بارها اتفاق افتاده است که افراد پس از رفتن به کشور یا شهری خاص برای زندگی، دربارۀ عادت‌ها و رفتارهای جالب مردم آنجا صحبت می‌کنند؛ البته ناآشنایی با این رفتارها پیش از رفتن به آن کشور یا شهر در ابتدا برایشان مشکل‌ساز بوده است. مردم اسپانیا مانند بسیاری از کشورها رفتارهای خاص خود را دارند. در این مطلب، به برخی از عادات رفتاری مردم اسپانیا اشاره خواهیم کرد.

  1. یکی از عادات رفتاری مردم اسپانیا این است که با هر غذایی نان می‌خورند. درحقیقت، برایشان تفاوتی نمی‌کند غذایی که می‌خورند، پاستاست یا غذای نانی؛ زیرا بودن نان سر میز غذا یکی از ضروریات است.
  2. اسپانیایی‌ها مردمانی بسیار اجتماعی و خون‌گرم هستند و همین موضوع سبب شده است هیچ کاری را به‌تنهایی انجام ندهند. به‌عبارت‌دیگر، می‌توان تنها قدم زد یا به فروشگاه رفت؛ اما مردم اسپانیا بسیار معاشرتی هستند و دوست دارند بیشترِ کارها را دسته‌جمعی یا حداقل همراه یکی از دوستان خود انجام دهند.
  3. یکی دیگر از عادات رفتاری مردم اسپانیا که برای مردم برخی کشورها عجیب به‌نظر می‌رسد، این است که آنان بیشترِ خریدهایشان مانند خواروبار یا لباس را به بعد‌ازظهر موکول می‌کنند. فروشگاه‌های اسپانیا حداقل تا ساعت ۲۰ باز هستند و رفتن به خرید در آن ساعت یا دیرتر در آنجا طبیعی است. با اینکه بعضی از کشورهای دنیا در ساعت ۲۰ تمامی فعالیت‌های خود را به‌اتمام رسانده و شام نیز میل کرده‌اند، در اسپانیا مردم تازه از خرید بازمی‌گردند و شام تدارک می‌بینند. ناگفته نماند در شهرهای بزرگ این کشور، فروشگاه‌های لباس گاهی تا ساعت ۲۲ باز هستند.
  4. غذاخوردن یکی از دیگر از عادات رفتاری مهم مردم اسپانیاست؛ زیرا به آن بیشتر به‌عنوان سپری‌کردن وقت با دوستان و خوش‌گذرانی نگاه می‌کنند. در روزهای آخر هفته، معمولاً خانواده‌ها مراسمی ترتیب می‌دهند تا از بودن کنار‌هم لذت ببرند. به‌بیانِ‌بهتر، غذا‌خوردن برای اسپانیایی‌ها صرفاً رفع گرسنگی نیست؛ چراکه حین آن، صحبت می‌کنند و افکار خود را با یکدیگر به‌اشتراک می‌گذرانند و بعد از اتمام غذا نیز، زمانی تقریباً طولانی را برای Sobremesa (مکالمۀ بعد از اتمام غذا) صرف می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ اصطلاحات اسپانیایی غیرقابل ترجمه، می‌توانید به صفحۀ مرتبط به آن مراجعه کنید.
  5. از دیگر عادات رفتاری مردم اسپانیا این است که وقتی فردی در رستوران آب سفارش می‌دهد، از او خواهند پرسید که آب خنک می‌خواهد یا آب هم‌دما با اتاق. درجۀ حرارت آب برای مردم اسپانیا اهمیت دارد، تا حدی که برخی از آنان آب خنک و آب هم‌دما با اتاق را با‌هم ترکیب می‌کنند تا به نتیجۀ مطلوب برسند.
  6. برخلاف مردم آلمان که همیشه حدوداً پنج دقیقه زودتر به سر قرار می‌رسند و از شما نیز چنین توقعی دارند، مردم اسپانیا معمولاً پانزده دقیقه دیرتر می‌رسند. این موضوع فقط به ملاقات‌های دوستانه ختم نمی‌شود؛ زیرا آنان در قرارهای کاری هم معمولاً دیر می‌رسند.

اگر به زندگی و یا مهاجرت تحصیلی به اسپانیا علاقمندید با سیم آخر همراه باشید.

منبع:

https://theculturetrip.com/europe/spain/articles/things-spanish-people-do-that-nobody-else-understands/