شهر سالرنو ایتالیا از شهرهای نام‌آشنای این کشور اروپایی است و آشنایی با آن برای علاقه‌مندان به زندگی و تحصیل در ایتالیا خالی از لطف نیست. سالرنو ازجمله شهرهای قدیمی ایتالیا محسوب می‌شود که ۵۸.۹۶ کیلومترمربع مساحت و حدود ۱۲۶هزار نفر جمعیت دارد. در این مقاله، با کیفیت زندگی در شهر سالرنو ایتالیا، شهرهای نزدیک ایتالیایی، وضعیت آب‌وهوایی شهر سالرنو ایتالیا و هزینه‌های زندگی در شهر سالرنو ایتالیا بیشتر آشنا خواهیم شد.

کیفیت زندگی در شهر سالرنو ایتالیا

کیفیت زندگی در شهر سالرنو مطلوب است. میانگین کیفیت شاخص‌های گوناگون در این شهر عبارت‌اند از:

  • شاخص امنیت: بالا
  • شاخص مراقبت‌های درمانی: متوسط
  • شاخص وضعیت اقلیمی: بسیار بالا
  • شاخص آلودگی هوا: متوسط

شهرهای نزدیک ایتالیایی

شهرهای ایتالیایی نزدیک به سالرنو و فاصلۀ آن‌ها با این شهر از‌این‌قرار است:

  • شهر آمالفی: ۲۴.۱۲ کیلومتر تا شهر سالرنو
  • شهر رم: ۲۷۴.۵۹ کیلومتر تا شهر سالرنو
  • شهر ناپل: ۵۴.۳۰ کیلومتر تا شهر سالرنو

وضعیت آب‌وهوایی شهر سالرنو ایتالیا

به‌طور‌کلی، شهر سالرنو ایتالیا تابستان‌های گرم و کوتاه به‌همراه آسمان صاف و زمستان‌های طولانی و سرد به‌همراه باد و آسمان نیمه‌ابری دارد. دمای هوای این شهر در طول سال از ۶ تا ۳۲ درجۀ سانتی‌گراد متغیر است و دمای کمتر از ۲ و بیشتر از ۳۵ درجۀ سانتی‌گراد در آنجا به‌ندرت دیده می‌شود. فصل گرم سال در شهر سالرنو از ۱۵ژوئن آغاز می‌شود و تا ۱۰سپتامبر با متوسط دمای ۲۸ درجۀ سانتی‌گراد در روز ادامه می‌یابد. ناگفته نماند گرم‌ترین روز سال در این شهر ۴آگوست با حداکثر و حداقل دمای ۳۲ و ۲۲ درجۀ سانتی‌گراد است.

فصل سرد سال در شهر سالرنو ایتالیا از ۲۰نوامبر تا ۲۰مارس است و در این بازۀ زمانی، متوسط دمای هوا به ۱۷ درجۀ سانتی‌گراد در روز می‌رسد. افزون‌براین، سردترین روز سال در این شهر ۸فوریه با حداقل و حداکثر دمای ۶ و ۱۳ درجۀ سانتی‌گراد است. گفتنی است گردشگران بهترین زمان سال برای سفر به شهر سالرنو را از اوایل مه تا اوایل جولای می‌دانند که دمای هوا بین ۱۸ تا ۲۷ درجۀ سانتی‌گراد متغیر است.

هزینه‌های زندگی در شهر سالرنو ایتالیا

هزینه‌های زندگی باتوجه‌به سبک زندگی، از فردی به فرد دیگر متفاوت است. درادامۀ مقاله، برخی از هزینه‌های مهم زندگی در شهر سالرنو ایتالیا نظیر موادغذایی و رستوران، هزینۀ حمل‌ونقل، هزینۀ مسکن، هزینۀ قبوض و اینترنت و سایر هزینه‌ها را شرح خواهیم داد.

هزینۀ موادغذایی و رستوران

هزینه‌های مربوط به رستوران و موادغذایی ازجمله هزینه‌های مهم زندگی در شهری است. هزینۀ خرید غذا در رستورانی ارزان‌قیمت در سالرنو ۱۳ یورو و در رستورانی نسبتاً گران‌قیمت ۶۰ یورو برای دو نفر است. برای تهیۀ موادغذایی پرمصرفی نظیر شیر (یک لیتر)، نان سفید (یک قرص)، برنج سفید (یک کیلوگرم)، تخم‌مرغ (دوازده عدد) و پنیر محلی (یک کیلوگرم)، فیلۀ مرغ (یک کیلوگرم) و گوشت گاو (یک کیلوگرم) به‌ترتیب 1.35، 1.50، ۳، ۴، ۲۰، ۷ و ۱۲ یورو باید پرداخت کرد. افزون‌براین، هزینۀ خرید هر کیلوگرم از میو‌ه‌هایی مانند سیب و موز و پرتقال به‌ترتیب ۲ و ۳ و ۲ یورو و نیز هزینۀ خرید هر کیلوگرم از صیفی‌جاتی همچون گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی و پیاز به‌ترتیب ۳ و ۱ و ۱.۳۵ یوروست.

هزینۀ حمل‌ونقل

هزینۀ حمل‌ونقل یکی دیگر از هزینه‌های مهم زندگی در شهر سالرنو محسوب می‌شود که بسته به نوع حمل‌ونقل افراد متفاوت است. برای مثال، قیمت بلیت یک‌طرفه و یک‌ماهۀ حمل‌ونقل داخلی به‌ترتیب ۱.۱۵ و ۳۲.۲۰ یورو برآورد می‌شود. افرادی که از تاکسی برای رفت‌وآمد استفاده می‌کنند، باید بدانند کرایۀ تاکسی یک یورو به‌ازای هر کیلومتر و مبلغ ورودی تاکسی ۲.۵۰ یوروست. ناگفته نماند برای خرید هر لیتر بنزین در شهر سالرنو ایتالیا 1.60 یورو باید پرداخت کرد.

هزینۀ مسکن

در میان هزینه‌های زندگی، هزینۀ مسکن را می‌توان مهم‌ترین هزینه دانست که بسته به محل زندگی و متراژ آپارتمان، متغیر است. برای مثال، اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر سالرنو ایتالیا ۶۱۶.۶۷ یورو و اجاره‌بهای آپارتمانی مشابه خارج از مرکز شهر حدود ۴۶۲.۵۰ یورو در ماه است. همچنین، اجارۀ ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر و خارج از مرکز شهر به‌ترتیب ۱،۰۰۰ و ۹۰۰ یورو تخمین زده می‌شود.

هزینۀ قبوض و اینترنت

هزینه قبوض نیز باتوجه‌به سبک زندگی فرد و متراژ آپارتمان، متفاوت است. به‌عنوان نمونه، هزینۀ قبوض مربوط به آب و برق و سیستم گرمایشی و سرمایشی برای آپارتمان ۸۵متری در سالرنو ۲۳۲.۸۱ یورو و هزینۀ اینترنت با سرعت شصت مگابیت‌برثانیه یا سریع‌تر نامحدود ۳۱ یورو در ماه است.

هزینۀ مدرسۀ کودکان

هزینۀ پیش‌دبستانی یا مهدکودک در شهر سالرنو ایتالیا با درنظرگرفتن یک روز کامل خصوصی، ۱۵۰ یورو در ماه برای هر کودک است.

سایر هزینه‌ها

درکنار هزینه‌های زندگی گفته‌شده، هزینه‌های دیگری همچون لباس و ورزش و تفریح نیز برای برخی افراد اهمیت دارد. درادامه، وضعیت این هزینه‌ها را در شهر سالرنو باهم مرور خواهیم کرد.

هزینۀ لباس

قیمت خرید شلوار جین (با برند Levis 501 یا برندی مشابه) و لباس تابستانی از فروشگاه زنجیره‌ای (با برند Zara، H&M و...)  به‌ترتیب ۹۶.۶۷ و ۵۰ یورو برآورد می‌شود. همچنین، قیمت متوسط یک جفت کتانی ورزشی و یک جفت کفش چرمی رسمی مردانه به‌ترتیب ۷۱.۶۷ و ۸۸.۳۳ یوروست.

هزینۀ ورزش و تفریح

شهریۀ باشگاه ورزشی در سالرنو برای هر فرد بزرگ‌سال ۵۲.۷۱ یورو در ماه و هزینۀ اجارۀ زمین تنیس در آخر هفته به‌ازای هر ساعت ۱۴.۳۳ یورو تخمین زده می‌شود. علاوه‌براین، هزینۀ تفریحاتی نظیر رفتن به سینما ۸.۵۰ یورو به‌ازای هر بلیت است.

منابع: