شهر تاراگونا یکی دیگر از شهرهای اسپانیایی است که آشنایی با آن برای افراد علاقه مند به زندگی و تحصیل در اسپانیا خالی از لطف نیست. این شهر بندری که در ناحیه شمالی اسپانیا واقع شده است پیش از قرن پنجم میلادی ساخته شده و به عنوان مرکز استان تارگونا نیز شناخته می‌شود. شهر تاراگونا همچنین دارای مساحتی برابر 63 کیلومترمربع و جمعیتی حدود 140هزار نفر است. در ادامه نیز به اطلاعات بیشتری درباره این شهر نظیر کیفیت زندگی در شهر تاراگونا، شهرهای نزدیک اسپانیایی، شرایط آب و هوایی شهر تاراگونا و هزینه زندگی در شهر تاراگونا آشنا خواهیم شد.

کیفیت زندگی در شهر تاراگونا

کیفیت زندگی در شهر تاراگونا مانند بیشتر شهرهای آلمانی نسبتاً بالا است که در ادامه نیز اطلاعاتی درباره شاخص های مختلف کیفیت در این شهر مشاهده می‌کنیم:

  • شاخص امنیت: بالا
  • شاخص مراقبت‌های درمانی: بالا
  • شاخص وضعیت اقلیمی: بسیار بالا
  • شاخص آلودگی هوا: متوسط

شهرهای نزدیک اسپانیایی

شهر تاراگونا همچنین به شهرهای محبوب دیگری نزدیک است و دانشجویان و افرادی که در این شهر زندگی می‌کنند به راحتی می‌توانند به آنها سفر کنند. شهرهای نزدیک آلمانی و فاصله آنها تا این شهر به شرح زیر هستند:

  • شهر بارسلونا: 96.11 کیلومتر تا شهر تاراگونا
  • شهر والنسیا: 258.41 کیلومتر تا شهر تاراگونا

شرایط آب و هوایی شهر تاراگونا

به طور کلی شهر تاراگونا دارای تابستان‌های گرم و کوتاه به همراه آسمان صاف و زمستان‌های طولانی و سرد به همراه باد و آسمان نیمه ابری است. دمای هوا در این شهر در طول سال از پنج درجه سانتیگراد تا 29 درجه سانتیگراد متغیر بوده و دمای کمتر از صفر درجه سانتیگراد و بیشتر از 32 درجه سانتیگراد در این شهر بسیار نادر است.

فصل گرم سال نیز در شهر تاراگونا از هجدهم ماه ژوئن آغاز شده و شانزدهم ماه سپتامبر با متوسط دمای 26 درجه سانتی سانتیگراد در روز ادامه می‌یابد. گرم‌ترین روز سال هم در این شهر، پنجم ماه آگوست است که حداکثر و حداقل دمای هوا در آن به ترتیب برابر 29 و 21 درجه سانتیگراد است.

همچنین فصل سرد سال در شهر تاراگونا از نوزدهم ماه نوامبر تا 21 ماه مارس ادامه داشته و متوسط دمای هوا نیز در این مدت حدود هفده درجه سانتیگراد در روز است. سردترین روز سال نیز در این شهر،  دوازهم ماه ژانویه بوده که حداقل و حداکثر دمای هوا در آن به ترتیب 5 و 14 درجه سانتیگراد است.

بهترین زمان سال هم برای بازدید از این شهر از اواخر ماه جولای تا اواخر ماه آگوست است. دمای هوا نیز در این مدت بین 18 درجه سانتیگراد تا 27 درجه سانتیگراد است.

هزینه زندگی در شهر تاراگونا

هزینه‌های مربوط زندگی از فردی به فرد دیگر متفاوت است زیرا سبک زندگی افراد مختلف با یکدیگر تمایز دارد. در ادامه به برخی هزینه‌های مهم در شهر تاراگونا نظیر مواد غذایی و رستوران، هزینه حمل و نقل، هزینه مسکن و هزینه قبوض و اینترنت و سایر هزینه‌ها نیز می‌پردازیم.

هزینه مواد غذایی و رستوران

هزینه‌های مربوط به رستوران و مواد غذایی از جمله هزینه‌های بسیار مهم برای زندگی است. برای مثال هزینه غذا در رستورانی ارزان برابر 10 یورو و در رستورانی با قیمت متوسط برابر 36 یورو برای 2 نفر است. هزینه مواد غذایی پر مصرفی نظیر شیر (یکلیتر)، نان سفید (1 عدد)، برنج سفید (1 کیلوگرم)، تخم‌مرغ (12 عدد) و پنیر محلی (یک کیلوگرم) به ترتیب برابر 0.85 یورو، 1.02 یورو، 1.06 یورو، 1.50 یورو و 15 یورو است. هزینه موادغذایی دیگری نظیر فیله مرغ و گوشت گاو به ترتیب برابر 5.17 و 18.89 یورو به ازای هر 1 کیلوگرم است. هزینه میو‌ه‌های مانند سیب و موز و پرتقال به ترتیب برابر 1.81 یورو، 1.69 یورو و 2 یورو به ازای هر یک کیلوگرم است. گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و پیاز نیز هرکدام 2 یورو به ازای هر 1 کیلوگرم قیمت دارند.

هزینه حمل و نقل

هزینه حمل و نقل در شهر تاراگونا نیز یکی دیگر از هزینه‌های حیاتی است و بسته به نوع حمل و نقل افراد، متفاوت است. برای مثال هزینه بلیط یک‌طرفه (حمل و نقل داخلی) و بلیط یک‌ماهه به ترتیب حدود 2 یورو و 50 یورو است. افرادی نیز که از تاکسی برای حمل و نقل استفاده می‌کنند باید بدانند که کرایه تاکسی برابر 1.50 یورو به ازای هر 1 کیلومتر و ورودیه تاکسی برابر 4 یورو است. هزینه بنزین نیز برای آنهایی که از وسایل نقلیه شخصی استفاده می‌کنند بسیار مهم است. هزینه بنزین در شهر تاراگونا برابر 1.75 یورو به ازای هر 1 لیتر است.

هزینه مسکن

در میان هزینه‌های مربوط به زندگی هزینه مسکن را می‌توان به عنوان مهم‌ترین هزینه در نظر گرفت. این هزینه بسته به محل زندگی و سایز مسکن، متغیر است. برای مثال اجاره‌بها برای یک آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر تاراگونا حدود 600 یورو در ماه و برای آپارتمانی مشابه، خارج از مرکز شهر حدود 360 یورو در ماه است. همچنین اجاره ماهیانه برای یک آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر حدود 812 یورو و برای همین آپارتمان خارج از مرکز شهر حدود 675 یورو است. افرادی نیز که تمایل به خرید مسکن در شهر تاراگونا را دارند باید بدانند که هزینه خرید یک آپارتمان در مرکز شهر تاراگونا حدود 1،250 یورو به ازای هر 1 متر مربع است.

هزینه قبوض و اینترنت

هزینه قبوض نیز بسیار مهم بوده و بسته به سبک زندگی فرد و همچنین سایز آپارتمان، متفاوت است. برای مثال هزینه قبوض مربوط به آب، برق و سیستم گرمایشی و سرمایشی برای یک آپارتمان 85 متری حدود 135 یورو در ماه است. هزینه اینترنت نیز (60 Mbps و یا بیشتر با دیتای نامحدود) حدود 47 یورو است.

هزینه مدرسه کودکان

هزینه پیش دبستانی و یا مهدکودک در شهر تاراگونا (به صورت خصوصی برای 1 روز کامل) حدود 500 یورو در ماه برای یک کودک است. همچنین هزینه مدرسه ابتدایی بین‌المللی برای یک کودک به طورسالانه حدود 12،000 یورو در سال است.

سایر هزینه ها

هزینه‌های مربوط به زندگی علاوه بر هزینه‌های فوق شامل هزینه‌های دیگری نیز است. هزینه‌هایی مانند هزینه لباس و هزینه‌های مربوط به ورزش و تفریح برای برخی از افراد بسیار مهم هستند. در ادامه نگاهی به برخی از این هزینه‌های میاندازیم.

هزینه لباس

هزینه‌های مربوط به لباس بسته به نوع لباس و فروشگاهی که فرد از آن خرید می‌کند متفاوت است. برای مثال هزینه یک شلوار جین (با برند Levis 501 و یا برندی مشابه) حدود 70 یورو و یک لباس تابستانی از یک فروشگاه زنجیره‌ای (با برند Zara، H&M و...) برابر 20 یورو است. هزینه یک جفت کتانی ورزشی با قیمت متوسط نیز حدود 61 یورو و یک جفت کفش رسمی چرمی مردانه نیز حدود 80 یورو است.

هزینه ورزش و تفریح

هزینه‌های مربوط به ورزش و یا تفریح بسته به نوع ورزش و تفریح مورد نظر از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای مثال شهریه باشگاه ورزشی برای یک نفر بزرگسال حدود 42 یورو در ماه و هزینه اجاره زمین تنیس به ازای یک ساعت در آخر هفته حدود 10 یورو است. هزینه تفریحاتی نظیر رفتن به سینما برابر 9 یورو (به ازای یک بلیط) است.

منابع:ona