استان بریتیش کلمبیا غربی‌ترین استان کاناداست که در میان اقیانوس آرام و رشته‌کوه راکی قرار دارد. با جمعیتی بیش از پنج‌میلیون نفر، این استان سومین استان پرجمعیت کشور و مرکز آن، شهر ویکتوریا، پنجمین منطقۀ پرجمعیت کانادا و شهر ونکوور، بزرگ‌ترین شهر این استان، نیز سومین منطقۀ پرجمعیت کل کشور است. از گذشته‌های دور، اقتصاد استان بریتیش کلمبیا بر منابع طبیعی همچون معادن و جنگل‌ها و زمین‌های کشاورزی استوار بوده است. دفتر مرکزی بسیاری از شرکت‌های منابع طبیعی در شهر ونکوور قرار دارد. علاوه‌بر‌این، زمینۀ‌ کار در بخش‌های ساخت‌وساز و فروش و ارائۀ خدمات رو‌به‌فزونی است. همچنین، استان بریتیش کلمبیا میزبان دانشگاه‌ها و کالج‌های متعددی است؛ ازجمله دانشگاه‌های بریتیش کلمبیا، سایمون فریزر، ویکتوریا، کاپیلانو، امیلی کار و پلی‌تکنیک کوانتلن. در این مقاله، برای علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا، با بررسی هزینۀ زندگی در پنج شهر بزرگ این استان، هزینه زندگی در بریتیش کلمبیا را تشریح می‌کنیم.

شهر ونکوور

بهترین شهر برای درک هزینه زندگی در بریتیش کلمبیا شهر ونکوور است. هزینۀ زندگی در شهر ونکوور برای یک نفر صرف‌نظر از هزینۀ اجاره‌بها، حدود ۱،۲۰۰ دلار کانادا در ماه است. اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۲،۰۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۱،۶۰۰ دلار کانادا در ماه است. علاوه‌براین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۳،۶۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۲،۸۰۰ دلار کانادا تخمین زده می‌شود. هزینۀ بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌ترتیب ۳ و ۹۸ دلار کاناداست. ناگفته نماند هزینۀ خرید غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت تقریباً ۱۹ دلار کانادا و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر درحدود ۷۷ دلار کانادا برآورد می‌شود. اگر بخواهید در خانه غذا بپزید، قیمت برخی از اقلام غذایی بدین‌شرح است: یک لیتر شیر ۲ دلار، دوازده عدد تخم‌مرغ ۴ دلار، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ ۱۶ دلار، یک کیلوگرم گوشت ۲۲ دلار، یک کیلوگرم موز ۲ دلار، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۴ دلار، یک کیلوگرم سیب‌زمینی ۳ دلار و یک کیلوگرم پیاز ۳ دلار. هزینۀ قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند برای آپارتمان هشتادمتری به‌طور متوسط ۸۵ دلار کانادا و هزینۀ اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه ۷۸ دلار کانادا در ماه است.

شهر سُری

شهر سُری

هزینۀ زندگی در شهر سُری برای یک نفر صرف‌نظر از هزینۀ اجاره‌بها، حدود ۱،۲۰۰ دلار کانادا در ماه است. اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۱،۵۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۱،۲۰۰ دلار کانادا در ماه است. علاوه‌براین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۲،۹۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۲،۲۰۰ دلار کانادا تخمین زده می‌شود. هزینۀ بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌ترتیب ۳ و ۹۹ دلار کاناداست. ناگفته نماند هزینۀ خرید غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت تقریباً ۱۶ دلار کانادا و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر درحدود ۷۰ دلار کانادا برآورد می‌شود. اگر بخواهید در خانه غذا بپزید، قیمت برخی از اقلام غذایی ازاین‌قرار است: یک لیتر شیر ۳ دلار، دوازده عدد تخم‌مرغ ۴ دلار، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ ۱۳ دلار، یک کیلوگرم گوشت ۱۵ دلار، یک کیلوگرم موز ۱.۵ دلار، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۹ دلار، یک کیلوگرم سیب‌زمینی ۳ دلار و یک کیلوگرم پیاز ۴ دلار. هزینۀ قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند برای آپارتمان هشتادمتری به‌طور متوسط ۱۱۹ دلار کانادا و هزینۀ اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه ۷۳ دلار کانادا در ماه است.

شهر برنابی

آشنایی با هزینۀ زندگی در سه شهر ونکوور و سُری و برنابی معیار خوبی برای برآورد هزینه زندگی در بریتیش کلمبیا است. هزینۀ زندگی در شهر برنابی برای یک نفر صرف‌نظر از هزینۀ اجاره‌بها، حدود ۱،۲۰۰ دلار کانادا در ماه است. اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۱،۷۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۱،۳۰۰ دلار کانادا در ماه است. علاوه‌براین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۳،۳۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۲،۶۰۰ دلار کانادا تخمین زده می‌شود. هزینۀ بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌ترتیب ۳ و ۱۳۰ دلار کاناداست. ناگفته نماند هزینۀ خرید غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت تقریباً ۱۸ دلار کانادا و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر درحدود ۸۰ دلار کانادا برآورد می‌شود. اگر بخواهید در خانه غذا بپزید، قیمت برخی از اقلام غذایی بدین‌شرح است: یک لیتر شیر ۲.۵ دلار، دوازده عدد تخم‌مرغ ۴ دلار، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ ۱۳ دلار، یک کیلوگرم گوشت ۱۶ دلار، یک کیلوگرم موز ۱.۵ دلار، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۵ دلار، یک کیلوگرم سیب‌زمینی ۴ دلار و یک کیلوگرم پیاز ۳ دلار. هزینۀ قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند برای آپارتمان هشتادمتری به‌طور متوسط ۱۱۸ دلار کانادا و هزینۀ اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه ۷۰ دلار کانادا در ماه است.

شهر ریچموند

شهر ریچموند

اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ریچموند ۱،۸۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۱،۴۰۰ دلار کانادا در ماه است. علاوه‌براین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۲،۹۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۲،۲۰۰ دلار کانادا تخمین زده می‌شود. هزینۀ بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌ترتیب ۳ و ۹۹ دلار کاناداست. ناگفته نماند هزینۀ خرید غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت تقریباً ۱۵ دلار کانادا و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر درحدود ۵۵ دلار کانادا برآورد می‌شود. اگر بخواهید در خانه غذا بپزید، قیمت برخی از اقلام غذایی ازاین‌قرار است: یک لیتر شیر ۲ دلار، دوازده عدد تخم‌مرغ ۴ دلار، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ ۱۲ دلار، یک کیلوگرم گوشت ۱۵ دلار، یک کیلوگرم موز ۱.۵ دلار، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۶ دلار، یک کیلوگرم سیب‌زمینی ۲ دلار و یک کیلوگرم پیاز ۳ دلار. هزینۀ قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند برای آپارتمان هشتادمتری به‌طور متوسط ۱۱۸ دلار کانادا و هزینۀ اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه ۷۳ دلار کانادا در ماه است.

شهر کلونا

هزینۀ زندگی در شهر کلونا برای یک نفر صرف‌نظر از هزینۀ اجاره‌بها، حدود ۱،۰۰۰ دلار کانادا در ماه است. اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۱،۳۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۱،۱۰۰ دلار کانادا در ماه است. علاوه‌براین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۲،۴۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۲،۰۰۰ دلار کانادا تخمین زده می‌شود. هزینۀ بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌ترتیب ۲.۵ و ۷۰ دلار کاناداست. ناگفته نماند هزینۀ خرید غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت تقریباً ۱۸ دلار کانادا و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر درحدود ۶۷ دلار کانادا برآورد می‌شود. اگر بخواهید در خانه غذا بپزید، قیمت برخی از اقلام غذایی بدین‌شرح است: یک لیتر شیر ۲ دلار، دوازده عدد تخم‌مرغ ۳.۵ دلار، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ ۱۴ دلار، یک کیلوگرم گوشت ۱۳دلار، یک کیلوگرم موز ۱ دلار، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۴ دلار، یک کیلوگرم سیب‌زمینی ۲.۵ دلار و یک کیلوگرم پیاز ۲ دلار. هزینۀ قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند برای آپارتمان هشتادمتری به‌طور متوسط ۱۴۹ دلار کانادا و هزینۀ اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه ۹۰ دلار کانادا در ماه است.

منبع: