دانشگاه سن رافائل یکی از دانشگاه‌های مشهور ایتالیاست. این دانشگاه خصوصی از محیطی پویا و سرزنده بهره می‌برد و در پرجمعیت‌ترین شهر ایتالیا، یعنی میلان، قرار دارد. این دانشگاه در سال ۱۹۹۶ با هدف پاسخ به پرسش Quid est homo (انسان کیست؟) تأسیس شد و به منحصرفردبودن انسان در زمینه‌های زیست‌شناسی و روان‌شناسی و موضوع‌های معنوی معتقد است. امروزه، پردیس دانشگاه سن رافائل شامل مدرسه‌های روان‌شناسی و فلسفه و پزشکی می‌شود و با بیمارستان سن رافائل نیز همکاری می‌کند.

رتبۀ دانشگاه سن رافائل

در وبگاه‌های رتبه‌بندی معتبر، دانشگاه سن رافائل جایگاه‌های مختلفی را ازآنِ خود کرده است. برای مثال، رتبه‌های این دانشگاه در وبگاه QS و شانگهای و تایمز ازاین‌قرار است:

  • وبگاه QS: در جدیدترین رتبه‌بندی وبگاه QS، دانشگاه سن رافائل در جایگاه ۳۹۲ جهان ایستاده است.
  • وبگاه‌های شانگهای و تایمز: طبق تازه‌ترین رتبه‌بندی وبگاه‌های Shanghai‌ و تایمز، دانشگاه سن رافائل در ردۀ ۴۰۱ تا ۵۰۰ دنیا قرار گرفته است.

زمینه‌های تحصیلی دانشگاه سن رافائل

رشته‌های تحصیلی دانشگاه سن رافائل در زمینه‌های زیر ارائه می‌شوند:

  • پزشکی و دندان‌پزشکی
  • روان‌شناسی
  • تاریخ و فلسفه و الهیات

رشته‌های دانشگاه سن رافائل

دانشگاه سن رافائل رشته‌های متعددی در مقاطع مختلف تحصیلی ارائه می‌دهد که در‌ادامه، به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • مقطع کارشناسی: کارشناسی فلسفه، کارشناسی تحقیقات مربوط به فناوری زیستی در رشتۀ پزشکی، کارشناسی فیزیوتراپی، کارشناسی پرستاری، کارشناسی دندان‌پزشکی و کارشناسی علوم و فناوری‌های روان‌شناسی
  • مقطع کارشناسی ارشد: کارشناسی ارشد فلسفه در جهان معاصر، کارشناسی ارشد تاریخ و تئوری هنر و تصویر، کارشناسی ارشد سیاست و فلسفه و امور دولتی، کارشناسی ارشد فناوری زیستی و زیست‌پزشکی، کارشناسی ارشد علوم بازسازی برای مراقبت‌های درمانی، کارشناسی ارشد روان‌شناسی و کارشناسی ارشد روان‌شناسی شناختی در ارتباطات سالم
  • دورۀ پزشکی بین‌المللی
  • دورۀ دندان‌پزشکی
  • مقطع دکتری: دکتری فلسفه علم غذا و نوشیدنی، دکتری فلسفه، دکتری زمینه‌های بهداشتی، دکتری پزشکی مولکولی، دکتری روان‌شناسی بالینی، دکتری علوم اعصاب و دکتری علوم اعصاب شناختی

تحصیل در دانشگاه سن رافائل به انگلیسی

برخی رشته‌ها در دانشگاه سن رافائل کاملاً به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند. این رشته‌ها به‌تفکیک نام دانشکده از‌این‌قرارند:

  • دانشکدۀ فلسفه
    • سیاست و فلسفه و امور دولتی: این رشته دو سال به‌طول می‌انجامد و در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌شود و نوع پذیرش در آن «آزاد» است.
  • دانشکدۀ پزشکی و جراحی
    • فناوری زیستی و زیست‌پزشکی: دورۀ دوسالۀ فناوری زیستی و زیست‌پزشکی دانشگاه سن رافائل در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌شود و نوع پذیرش آن به‌صورت محدود خواهد بود.
    • رشتۀ پزشکی بین‌المللی: دورۀ شش‌سالۀ پزشکی بین‌المللی در دانشگاه سن رافائل به زبان انگلیسی و با پذیرش محدود ارائه می‌شود.
  • دانشکدۀ روان‌شناسی
    • روان‌شناسی شناختی در ارتباطات سالم: کارشناسی ارشد روان‌شناسی شناختی در ارتباطات سالم یکی دیگر از رشته‌های سن رافائل است که به زبان انگلیسی تدریس می‌شود و مدت آن دو سال خواهد بود.

شهر میلان

همان‌طور‌که می‌دانید، یکی از موضوع‌های بسیار مهم در انتخاب دانشگاه، آشنایی با شهری است که دانشگاه در آن قرار دارد. سن رافائل در شهر میلان است؛ پس در‌ادامه، اطلاعاتی دربارۀ این شهر ارائه خواهیم داد.

وضعیت آب‌وهوایی شهر میلان

شهر میلان تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های بسیار سرد به‌همراه باد و آسمان نیمه‌ابری دارد. دمای هوای این شهر در طول سال از منفی ۱ تا ۳۰ درجۀ سانتی‌گراد متغیر است و دمای کمتر از منفی ۵ و بیشتر از ۳۳ درجۀ سانتی‌گراد در آنجا به‌ندرت دیده می‌شود. فصل گرم سال در شهر میلان از ۳۱مه آغاز می‌شود و تا ۱۲سپتامبر با متوسط دمای ۲۵ درجۀ سانتی‌گراد در روز ادامه می‌یابد. ناگفته نماند گرم‌ترین روز سال در این شهر ۲۵جولای است که حداکثر و حداقل دمای آن به ۳۰ و ۱۹ درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. همچنین، فصل سرد سال در شهر میلان از ۱۸نوامبر تا ۲۵فوریه است و در این بازۀ زمانی، متوسط دمای هوا به ۱۰ درجۀ سانتی‌گراد در روز می‌رسد. افزون‌براین، سردترین روز سال در این شهر ۱۲ژانویه با حداقل و حداکثر دمای منفی ۱ و ۶ درجۀ سانتی‌گراد است.

هزینه‌های زندگی در شهر میلان

برخی از هزینه‌های مهم زندگی در شهر میلان نظیر موادغذایی و رستوران، هزینۀ حمل‌ونقل، هزینۀ مسکن و هزینۀ قبوض و اینترنت بدین‌شرح‌اند:

هزینۀ موادغذایی و رستوران

هزینۀ مربوط به رستوران و موادغذایی ازجمله هزینه‌های مهم زندگی در هر شهر است. هزینۀ خرید غذا در رستورانی ارزان‌قیمت در میلان ۱۵ یورو و در رستورانی نسبتاً گران‌قیمت ۷۰ یورو برای دو نفر است. افزون‌براین، برای خرید موادغذایی پرمصرفی نظیر شیر (یک لیتر)، نان سفید (یک قرص)، برنج سفید (یک کیلوگرم)، تخم‌مرغ (دوازده عدد) و پنیر محلی (یک کیلوگرم)، فیلۀ مرغ (یک کیلوگرم) و گوشت گاو (یک کیلوگرم) به‌ترتیب درحدود ۱، ۲، ۳، ۳، ۱۴، ۱۰ و ۱۸ یورو باید پرداخت کرد.

هزینۀ حمل‌ونقل

هزینۀ حمل‌ونقل یکی دیگر از هزینه‌های مهم زندگی در شهر میلان محسوب می‌شود که بسته به نوع حمل‌ونقل افراد متفاوت است. برای مثال، قیمت بلیت یک‌طرفه و یک‌ماهۀ حمل‌ونقل داخلی به‌ترتیب ۲ و ۳۹ یورو برآورد می‌شود. همچنین، افرادی که از تاکسی برای رفت‌وآمد استفاده می‌کنند، باید بدانند کرایۀ تاکسی ۱.۵۰ یورو به‌ازای هر کیلومتر و مبلغ ورودی تاکسی ۵ یورو برآورد می‌شود. ناگفته نماند قیمت هر لیتر بنزین در شهر میلان ۱.۵۸ یوروست.

هزینۀ مسکن

به‌طورکلی، اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر میلان حدود ۱،۲۰۰ یورو و اجاره‌بهای آپارتمانی مشابه خارج از مرکز شهر حدود ۸۰۰ یورو در ماه است. همچنین، اجارۀ ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر و خارج از مرکز شهر به‌ترتیب حدود ۲،۵۴۰ و ۱،۵۱۵ یورو تخمین زده می‌شود.

هزینۀ قبوض و اینترنت

هزینۀ قبوض نیز باتوجه‌به سبک زندگی فرد و متراژ آپارتمان، متفاوت است. به‌عنوان نمونه، هزینۀ قبوض مربوط به آب و برق و سیستم گرمایشی و سرمایشی برای آپارتمان ۸۵متری در میلان حدود ۱۶۰ یورو و هزینۀ اینترنت با سرعت شصت مگابیت‌برثانیۀ نامحدود ۳۰ یورو در ماه است.

برای کسب اطلاعاتی دیگر دربارۀ شهر میلان، می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید.

منابع: