دانشگاه رویال رودز در سال ۱۹۹۵ در شهر کول‌وود استان بریتیش کلمبیا تأسیس شد. این دانشگاه رشته‌های متنوعی در هر سه مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌کند؛ اما تمرکز رشته‌ها بیشتر روی مقطع کارشناسی ارشد است. رشته‌های دانشگاه رویال رودز به سه صورت حضوری و آنلاین یا ترکیبی از این دو تدریس می‌شود. تاکنون، این دانشگاه بیش از بیست‌هزار دانشجو در زمینه‌های مختلفی از‌جمله کسب‌و‌کار، محیط‌زیست، ارتباطات، گردشگری و هتلداری تربیت کرده‌ است. در این مقاله، برای علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا، دانشگاه رویال رودز را معرفی می‌کنیم.

رشته‌های ارائه‌شده در دانشگاه رویال رودز

در دانشگاه رویال رودز برخی از رشته‌های مقطع کارشناسی به‌صورت حضوری یا ترکیبی از حضوری و آنلاین تدریس می‌شود‌؛ ازجمله: مدیریت گردشگری، هتلداری بین‌المللی، ارتباطات، کسب‌وکار (BBA)، علوم محیط‌زیستی و کارآفرینی. افزون‌براین، شماری از رشته‌های کارشناسی ارشد این دانشگاه از‌این‌قرارند: ارتباطات، مدیریت گردشگری، مدیریت جهانی، مدیریت و محیط‌زیست، یادگیری و فناوری، آموزش محیط‌زیستی، مدیریت و تحلیل معضل و مدیریت حوادث غیرمترقبه. ناگفته نماند دو رشتۀ دکتری نیز در این دانشگاه ارائه می‌شود: یکی کسب‌وکار و دیگری علوم اجتماعی.

ذکر این نکته لازم است که برای شرکت در رشته‌های کارشناسی، ارائۀ مدرک آیلتس با حداقل نمرۀ ۶.۵ (نمرۀ مهارت‌ها کمتر از ۶ نباشد) یا تافل با حداقل نمرۀ ۸۸ ( نمرۀ مهارت‌ها از ۲۰ کمتر نباشد) الزامی است. برای شرکت در اکثر دوره‌های کارشناسی ارشد باید مدرک آیلتس با حداقل نمرۀ ۶.۵ ( نمرۀ صحبت‌کردن و نوشتن کمتر از ۶.۵ و دو مهارت دیگر کمتر از ۶ نباشد) یا تافل با حداقل نمرۀ ۸۸ (نمرۀ نوشتن از ۲۴ و سه دیگر از ۲۰ کمتر نباشد) ارائه کنید.

شهریه و اسکالرشیپ های دانشگاه رویال رودز

شهریه و اسکالرشیپ‌های دانشگاه رویال رودز

شهریۀ تحصیل در رشته‌های کارشناسی این دانشگاه حدود هفتصد دلار برای هر واحد است که با درنظرگرفتن سی‌واحد برای یک سال تحصیلی، به ۲۱هزار دلار کانادا می‌رسد. شهریۀ تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای دوره‌های حضوری و ترکیبی حدود شانزده‌هزار دلار کانادا در سال تخمین زده می‌شود. به‌علت شیوع بیماری کووید-۱۹ خوابگاه‌های این دانشگاه تا اطلاع بعدی تعطیل هستند و به‌محض از سرگیری فعالیت‌ خوابگاه‌ها، هزینۀ اسکان در این مقاله به‌روز می‌‌شود.

اسکالرشیپ‌های ورودی این دانشگاه مختص دانش‌آموزان بین‌المللی دبیرستان‌های طرف قرارداد با دانشگاه رویال رودز است. البته دیگر دانشجویان بین‌المللی حین تحصیل در این دانشگاه بخت دریافت چندین اسکالرشیپ به‌ارزش هزار تا پنج‌هزار دلار کانادا را پیدا می‌کنند. علاوه‌بر‌این، آنان می‌توانند از اسکالرشیپ‌هایی استفاده کنند که خارج از چهارچوب دانشگاه به دانشجویان بین‌المللی اعطا می‌شود.

هزینۀ زندگی در شهر ویکتوریا

ازآنجاکه اطلاع دقیقی از هزینۀ زندگی در شهر کول‌وود دردسترس نیست، هزینۀ زندگی در شهر ویکتوریا، مرکز استان بریتیش کلمبیا، را بررسی می‌کنیم که در نزدیکی کول‌وود قرار دارد. هزینۀ زندگی در شهر ویکتوریا برای هر نفر صرف‌نظر از اجاره‌بهای مسکن، به حدود ۱،۱۷۰ دلار کانادا در ماه می‌رسد. هزینۀ اجارۀ آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۱،۶۰۰ دلار کانادا و هزینۀ اجارۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۱،۳۵۰ دلار کانادا در ماه است. افزون‌براین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۲،۸۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۲،۳۰۰ دلار کانادا برآورد می‌شود. گفتنی است برای قبوض ماهانه (آب و برق و پسماند) و گرمایش و سرمایش واحد ۸۵متری ۱۰۴ دلار کانادا و برای اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه ۷۹ دلار کانادا در ماه باید پرداخت کرد.

هزینۀ تهیۀ غذا از رستورانی ارزان‌قیمت ۱۷ دلار کانادا و هزینۀ تهیۀ غذا از رستورانی گران‌قیمت‌تر برای دو نفر به‌همراه پیش‌غذا و دسر ۷۷ دلار کاناداست. علاوه‌براین، هزینۀ خرید غذا از رستوران‌های زنجیره‌ای مانند مک‌دونالد ۱۰ دلار است. اگر بخواهید در خانه غذا تهیه کنید، قیمت برخی از اقلام غذایی بدین‌شرح است: یک لیتر شیر ۲.۵ دلار، دوازده عدد تخم‌مرغ ۴ دلار، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ ۱۹ دلار، یک کیلوگرم گوشت ۱۷ دلار، یک کیلوگرم موز ۲ دلار، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۵ دلار، یک کیلوگرم سیب‌زمینی ۳ دلار و یک کیلوگرم پیاز ۳ دلار.

منبع: