استان مانیتوبا با جمعیتی افزون‌بر ۱میلیون و ۳۰۰هزار نفر پنجمین استان پرجمعیت کانادا محسوب می‌شود. این استان از شرق با استان انتاریو و از غرب با استان ساسکاچوان و از جنوب با ایالات داکوتای شمالی و مینه‌سوتا همسایه است. شهر وینیپگ، بزرگ‌ترین شهر و مرکز استان مانیتوبا، هشتمین منطقۀ پرجمعیت در کاناداست. اقتصاد این استان به صنایع کشاورزی، گردشگری، نفت و معدن وابسته است. کشاورزی مهم‌ترین صنعت این استان محسوب می‌شود و حدود ۱۲درصد از زمین‌های کشاورزی کانادا در این استان قرار دارند. ازجمله دانشگاه‌های معتبر این استان نیز می‌توان به دانشگاه مانیتوبا و دانشگاه وینیپگ اشاره کرد. برای درک بهتر هزینه زندگی در مانیتوبا، باید هزینۀ زندگی در شهر‌های بزرگ آن را بررسی کنیم. در این مقاله، برای علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا، هزینۀ زندگی در سه شهر بزرگ استان مانیتوبا را تشریح می‌کنیم.

شهر وینیپگ

هزینۀ زندگی در شهر وینیپگ برای یک نفر صرف‌نظر از هزینۀ اجاره‌بها، حدود ۱،۱۰۰ دلار کانادا در ماه است. اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۱،۰۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۹۰۰ دلار کانادا در ماه است. همچنین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر یا خارج از مرکز شهر ۱،۵۰۰ دلار کاناداست. هزینۀ بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌ترتیب ۳ و ۱۰۱ دلار کاناداست. ناگفته نماند هزینۀ خرید غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت تقریباً ۱۵ دلار کانادا و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر درحدود ۷۰ دلار کانادا برآورد می‌شود. اگر بخواهید در خانه غذا بپزید، قیمت برخی از اقلام غذایی بدین‌شرح است: یک لیتر شیر ۲ دلار، دوازده عدد تخم‌مرغ ۳ دلار، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ ۱۴ دلار، یک کیلوگرم گوشت ۱۵ دلار، یک کیلوگرم موز ۲ دلار، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۵ دلار، یک کیلوگرم سیب‌زمینی ۳ دلار و یک کیلوگرم پیاز ۳ دلار. هزینۀ قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند برای آپارتمان هشتادمتری به‌طور متوسط ۱۷۰ دلار کانادا و هزینۀ اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه ۸۰ دلار کانادا در ماه است.

شهر براندون

شهر براندون

آشنایی با هزینۀ زندگی در شهرهای وینیپگ و براندون درک خوبی از هزینه زندگی در مانیتوبا به دست می‌دهد. اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر براندون یا خارج از مرکز شهر ۸۵۰ دلار کانادا در ماه است. علاوه‌براین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۱،۴۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۱،۳۰۰ دلار کانادا تخمین زده می‌شود. قیمت بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌ترتیب ۱.۷۵ و ۴۷ دلار کاناداست. ناگفته نماند هزینۀ تهیۀ غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت تقریباً ۱۵ دلار کانادا و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر درحدود ۷۰ دلار کانادا برآورد می‌شود. اگر بخواهید در خانه غذا بپزید، قیمت برخی از اقلام غذایی بدین‌شرح است: یک لیتر شیر ۲ دلار، دوازده عدد تخم‌مرغ ۳ دلار، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ ۱۴ دلار، یک کیلوگرم گوشت ۱۵ دلار، یک کیلوگرم موز ۲ دلار، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۵ دلار، یک کیلوگرم سیب‌زمینی ۳ دلار و یک کیلوگرم پیاز ۳ دلار. هزینۀ قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند برای آپارتمان هشتادمتری به‌طور متوسط ۱۴۴ دلار کانادا در ماه است و برای اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه ۷۸ دلار کانادا در ماه باید پرداخت کرد.

شهر مُردِن

اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر مردن ۹۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۷۰۰ دلار کانادا در ماه است. افزون‌براین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۱،۴۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۱،۱۰۰ دلار کانادا تخمین زده می‌شود. ناگفته نماند هزینۀ تهیۀ غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت تقریباً ۱۵ دلار کانادا و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر درحدود ۷۰ دلار کانادا برآورد می‌شود. اگر بخواهید در خانه غذا بپزید، قیمت برخی از اقلام غذایی بدین‌شرح است: یک لیتر شیر ۴ دلار، دوازده عدد تخم‌مرغ ۳ دلار، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ ۱۱ دلار، یک کیلوگرم گوشت ۱۰ دلار، یک کیلوگرم موز ۱.۵ دلار، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۴.۵ دلار، یک کیلوگرم سیب‌زمینی ۳.۵ دلار و یک کیلوگرم پیاز ۲ دلار. هزینۀ قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند برای آپارتمان هشتادمتری به‌طور متوسط ۱۳۶ دلار کانادا و هزینۀ اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه ۱۶۰ دلار کانادا در ماه است.

منبع: