بسیاری از دانشجویان بین‌المللی به دنبال تحصیل ادبیات انگلیسی در کانادا هستند. علاقه‌مندان به زبان انگلیسی با تحصیل در این رشته، با انواع سبک‌های ادبی آشنا می‌شوند و تاریخ ادبیات را از قرن نهم میلادی تا امروز مطالعه می‌کنند. افزون‌براین تحصیل در این رشته، موجب می‌شود با مطالعۀ آثار نویسندگان مختلف، بهتر تحلیل ‌کنند و سخن بگویند و قلم بهتری برای نوشتن داشته باشند. این نکته‌ای است که قطعا در کانون ‌توجه کارفرمایان قرار می‌گیرد. از میان فرصت‌های شغلی برای این رشته، می‌توان به کار در انتشارات به‌عنوان نمونه‌خوان و ویراستار یا کار در مطبوعات به‌عنوان خبرنگار اشاره کرد. در این مقاله، برای علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا، دَه دانشگاه برتر ازنظر وبگاه QS برای تحصیل ادبیات انگلیسی در کانادا را معرفی می‌کنیم.

دانشگاه تورنتو

بهترین دانشگاه برای تحصیل ادبیات انگلیسی در کانادا دانشگاه تورنتو است. دانشگاه تورنتو در این رشته مقام نخست کانادا و دهم دنیا را دارد. این دانشگاه در سال ۱۸۲۷ در شهر تورنتو تأسیس شد و هم‌اکنون، بیش از ۷۴هزار نفر دانشجو در سه پردیس آن مشغول تحصیل هستند. دانشکده‌های این دانشگاه عبارت‌اند از: مهندسی و علوم کاربردی، فیزیک و حرکت‌شناسی، ارتباطات، معماری، هنر، دندان‌پزشکی، آموزش، حقوق، مدیریت، پزشکی، موسیقی، پرستاری، داروسازی، بهداشت عمومی، جنگلداری، مددکاری و علوم سیاسی. شهریۀ تحصیل در این رشته سالانه ۵۷هزار دلار کاناداست.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا در این رشته ردۀ دوم کانادا و هفدهم دنیا را ازآنِ خود کرده است. این دانشگاه در سال ۱۹۰۸ در شهر بریتیش کلمبیا بنیان نهاده شد. هم‌اکنون، بیش از ۶۶هزار نفر دانشجو در دو پردیس ونکوور و اوکاناگان این دانشگاه مشغول تحصیل هستند. برخی از دانشکده‌های این دانشگاه از‌این‌قرارند: علوم، کشاورزی، هنر، کسب‌وکار، پزشکی، پرستاری، دندان‌پزشکی، آموزش، جنگلداری، روزنامه‌نگاری، حقوق، موسیقی، علوم داروسازی، مددکاری و اقتصاد. شهریۀ تحصیل در دومین دانشگاه برتر برای تحصیل ادبیات انگلیسی در کانادا تقریباً ۴۰هزار دلار کانادا برای هر سال است.

دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر برای مهاجرت تحصیلی به کانادا و تحصیل ادبیات انگلیسی در کانادا است. دانشگاه مک گیل در این رشته در جایگاه سوم کانادا و بیست‌و‌ششم جهان جای گرفته است. این دانشگاه در سال ۱۸۱۳ در شهر مونترال آغاز به کار کرد و درحال‌حاضر، در بیش از سیصد زمینۀ تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری دوره برگزار می‌کند. برخی از دانشکده‌های این دانشگاه بدین‌شرح‌اند: آموزش، پرستاری، پزشکی، دندان‌پزشکی، حقوق، مددکاری، علوم طبیعی، علوم ارتباطات، علوم کامپیوتر، علوم تغذیه، کشاورزی و محیط‌زیست، مدیریت، معماری، موسیقی، مهندسی و هنر. شهریۀ تحصیل در مقطع کارشناسی این دانشگاه حدود ۲۱هزار دلار کانادا تخمین زده می‌شود.

دانشگاه مونترال

یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر برای تحصیل ادبیات انگلیسی در کانادا دانشگاه مونترال است. دانشگاه مونترال چهارمین دانشگاه برتر کانادا و جزو صد دانشگاه برتر دنیا در این رشته است. این دانشگاه در سال ۱۸۷۸ در شهر مونترال تأسیس شد و هم‌اکنون، چهارده دانشکده دارد. دانشکده‌های این دانشگاه از‌این‌قرارند: هنر و علوم، آموزش، طراحی، حرکت‌شناسی، حقوق، پزشکی، دندان‌پزشکی، پرستاری، موسیقی، بینایی‌سنجی، بهداشت عمومی، داروسازی، دام‌پزشکی و مطالعات تکمیلی. پلی‌تکنیک مونترال و مدرسۀ HEC مونترال نیز به دانشگاه مونترال وابسته هستند. ناگفته نماند شهریۀ تحصیل در این دانشگاه ۱۸‌هزار دلار کانادا برای یک سال است.

دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا پنجمین دانشگاه برتر کانادا و جزو صد دانشگاه برتر دنیا در این رشته به‌حساب می‌آید. این دانشگاه در سال ۱۹۰۸ در شهر ادمونتون استان آلبرتا بنیان نهاده شد و درحال‌حاضر، پنج پردیس دارد و ۳۹هزار نفر دانشجو در چهارصد رشته در آن مشغول تحصیل هستند. برخی از دانشکده‌های این دانشگاه عبارت‌اند از‌: کشاورزی، کسب‌وکار، دانشکدۀ هنر، آموزش، فنی و مهندسی، حقوق، پزشکی و دندان‌پزشکی، پرستاری، داروسازی، تربیت‌بدنی و توانبخشی. شهریۀ سالانه در یکی از برترین دانشگاه‌ها برای تحصیل ادبیات انگلیسی در کانادا با درنظرگرفتن هزینۀ اسکان و هزینه‌های جانبی دیگر مانند بیمه حدوداً به ۳۰‌هزار دلار کانادا می‌رسد.

دانشگاه کوئینز

دانشگاه کوئینز

دانشگاه کوئینز ششمین دانشگاه برتر کانادا و جزو ۱۵۰ دانشگاه برتر دنیا در این رشته به‌شمار می‌آید. این دانشگاه در سال ۱۸۴۱ در شهر کینگستون استان انتاریو تأسیس شد. دانشگاه کوئینز هشت دانشکده دارد و پذیرای بیش از ۲۸هزار نفر دانشجو از سراسر دنیاست. دانشکده‌های این دانشگاه بدین‌شرح‌اند: علوم و هنر، حقوق، آموزش، کسب‌وکار، مهندسی و علوم کاربردی، سلامت، علوم سیاسی و تحصیلات تکمیلی. دانشگاه کوئینز یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل ادبیات انگلیسی در کانادا است. شهریۀ دانشگاه برای مقطع کارشناسی تقریباً به ۲۵هزار دلار کانادا در سال می‌رسد.

دانشگاه سایمون فریزر

دانشگاه سایمون فریزر هفتمین دانشگاه برتر کانادا و یکی از ۱۵۰ دانشگاه برتر دنیا در این زمینه است. این دانشگاه در سال ۱۹۶۵ در شهر برنابی شروع به کار کرد. درحال‌حاضر، بیش از ۳۵هزار نفر دانشجو در سه پردیس این دانشگاه مشغول تحصیل هستند. هشت دانشکدۀ دانشگاه سایمون فریزر از‌این‌قرارند: علوم کاربردی، هنر و علوم اجتماعی، کسب‌وکار، ارتباطات، آموزش، محیط‌زیست، علوم بهداشتی و علوم. شهریۀ مقطع کارشناسی در این دانشگاه درحدود ۳۰هزار دلار کانادا برای یک سال است.

دانشگاه اتاوا

دانشگاه اتاوا هشتمین دانشگاه برتر کاناداست که  در فهرست ۱۵۰ دانشگاه برتر جهان در این زمینه نیز جای دارد. این دانشگاه در سال ۱۸۴۷ در شهر اتاوا استان انتاریو تأسیس شد. دانشگاه اتاوا بزرگ‌ترین دانشگاه دوزبانه (انگلیسی‌فرانسوی) دنیاست و بیش از ۴۱هزار نفر دانشجو در نُه دانشکدۀ آن مشغول تحصیل هستند. دانشکده‌های این دانشگاه ازاین‌قرارند: هنر، آموزش، مهندسی، علوم سلامت، حقوق، پزشکی، علوم طبیعی، علوم اجتماعی و مدیریت. شهریۀ تحصیل در مقطع کارشناسی در یکی دانشگاه‌های برتر برای تحصیل ادبیات انگلیسی در کانادا درحدود ۳۷هزار دلار کانادا برای یک سال برآورد می‌شود.

دانشگاه یورک

دانشگاه یورک

دانشگاه یورک نهمین دانشگاه برتر کانادا و یکی از ۱۵۰ دانشگاه برتر دنیا در این زمینه است. این دانشگاه در سال ۱۹۵۹ در شهر تورنتو استان انتاریو بنیان نهاده شد و سومین دانشگاه بزرگ کانادا به‌شمار می‌آید. دانشگاه یورک پذیرای بیش از ۵۵هزار نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری در یازده دانشکده و مدرسه است. دانشکده‌ها و مدرسه‌های این دانشگاه عبارت‌اند از: دانشکدۀ علوم انسانی، دانشکدۀ علوم طبیعی، مدرسۀ مهندسی، مدرسۀ کسب‌وکار، مدرسۀ حقوق، کالج گلندان، دانشکدۀ آموزش، دانشکدۀ سلامت، دانشکدۀ مطالعات محیط‌زیست، مدرسۀ هنر و رسانه و طراحی و دانشکدۀ تحصیلات تکمیلی. شایان ذکر است مدرسۀ فیلم و مدرسۀ حقوق این دانشگاه شهرتی کشوری دارند. همچنین، این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های برتر برای تحصیل ادبیات انگلیسی در کانادا است. شهریۀ تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه یورک به ۳۲هزار دلار کانادا در سال می‌رسد.

دانشگاه کنکوردیا

آخرین نام در فهرست برترین دانشگاه‌ها برای تحصیل ادبیات انگلیسی در کانادا دانشگاه کنکوردیا است. دانشگاه کنکوردیا دهمین دانشگاه برتر کاناداست و جزو ۱۵۰ دانشگاه برتر دنیا در این زمینه نیز به‌شمار می‌آید. این دانشگاه در سال ۱۹۷۴ در شهر مونترال استان کبک آغاز به کار کرد. زبان تدریس در اکثر دانشگاه‌های استان کبک فرانسوی است. باوجوداین، دانشگاه کنکوردیا یکی از سه دانشگاه استان کبک است که زبان اصلی تدریس در آن زبان انگلیسی است. بیش از ۴۶هزار نفر دانشجو در پنج دانشکدۀ این دانشگاه مشغول تحصیل هستند. پنج دانشکدۀ دانشگاه کنکوردیا از‌این‌قرارند: علوم، مهندسی، هنرهای زیبا، کسب‌وکار و تحصیلات تکمیلی. شهریۀ سالانۀ تحصیل در مقطع کارشناسی این دانشگاه تقریباً ۲۲هزار دلار کانادا برآورد می‌شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه دریافت ویزای تحصیلی کانادا می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید .

منبع: