استان ساسکاچوان با مساحت ۶۵۱هزار کیلومتر و جمعیتی بیش از ۱میلیون و ۱۰۰هزار نفر، تنها استان کاناداست که مرز طبیعی ندارد. این استان از شمال با منطقۀ نوناووت، از شرق با استان مانیتوبا، از غرب با استان آلبرتا و از جنوب با استان‌های مونتانا و داکوتای شمالی کشور ایالات متحدۀ آمریکا همسایه است. بیشترِ جمعیت این استان در دو شهر ساسکاتون، مرکز استان ساسکاچوان و رجینا ساکن هستند. به‌دلیل دوری از اقیانوس‌ و آب‌های آزاد، زمستان‌های این استان به‌شدت سرد و خشک است. از گذشته، اقتصاد استان ساسکاچوان همواره بر کشاورزی استوار بوده و این استان بخش بزرگی از غلات موردنیاز کشور را تولید می‌کند. درکنار کشاورزی، ماهی‌گیری و معادن و نفت‌و‌گاز نیز از صنایع مهم این استان به‌شمار می‌آیند. یکی از راه‌های بررسی هزینه زندگی در ساسکاچوان، بررسی هزینۀ زندگی در شهرهای بزرگ آن است. در این مقاله، برای علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا، هزینۀ زندگی در پنج شهر بزرگ این استان را تشریح می‌کنیم.

شهر ساسکاتون

اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۱،۱۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای آپارتمانی مشابه خارج از مرکز شهر ۹۰۰ دلار کانادا در ماه است. همچنین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۱،۷۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۱،۴۰۰ دلار کانادا تخمین زده می‌شود. همچنین، هزینۀ بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌ترتیب ۳ و ۸۳ دلار کاناداست. ناگفته نماند هزینۀ تهیه غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت تقریباً ۱۶ دلار کانادا و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر درحدود ۷۰ دلار کانادا برآورد می‌شود. هزینۀ قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند نیز برای آپارتمان هشتادمتری به‌طورمتوسط ۲۴۰ دلار کانادا در ماه است.

شهر رجینا

شهر رجینا

هزینۀ زندگی در شهر های ساسکاتون و رجینا راهنمای خوبی برای درک بهتر هزینه زندگی در ساسکاچوان است. اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر رجینا ۱،۰۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۹۰۰ دلار کانادا در ماه است. همچنین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۱،۸۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمانی مشابه خارج از مرکز شهر ۱،۷۰۰ دلار کانادا تخمین زده می‌شود. علاوه‌براین، برای خرید بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌ترتیب ۳ و ۸۸ دلار کانادا باید پرداخت کرد. ناگفته نماند هزینۀ خرید غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت تقریباً ۱۵ دلار کانادا و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر درحدود ۷۷ دلار کاناداست. همچنین، هزینۀ قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند برای آپارتمان هشتادمتری به‌طور‌متوسط ۱۷۰ دلار کانادا در ماه است.

شهر پرنس آلبرت

اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۷۸۷ دلار کانادا و اجاره‌بهای آپارتمانی مشابه خارج از مرکز شهر ۶۲۵ دلار کانادا در ماه است. همچنین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۱،۲۰۰ و اجاره‌بهای ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۹۰۰ دلار کاناداست. افزون‌براین، قیمت بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌ترتیب ۲.۳ و ۷۰ دلار کاناداست. ناگفته نماند هزینۀ خرید غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت تقریباً ۱۲ دلار کانادا و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر درحدود ۶۰ دلار کانادا برآورد می‌شود. هزینۀ قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند نیز برای آپارتمان هشتادمتری به‌طورمتوسط ۲۰۰ دلار کانادا در ماه است.

شهر موس جا

شهر موس جا

اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۸۹۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمانی مشابه خارج از مرکز شهر ۸۰۰ دلار کاناداست. همچنین، اجاره‌بهای آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۱،۵۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۱،۲۰۰ دلار کانادا در ماه است. علاوه‌براین، برای خرید بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌ترتیب ۱.۲۵ و ۶۵ دلار کانادا باید پرداخت کرد. ناگفته نماند هزینۀ تهیه غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت تقریباً ۱۳ دلار کانادا و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر درحدود ۳۵ دلار کانادا برآورد می‌شود. هزینۀ قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند نیز برای آپارتمان هشتادمتری به‌طورمتوسط ۲۳۵ دلار کانادا در ماه است.

شهر یورکتون

اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۸۵۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای آپارتمانی مشابه خارج از مرکز شهر ۸۰۰ دلار کانادا در ماه است. همچنین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۱،۱۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۱،۲۰۰ دلار کانادا تخمین زده می‌شود. ناگفته نماند هزینۀ خرید غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت تقریباً ۱۶ دلار کانادا و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر درحدود ۳۵ دلار کانادا برآورد می‌شود. هزینۀ قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند نیز برای آپارتمان هشتادمتری به‌طورمتوسط ۲۴۰ دلار کانادا در ماه است.

منبع: