت می‌دهند.

فرهنگ فرانسه

فرهنگ و تاریخ فرانسه بسیار غنی و استفاده از این فرهنگ و آشنایی با آن از‌جمله هنرهای مردم فرانسه است. فرانسویان با رفتن به کنسرت و تئاتر و بازدید از گالری‌های مختلف و موزه‌ها و مکان فرهنگی نقش بسزایی در گسترش فرهنگشان ایفا می‌کنند. تماشای آثار هنری فرانسه نظیر فیلم و نمایش و نقاشی نیز از‌ دیگر راه‌های لذت‌بردن از زندگی و هنر زندگی مردم این کشور هستند.

مراسم‌های فرانسوی

همان‌طورکه گفتیم، هنر زندگی هنر لذت‌بردن از رویدادها و مراسم‌های مختلف است. مردم فرانسه از کوچک‌ترین موقعیت‌ها برای جشن‌گرفتن و بیرون‌رفتن بهره می‌برند. از‌نظر مردم این کشور، هنر زندگی یعنی کنارهم بودن و  استفاده از فرصت‌های کوچک. به‌عنوان مثال، برگزاری جشن‌هایی مانند جشن 14جولای (تعطیلات ملی) یا جشنوارۀ موسیقیِ ژوئن ازجمله مثال‌هایی دربارۀ شاد‌بودن مردم این کشور است. ناگفته نماند تعداد جشنواره‌های این کشور در فصل تابستان افزایش می‌یابد؛ زیرا زمان مردم، به‌ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان، در این فصل آزادترند. درحقیقت، جشنواره‌های فرانسه گویای فرهنگ و تاریخچۀ این کشور هستند و توصیۀ ما به علاقه‌مندان به کشف فرهنگ فرانسویان شرکت در این جشنواره‌هاست.

درانتها، باید بگوییم هنر زندگی مردم در این کشور در حس خوشایندی خلاصه می‌شود که مردم به کشورشان دارند. فرانسویان از غذاهای بومی کشور خود، لباس‌های نتیجۀ طراحیِ هنرمندان زبردست فرانسه‌، توجه به فرهنگ خود و شاد‌بودن لذت می‌برند. دراین‌میان، فعالیت‌های فرهنگی نظیر رفتن به سینما و تئاتر و موزه در اولویت قرار دارد؛ زیرا باعث گسترش فرهنگشان در سراسر جهان خواهد شد.

اگر به مهاجرت تحصیلی به فرانسه علاقه دارید با سیم آخر همراه باشید. برای کسب اطلاعات درباره ی شرایط اخذ ویزای تحصیلی فرانسه می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

منابع: