شهر براندون دومین شهر بزرگ استان مانیتوباست که در جنوب‌غربی و دویست‌کیلومتری مرکز استان، شهر وینیپگ، قرار گرفته است. این شهر با ۷۷ کیلومترمربع وسعت و نزدیک به ۴۹هزار نفر جمعیت یکی از مراکز تجارت در غرب کاناداست. اقتصاد این شهر عمدتاً وابسته به کشاورزی است؛ با‌این‌حال، سلامت، تولید، فراوری غذا و حمل‌ونقل نیز از دیگر بخش‌های اقتصادی مهم شهر است. افزون‌بر‌این، شهر براندون میزبان دانشجویان دانشگاه براندون، از دانشگاه‌های معتبر استان مانیتوباست. در این مقاله، برای علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا، شهر براندون را معرفی می‌کنیم.

آب‌وهوای شهر براندون

شهر براندون تابستان‌هایی طولانی و دلپذیر و زمستان‌هایی برفی و بادخیز دارد. در جولای، بیشینه و کمینۀ هوا به‌ترتیب به ۲۶‌ و ۱۳ درجۀ سانتی‌گراد و در ژانویه، به‌ترتیب به منفی ۱۱ و منفی ۲۰ درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. آسمان این شهر بیش از هفت ماه در سال ابری است و حدود چهار ماه در سال نیز احتمال بارندگی باران یا برف می‌رود. ناگفته نماند تقریباً نُه ماه در سال ساکنان براندون بادهایی با سرعت متوسط شانزده کیلومتر‌بر‌ساعت را شاهد هستند.

دانشگاه‌های شهر براندون

شهر براندون میزبان دانشگاه براندون، یکی از دانشگاه‌های برتر استان مانیتوبا و کالج رابرتسون است. درادامه، با این دو مؤسسۀ عالی بیشتر آشنا می‌شویم.

دانشگاه براندون

دانشگاه براندون

دانشگاه براندون در سال ۱۸۹۹ تأسیس شد و رشته‌های ارائه‌شده در آن بیشتر بر علوم انسانی و علوم طبیعی در مقطع کارشناسی متمرکز است. برخی از رشته‌های این دانشگاه عبارت‌اند از: انسان‌شناسی، مدیریت کسب‌وکار، زبان‌های مدرن و کلاسیک، تئاتر، اقتصاد، زبان انگلیسی و نوشتن خلاق، مطالعات زنان، تاریخ، فلسفه، علوم سیاسی، جامعه‌شناسی، زیست‌شناسی، شیمی، جغرافیا و محیط‌زیست، زمین‌شناسی، ریاضیات و علوم کامپیوتر، فیزیک و نجوم، روان‌شناسی، آموزش، هنرهای زیبا، موسیقی، پرستاری و تربیت‌بدنی. شهریۀ تحصیل در مقطع کارشناسی با درنظرگرفتن هزینه‌های جانبی مانند بیمه بین شانزده‌هزار تا هجده‌هزار دلار کانادا برای یک سال تحصیلی است. شایان ذکر است که اسکالرشیپ‌های ورود به دانشگاه مختص دانشجویان کانادایی و افراد مقیم در کاناداست. البته دانشجویان بین‌المللی پس از حداقل یک نیمسال و کسب معدل عالی، می‌توانند برای دریافت اسکالرشیپ‌های دانشگاه اقدام کنند.

کالج رابرتسون

کالج رابرتسون کالجی خصوصی است که تاریخ تأسیسش به ۱۹۱۱ باز می‌گردد. هم‌اکنون، این کالج چهار پردیس در شهرهای وینیپگ، براندون، ادمونتون و کلگری دارد. کالج رابرتسون دوره‌های متنوع فنی‌حرفه‌ای با ارائۀ مدرک پایان دوره برگزار می‌کند. برخی از دوره‌های ارائه‌شده برای دانشجویان بین‌المللی از‌این‌قرارند: حسابداری، مدیریت زنجیرۀ تأمین، ماساژدرمانی، دستیار آزمایشگاه پزشکی و تکنسین داروخانه. شایان ذکر است برای شرکت در این دوره‌ها، ارائۀ مدرک آیلتس با حداقل نمرۀ شش یا تافل با حداقل نمرۀ هشتاد الزامی است.

هزینۀ زندگی در شهر براندون

هزینۀ زندگی در شهر براندون

هزینۀ اجارۀ آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر براندون حدود ۸۵۰ دلار کانادا و هزینۀ اجاره‌بها برای همان آپارتمان در خارج از مرکز شهر ۱،۴۰۰ دلار کانادا در ماه است. هزینۀ قبوض ماهانه (آب و برق و پسماند) و گرمایش و سرمایش برای واحد ۸۵متری ۱۴۴ دلار کانادا و هزینۀ اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه ۷۸ دلار کانادا در ماه تخمین زده می‌شود.

هزینۀ تهیۀ غذا از رستورانی ارزان‌قیمت ۱۵ دلار کانادا و هزینۀ تهیۀ غذا از رستورانی گران‌قیمت‌تر برای دو نفر به‌همراه پیش‌غذا و دسر ۷۰ دلار کاناداست. افزون‌براین، هزینۀ خرید غذا از رستوران‌های زنجیره‌ای مانند مک‌دونالد ۱۰ دلار است. اگر بخواهید در منزل غذا بپزید‌، قیمت برخی از اقلام غذایی ازاین‌قرار است: یک لیتر شیر ۲ دلار، دوازده عدد تخم‌مرغ ۳ دلار، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ ۱۳ دلار، یک کیلوگرم گوشت ۱۵ دلار، یک کیلوگرم موز ۲ دلار، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۵ دلار، یک کیلوگرم سیب‌زمینی ۳ دلار و یک کیلوگرم پیاز ۳ دلار.

منبع: