شهر یلونایف کانادا (Yellowknife) بزرگ‌ترین شهر و مرکز مناطق شمال‌غربی کانادا (Northwest Territories) است. این شهر در ساحل شمالی دریاچۀ گریت اسلیو (Great Slave) و ۴۰۰کیلومتری جنوب مدار شمالگان و غرب رود یلونایف قرار گرفته است. ازنظر جغرافیایی، شهر یلونایف شهری دورافتاده‌ای به‌حساب می‌آید؛ چراکه با نزدیک‌ترین شهر بزرگ، یعنی ادمونتون، حدود ۱،۵۰۰ کیلومتر فاصله دارد و پیمودن این مسافت با خودرو شخصی حدود ۲۴ ساعت طول می‌کشد. یلونایف شهری بسیار زیبا و با طبیعتی بکر است و در نزدیکی آن معادن طلا و الماس وجود دارد. هر سال گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای دیدن شفق قطبی به این شهر سفر می‌کنند.

مساحت و جمعیت شهر یلونایف

مساحت شهر یلونایف کانادا تقریباً ۱۳۶ کیلومترمربع و براساس سرشماری سال ۲۰۱۶ کانادا، جمعیتش درحدود ۱۹،۵۶۹ نفر است. ساکنان این شهر از قومیت‌ها و نژادهای مختلف هستند و به یازده زبان مختلف، ازجمله انگلیسی و فرانسوی صحبت می‌کنند.

وضعیت آب‌وهوایی شهر یلونایف کانادا

وضعیت آب‌وهوایی شهر یلونایف کانادا

آب‌وهوای شهر یلونایف در تابستان‌ها نیمه‌ابری و نسبتاً گرم و در زمستان‌ها بسیار سرد و برفی و ابری همراه با وزش باد است. در طول سال، میانگین دمای هوا در این شهر از منفی ۲۹ تا ۲۲ درجۀ سانتی‌گراد متغیر است و دمای کمتر از منفی ۴۱ یا بیشتر از ۲۶ درجۀ سانتی‌گراد به‌ندرت در آن به‌چشم می‌خورد. بهترین زمان برای سفر به یلونایف و انجام فعالیت‌های مخصوص هوای گرم از اوایل ژوئن تا اوایل اوت است. فصل گرم یلونایف ۳.۵ ماه، یعنی از ۲۳مه تا ۸سپتامبر است و میانگین دما در این دوره، به بیش از ۱۳ درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. فصل سرد سال این شهر نیز ۳.۵ ماه، یعنی از ۲۲نوامبر تا ۶مارس، طول می‌کشد و میانگین دما در این بازۀ زمانی کمتر از منفی ۱۳ درجۀ سانتی‌گراد است.

کیفیت زندگی در شهر یلونایف

به‌طورکلی، کیفیت زندگی در شهر یلونایف کانادا در سطح مطلوبی قرار دارد. درادامه، سطح کیفیت زندگی در شاخص‌های دیگر را می‌خوانید. این داده‌ها از وبگاه Numbeo در نوامبر۲۰۲۰ استخراج شده است.

  • شاخص قدرت خرید: متوسط
  • شاخص امنیت: متوسط
  • شاخص خدمات بهداشتی: بسیار بالا
  • شاخص اقلیمی: پایین
  • شاخص هزینۀ زندگی: متوسط
  • شاخص هزینۀ ملک نسبت به درآمد: پایین
  • شاخص زمان ترافیک: بسیار پایین
  • شاخص آلودگی هوا: پایین

دانشگاه‌ها و کالج‌های شهر یلونایف کانادا

در شهر یلونایف، هیچ دانشگاه بزرگی وجود ندارد؛ اما یکی از پردیس‌های کالج آرورا کانادا در این شهر قرار گرفته است. دوره‌های آموزشی کالج آرورا در شهر یلونایف در رشته‌ها و زمینه‌های مختلف، ازجمله آموزش بزرگ‌سالان، آموزش مراقبت از کودکان، مدیریت بازرگانی و پرستاری تدریس می‌شود. برای تحصیل در کانادا بهتر است به شهر های دیگر کانادا را نیز مورد توجه قرار دهید.

کالج آرورا کانادا

کالج آرورا کانادا (Aurora College) که پیش‌تر با نام کالج قطبی یا Arctic شناخته می‌شد، در منطقۀ شمال‌غربی کانادا واقع است. این کالج چند پردیس در شهرهای مختلفی، ازجمله فورت اسمیت و اینوویک و یلونایف دارد. کالج آرورا ۲۳ مرکز آموزشی در مناطق شمال‌غربی کانادا دایر کرده است و پایگاه اصلی این کالج در شهر فورت اسمیت قرار دارد.

هزینه زندگی در شهر یلونایف کانادا

هزینه زندگی در شهر یلونایف کانادا

مسلماً هزینه‌های زندگی افراد با سبک زندگی‌های گوناگون، متفاوت است. در‌ادامۀ مقاله، جزئیات میانگین برخی از هزینه‌های مهم زندگی در شهر یلونایف، نظیر موادغذایی و رستوران، حمل‌و‌نقل، اجاره و خرید مسکن و هزینۀ ماهانۀ قبوض و اینترنت را شرح خواهیم داد. این اطلاعات از جدیدترین داده‌های وبگاه Numbeo در نوامبر۲۰۲۰ استخراج و تمام مبالغ به دلار کانادا محاسبه شده‌ است.

هزینۀ موادغذایی و رستوران

هزینه‌های مربوط به رستوران و موادغذایی از هزینه‌های بسیار مهم برای زندگی است. در شهر یلونایف، هزینۀ غذا در رستورانی ارزان‌قیمت ۲۷.۵۰ دلار و در رستورانی نسبتاً گران‌قیمت ۷۷.۵۰ دلار برای سه کورس غذای دو نفر است. علاوه‌براین، هزینۀ خرید موادغذایی پرمصرفی نظیر شیر (یک لیتر)، نان سفید (یک قرص ۵۰۰گرمی)، برنج سفید (یک کیلوگرم)، تخم‌مرغ (دوازده عدد)، پنیر محلی (یک کیلوگرم)، فیلۀ مرغ (یک کیلوگرم) و گوشت گاو (یک کیلوگرم) به‌ترتیب ۲.۸۵، ۲.۷۵، ۳.۰۷، ۳.۷۶، ۱۲.۵۷، ۱۴.۵۰ و ۱۹.۹۱ دلار تخمین زده می‌شود. همچنین، هر کیلوگرم از میو‌ه‌هایی مانند سیب و موز و پرتقال به‌ترتیب ۴.۳۹ و ۱.۳۲ و ۵.۴۹ دلار و هر کیلوگرم از صیفی‌جاتی همچون گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی و پیاز نیز به‌ترتیب ۴.۹۹ و ۷.۷۵ و ۵.۴۹ دلار قیمت دارند.

هزینۀ حمل‌و‌‌نقل

هزینۀ حمل‌و‌نقل نیز یکی دیگر از هزینه‌های مهم است و بسته به نوع حمل‌و‌نقل افراد، متغیر است. در شهر یلونایف، برای خرید بلیت یک‌طرفه و یک‌ماهۀ حمل‌و‌نقل داخلی به‌ترتیب حدود ۲.۸۵ و ۷۵ دلار باید پرداخت کرد. افزون‌براین، مبلغ ورودی تاکسی ۴.۷۵ دلار و کرایه حدود ۲ دلار به‌ازای هر کیلومتر است. ناگفته نماند هر لیتر بنزین در یلونایف حدود ۱.۲۷ دلار قیمت دارد.

هزینۀ مسکن

در میان هزینه‌های مربوط به زندگی، هزینۀ مسکن را می‌توان مهم‌ترین هزینه در نظر گرفت که  باتوجه‌به محل زندگی و متراژ خانه متغیر است. برای مثال، اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۱،۵۸۵ دلار و اجاره‌بهای آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۱،۲۸۷.۵۰ دلار در ماه است. همچنین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۲،۵۴۲.۸۶ دلار و اجاره‌بهای ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۲،۳۰۰ دلار برآورد می‌شود. گفتنی است برای خرید هر مترمربع آپارتمان در مرکز شهر و خارج از مرکز شهر یلونایف به‌ترتیب ۳،۸۴۵.۴۹ و ۴،۱۶۷.۹۵ دلار باید پرداخت کرد.

هزینۀ قبوض و اینترنت

هزینۀ قبوض نیز بسته به سبک زندگی فرد و متراژ آپارتمان، متفاوت است. در این شهر، هزینۀ قبوض مربوط به آب، برق، سیستم گرمایشی و سرمایشی و حمل زباله برای آپارتمان ۸۵متری ۳۷۲ دلار و هزینۀ اینترنت ADSL یا کابلی با حداقل سرعت ۶۰ مگابیت‌بر‌ثانیۀ نامحدود ۱۳۸ دلار در ماه است.

در صورت تمایل به مهاجرت تحصیلی به کانادا با ما همراه باشید.



منابع: