استان کبک یکی از دَه استان کاناداست که از غرب با استان انتاریو و از شرق با استان‌های نیوفاندلند و نیوبرانزویک همسایه است. این استان با مساحت ۱میلیون و ۵۰۰هزار کیلومترمربع وسیع‌ترین و با جمعیتی بیش از ۸.۵میلیون نفر دومین استان پرجمعیت کانادا به‌شمار می‌آید. استان کبک، تنها استان کاناداست که بیشتر ساکنان آن فرانسوی‌زبان هستند و زبان رسمی آن زبان فرانسوی است. اکثر مردم این استان بین شهرهای مونترال و کبک، مرکز استان کبک، ساکن هستند. از گذشتۀ دور منابع طبیعی، به‌ویژه معدن‌ها و جنگل‌ها، در اقتصاد این استان بسیار تأثیرگذار بوده‌اند؛ اما هم‌اکنون، صنایع دانش‌بنیان مانند هوافضا، فناوری ارتباطات، زیست‌فناوری و داروسازی نیز نقشی مهمی در اقتصاد کبک ایفا می‌کنند. در این مقاله، برای علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا، با بررسی هزینۀ زندگی در پنج شهر بزرگ این استان، هزینه زندگی در کبک را تشریح می‌کنیم.

شهر مونترال

بهترین شهر برای برآورد هزینه زندگی در کبک شهر مونترال است. هزینۀ زندگی در شهر مونترال برای یک نفر صرف‌نظر از هزینۀ اجاره‌بها، حدود ۱،۱۰۰ دلار کانادا در ماه است. اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۱،۳۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۸۵۰ دلار کانادا در ماه است. علاوه‌براین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۲،۲۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۱،۴۰۰ دلار کانادا برآورد می‌شود. قیمت بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌ترتیب ۳.۵ و ۸۷ دلار کاناداست. هزینۀ خرید غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت ۱۵ دلار کانادا و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر ۶۹ دلار کاناداست. اگر بخواهید در خانه غذا بپزید، قیمت برخی از اقلام غذایی بدین‌شرح است: یک لیتر شیر ۲.۵ دلار، دوازده عدد تخم‌مرغ ۳ دلار، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ ۱۴ دلار، یک کیلوگرم گوشت ۱۸ دلار، یک کیلوگرم موز ۲ دلار، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۴ دلار، یک کیلوگرم سیب‌زمینی ۲.۵ دلار و یک کیلوگرم پیاز ۳ دلار. هزینۀ قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند برای آپارتمان هشتادمتری در حدود ۹۶ دلار کانادا و هزینۀ اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه ۶۳ دلار کانادا در ماه است.

شهر کبک

شهر کبک

هزینۀ زندگی در شهر کبک برای یک نفر صرف‌نظر از هزینۀ اجاره‌بها، حدود ۱،۰۰۰ دلار کانادا در ماه است. اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۸۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۶۳۵ دلار کانادا در ماه است. علاوه‌براین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۱،۳۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۱،۰۰۰ دلار کانادا تخمین زده می‌شود. برای خرید بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌ترتیب ۳.۵ و ۸۸ دلار کانادا باید پرداخت کرد. هزینۀ خرید غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت تقریباً به ۱۶ دلار کانادا و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر به حدود ۵۰ دلار کانادا می‌رسد. اگر بخواهید در خانه غذا بپزید، قیمت برخی از اقلام غذایی بدین‌شرح است: یک لیتر شیر ۲ دلار، دوازده عدد تخم‌مرغ ۳ دلار، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ ۱۶ دلار، یک کیلوگرم گوشت ۱۷ دلار، یک کیلوگرم موز ۲ دلار، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۴ دلار، یک کیلوگرم سیب‌زمینی ۳.۵ دلار و یک کیلوگرم پیاز ۲ دلار. هزینۀ قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند برای آپارتمان هشتادمتری در حدود ۹۵ دلار کانادا و هزینۀ اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه ۶۹ دلار کانادا در ماه است.

شهر لاوال

هزینه زندگی در سه شهر مونترال و کبک و لاوال می‌تواند درک خوبی از هزینه زندگی در کبک به ما بدهد. هزینۀ زندگی در شهر لاوال برای یک نفر صرف‌نظر از هزینۀ اجاره‌بها، حدود ۱،۰۰۰ دلار کانادا در ماه است. اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۱،۱۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۷۰۰ دلار کانادا در ماه است. علاوه‌براین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۱،۶۵۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۱،۱۵۰ دلار کانادا تخمین زده می‌شود. قیمت بلیت تک‌سفره وسایل حمل‌ونقل عمومی ۳.۵ دلار و هزینۀ بلیت یک‌ماهه ۹۷ دلار کاناداست. هزینۀ خرید غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت تقریباً ۱۶ دلار کانادا و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر به حدود ۶۰ دلار کانادا می‌رسد. اگر بخواهید در خانه غذا بپزید، قیمت برخی از اقلام غذایی بدین‌شرح است: یک لیتر شیر ۲ دلار، دوازده عدد تخم‌مرغ ۳ دلار، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ ۱۱ دلار، یک کیلوگرم گوشت ۱۴ دلار، یک کیلوگرم موز ۲ دلار، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۵ دلار، یک کیلوگرم سیب‌زمینی ۲.۵ دلار و یک کیلوگرم پیاز ۲ دلار. هزینۀ قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند برای آپارتمان هشتادمتری در حدود ۱۰۳ دلار کانادا و هزینۀ اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه ۷۰ دلار کانادا در ماه است.

شهر گاتینو

شهر گاتینو

هزینۀ زندگی در شهر گاتینو برای یک نفر صرف‌نظر از هزینۀ اجاره‌بها، حدود ۱،۰۰۰ دلار کانادا در ماه است. اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۹۵۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۶۸۵ دلار کانادا در ماه است. علاوه‌براین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۱،۴۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۱،۰۰۰ دلار کانادا برآورد می‌شود. هزینۀ بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌ترتیب ۴ و ۹۶ دلار کاناداست. هزینۀ خرید غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت ۱۵ دلار کانادا و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر به حدود ۶۰ دلار کانادا می‌رسد. اگر بخواهید در خانه غذا بپزید، قیمت برخی از اقلام غذایی بدین‌شرح است: یک لیتر شیر ۲ دلار، دوازده عدد تخم‌مرغ ۳ دلار، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ ۱۰ دلار، یک کیلوگرم گوشت ۱۴ دلار، یک کیلوگرم موز ۱ دلار، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۲.۵ دلار، یک کیلوگرم سیب‌زمینی ۲ دلار و یک کیلوگرم پیاز ۲ دلار. هزینۀ قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند برای آپارتمان هشتادمتری در حدود ۹۱ دلار کانادا و هزینۀ اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه ۶۳ دلار کانادا در ماه است.

شهر شربروک

آخرین نام در فهرست شهرهای این مقاله برای بررسی هزینه زندگی در کبک شهر شربروک است. هزینۀ زندگی در شهر شربروک برای یک نفر صرف‌نظر از هزینۀ اجاره‌بها، حدود ۸۹۰ دلار کانادا در ماه است. اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۵۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۴۶۰ دلار کانادا در ماه است. علاوه‌براین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۹۶۵ دلار کانادا و اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۸۶۰ دلار کانادا تخمین زده می‌شود. هزینۀ بلیت تک‌سفرۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی ۳ دلار و هزینۀ بلیت یک‌ماهه ۸۰ دلار کاناداست. هزینۀ خرید غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت ۱۳ دلار کانادا و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر به حدود ۶۰ دلار کانادا می‌رسد. اگر بخواهید در خانه غذا بپزید، قیمت برخی از اقلام غذایی بدین‌شرح است: یک لیتر شیر ۲ دلار، دوازده عدد تخم‌مرغ ۳ دلار، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ ۱۱ دلار، یک کیلوگرم گوشت ۱۰ دلار، یک کیلوگرم موز ۱ دلار، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۴ دلار، یک کیلوگرم سیب‌زمینی ۲ دلار و یک کیلوگرم پیاز ۲.۵ دلار. هزینۀ قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند برای آپارتمان هشتادمتری در حدود ۸۱ دلار کانادا و هزینۀ اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه ۶۴ دلار کانادا در ماه است.

منبع: