استان نوا اسکوشیا یکی از استان‌های شرقی کشور کاناداست و طبق سرشماری سال ۲۰۱۶، بیش از نهصدهزار نفر جمعیت دارد. در میان چهار استان منطقۀ آتلانتیک، یعنی نیو برانزویک، نوا اسکوشیا، پرنس ادوارد و نیوفاندلند، نوا اسکوشیا پرجمعیت‌ترین استان به‌شمار می‌آید. بیش از ۴۵درصد از جمعیت این استان در پایتخت آن، شهر هالیفکس، ساکن هستند. شهر هالیفکس بزرگ‌ترین شهر در میان شهرهای استان‌های آتلانتیک و دومین شهر بندری کانادا پس از ونکوور است. اقتصاد این استان عمدتاً بر ماهی‌گیری استوار است. ارزش مجموع ماهی‌های صادرشده از استان نوا اسکوشیا به نود کشور دنیا به بیش از یک‌میلیارد دلار می‌رسد. همچنین، این استان بزرگ‌ترین صادرکنندۀ درخت کریسمس و توت‌وحشی در جهان است. بهترین راه برای بررسی هزینه زندگی در نوا اسکوشیا، بررسی هزینۀ زندگی در شهرهای بزرگ آن است. در این مقاله، برای علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا، هزینۀ زندگی در پنج شهر بزرگ این استان را بررسی می‌کنیم.

شهر هالیفکس

بهترین شهر برای تخمین هزینه زندگی در نوا اسکوشیا شهر هالیفکس است. هزینۀ زندگی هر نفر در شهر هالیفکس صرف‌نظر از اجارۀ مسکن، ماهانه حدود ۱،۲۰۰ دلار کاناداست. اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۱،۴۰۰ و اجاره‌بهای آپارتمانی مشابه خارج از مرکز شهر ۱،۰۰۰ دلار کانادا در ماه است. همچنین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۲،۴۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۱،۶۰۰ دلار کانادا تخمین زده می‌شود. همچنین، برای خرید بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌ترتیب ۲.۷۵ و ۸۲ دلار کانادا باید پرداخت. ناگفته نماند هزینۀ تهیۀ غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت تقریباً ۱۵ دلار کانادا و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر درحدود ۷۲ دلار کانادا برآورد می‌شود. هزینۀ قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند نیز برای آپارتمان هشتادمتری به‌طورمتوسط ۱۶۰ دلار کانادا در ماه است.

شهر هالیفکس

شهر سیدنی

اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۸۶۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۷۰۰ دلار کانادا در ماه است. همچنین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۱،۶۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمانی مشابه خارج از مرکز شهر ۱،۲۵۰ دلار کانادا برآورد می‌شود. افزون‌براین، هزینۀ بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌ترتیب ۲ و ۷۳ دلار کاناداست. شایان ذکر است هزینۀ خرید غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت تقریباً ۱۹ دلار کانادا و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر درحدود ۶۵ دلار کانادا تخمین زده می‌شود. علاوه‌براین، هزینۀ قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند برای آپارتمان هشتادمتری به‌طورمتوسط ۲۱۱ دلار کانادا در ماه است.

شهر تورورو

اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۶۵۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای آپارتمانی مشابه خارج از مرکز شهر ۵۲۵ دلار کانادا در ماه است. علاوه‌براین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۱،۰۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۹۰۰ دلار کانادا تخمین زده می‌شود. گفتنی است هزینۀ تهیۀ غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت تقریباً ۲۰ دلار کانادا و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر درحدود ۷۵ دلار کانادا برآورد می‌شود. هزینۀ قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند نیز برای آپارتمان هشتادمتری به‌طورمتوسط ۲۱۱ دلار کانادا در ماه است.

شهر تورورو

شهر آنتیگونیش

اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۱،۵۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای آپارتمانی مشابه خارج از مرکز شهر ۱،۳۰۰ دلار کانادا در ماه است. همچنین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۱،۸۵۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۱،۴۰۰ دلار کانادا تخمین زده می‌شود. برای خرید بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌ترتیب ۲ و ۵۵ دلار کانادا باید پرداخت کرد. ناگفته نماند هزینۀ خرید غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت تقریباً ۱۴ دلار کانادا و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر درحدود ۵۵ دلار کانادا برآورد می‌شود. افزون‌براین، هزینۀ قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند نیز برای آپارتمان هشتادمتری به‌طورمتوسط ۱۹۲ دلار کانادا در ماه است.

شهر نیو گلاسکو

اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۸۴۳ دلار کانادا و اجاره‌بهای همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۷۳۵ دلار کانادا در ماه است. افزون‌براین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۱،۱۷۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمانی مشابه خارج از مرکز شهر ۱،۰۰۰ دلار کانادا تخمین زده می‌شود. هزینۀ بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌ترتیب ۷ و ۱۵۰ دلار کاناداست. ناگفته نماند هزینۀ خرید غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت تقریباً ۲۰ دلار کانادا و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر درحدود ۷۹ دلار کانادا برآورد می‌شود. هزینۀ قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند نیز برای آپارتمان هشتادمتری به‌طورمتوسط ۲۱۱ دلار کانادا در ماه است.

منبع: