استان بریتیش کلمبیا در منتهی‌الیه غرب کشور کانادا قرار دارد و سومین استان پرجمیعت این کشور به‌شمار می‌آید. این استان به‌دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش، آب‌و‌هوایی نه‌چندان سرد دارد و کیفیت زندگی در آن بسیار عالی است. نام شهر ونکوور، به عنوان یکی از بهترین شهرهای بریتیش کلمبیا، همواره در فهرست شهرهای برتر برای کار و زندگی دیده می‌شود. هزینۀ زندگی در این استان بالا است؛ اما به همان نسبت، درآمد نیز بیشتر از متوسط کشوری است. استان بریتیش کلمبیا میزبان بیست دانشگاه دولتی و دَه دانشگاه خصوصی است و از این نظر، یکی از مقاصد بسیار مناسب برای دانشجویان بین‌المللی محسوب می‌شود. در این مقاله، برای علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا، بهترین شهرهای بریتیش کلمبیا را بررسی می‌کنیم.

شهر ریچموند

اولین نام در فهرست بهترین شهرهای بریتیش کلمبیا شهر ریچموند است. شهر ریچموند یکی از شهرهای اطراف ونکوور است و در جنوب استان بریتیش کلمبیا قرار دارد. جمعیت این شهر نزدیک به دویست‌هزار نفر است که ۶۰درصد آن را مهاجران تشکیل می‌دهند و از این نظر، شهر ریچموند بیشترین درصد مهاجر را در خود جای داده ‌است. این شهر بیش از صدهزار موقعیت شغلی در زمینه‌های گردشگری، تولیدی، خدمات هوایی، کشاورزی و ماهی‌گیری در خود دارد. ناگفته نماند فرودگاه بین‌المللی ونکوور، دومین فرودگاه بزرگ کانادا، در شهر ریچموند واقع شده است. متوسط دمای هوا در ماه جولای ۱۸ و در ماه ژانویه ۴ درجۀ سانتی‌گراد است. به‌دلیل نزدیکی به موقعیت‌های شغلی در شهر ونکوور، کیفیت زندگی در شهر ریچموند مطلوب ارزیابی می‌شو. ناگفته نماند دانشگاه پلی‌تکنیک کوآنتلن یکی از دانشگاه‌های معتبر این شهر به‌حساب می‌آید.

شهر اوک بی

شهر اوک بی

شهر اوک بی در جنوب جزیرۀ ونکوور و همسایگی شهر ویکتوریا قرار دارد و یکی از بهترین شهرهای بریتیش کلمبیا به شمار می‌آید. این شهر، شهری ساحلی است و کمتر از بیست‌هزار نفر جمعیت دارد. هزینۀ زندگی در شهر اوک بی بسیار زیاد و ارزش مسکن همیشه در حال رشد است. یکی از نکات مثبت این شهر محیط‌زیست زیبا و بافت شهری صمیمی آن به‌شمار می‌آید. اوک بی میزبان دانشگاه ویکتوریاست و متوسط دمای هوا در ماه جولای به ۱۵ و در ماه ژانویه به ۵ درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. این شهر ازنظر میزان درآمد، اخذ مالیات کم، دسترسی به درمان و آموزش باکیفیت، آب‌و‌هوای مطبوع و امنیت چشمگیر به دیگر شهرهای استان بریتیش کلمبیا برتری دارد.

شهر ونکوور

شهر ونکوور نامی آشنا در فهرست بهترین شهرهای بریتیش کلمبیا است. شهر ونکوور نزدیک به هفتصدهزار نفر جمعیت دارد؛ اما جمعیت منطقۀ ونکوور با درنظرگرفتن شهرهای اطراف، به ۲.۴میلیون نفر می‌رسد. این شهر بزرگ‌ترین شهر استان و بندری مهم برای صادرات به ایالات متحده و آسیاست. ونکوور همواره در فهرست شهرهای گران‌قیمت دنیا قرار دارد. متوسط دمای هوا در ماه جولای ۲۲ و در ماه ژانویه ۷ درجۀ سانتی‌گراد است. از دانشگاه‌های بنام این شهر می‌توان به دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه سایمون فریزر، دانشگاه کاپیلانو، دانشگاه پلی‌تکنیک کوآنتلن و دانشگاه امیلی کار اشاره کرد. به‌دلیل شهرت به‌عنوان بزرگ‌ترین شهر استان، شهر ونکوور افراد جویای کار را به‌خود جذب می‌کند؛ ازاین‌رو، رقابت شدیدی برای موقعیت‌های شغلی وجود دارد. ونکوور شهری پیشرفته و سامانۀ حمل‌و‌نقل عمومی آن بسیار کارآمد است.

شهر دلتا

شهر دلتا

شهر دلتا حدود ۱۱۰هزار نفر جمعیت دارد و در ۲۷کیلومتری شهر ونکوور واقع شده است؛ به‌همین‌دلیل، بسیاری از مهاجران که در شهر ونکوور مشغول کار هستند، سکونت در آنجا را ترجیح می‌دهند. این شهر زیبا در دل طبیعت قرار گرفته و شاخص امنیت آن بیشتر از میانگین ملی است. تابستان‌های شهر دلتا دلپذیر و زمستان‌هایش نه‌چندان سرد است و متوسط دمای هوا در ماه جولای به ۱۸ و در ماه ژانویه به ۵ درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. شایان ذکر است درآمد سرانۀ این شهر در‌حدود ۱۱۴هزار دلار کانادا در سال و نرخ بیکاری‌اش درحدود ۴درصد است؛ به همین سبب، جزو بهترین شهرهای بریتیش کلمبیا است.

شهر فورت سنت‌جان

آخرین نام در فهرست بهترین شهرهای بریتیش کلمبیا شهر فورت سنت‌جان در شمال استان بریتیش کلمبیا است که جمعیتش بیش از بیست‌هزار نفر است. اقتصاد این شهر عمدتا به صنعت نفت‌وگاز وابسته است و به‌دلیل جمعیت کم، ترافیک یا تجمعی در سطح شهر دیده نمی‌شود. ساکنان این شهر خونگرم و صمیمی هستند و به مهاجران تازه‌وارد کمک می‌کنند. متوسط دمای هوای فورت سنت‌جان در ماه جولای ۱۶ و در ماه ژانویه منفی ۱۲ درجۀ سانتی‌گراد است. سرانۀ درآمد این شهر حدود ۱۲۴هزار دلار کانادا در سال و نرخ بیکاری در آن ۵درصد تخمین زده می‌شود.

منبع: