دانشگاه هنر و طراحی امیلی کار (ECUAD) در سال ۱۹۲۵ به نام مدرسۀ هنر ونکوور تأسیس شد و در سال ۱۹۷۸ به‌افتخار امیلی کار، هنرمند کانادایی، تغییر نام داد. این دانشگاه اولین مؤسسۀ آموزش عالی در استان بریتیش کلمبیاست که به‌طور اختصاصی به دانشجویان هنر مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد اعطا می‌کند. بیش از ۱،۸۰۰ نفر دانشجو در رشته‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که از این میان سهم دانشجویان بین‌المللی ۴۷۱ نفر است. دانشگاه هنر و طراحی امیلی کار چهار دانشکده دارد که در آن‌ها، سیزده رشته در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌کند. در این مقاله، برای علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا، دانشگاه هنر و طراحی امیلی کار را معرفی می‌کنیم.

دانشکده و رشته‌های دانشگاه هنر و طراحی امیلی کار

چهار دانشکدۀ دانشگاه هنر و طراحی امیلی کار عبارت‌اند از: دانشکدۀ فرهنگ و جامعه، دانشکدۀ طراحی و رسانۀ پویا، دانشکدۀ هنر و دانشکدۀ تحصیلات تکمیلی. این دانشگاه یازده رشته را در مقطع کارشناسی ارائه می‌کند: طراحی ارتباطی، طراحی صنعتی، طراحی تعاملی، نقد، تصویرسازی، عکاسی، هنرهای تجسمی، انیمیشن دوبُعدی و تجربی، انیمیشن سه‌بُعدی، فیلم و تصویر، رسانۀ جدید و هنر صوتی. همچنین، هنرهای زیبا و طراحی رشته‌های ارائه‌شده در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه هستند.

شایان ذکر است برای شرکت در رشته‌های کارشناسی دانشگاه هنر و طراحی امیلی کار، ارائۀ مدرک تافل با حداقل نمرۀ ۸۴ (نمرۀ نوشتن از ۱۸ و نمرۀ سه مهارت دیگر از ۲۰ کمتر نباشد) یا آیلتس با حداقل نمرۀ ۶.۵ (نمرۀ مهارت‌ها کمتر از ۶ نباشد) و برای مقطع کارشناسی ارشد، ارائۀ مدرک تافل با حداقل نمرۀ ۹۰ (نمرۀ نوشتن از ۲۰ و نمرۀ سه مهارت دیگر از ۲۲ کمتر نباشد) یا آیلتس با حداقل نمرۀ ۷ (نمرۀ نوشتن از ۶.۵ و نمرۀ سه مهارت دیگر از ۷ کمتر نباشد) الزامی است.

شهریه و اسکالرشیپ‌های دانشگاه هنر و طراحی امیلی کار

شهریۀ دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی درحدود هفده‌هزار دلار کانادا برای هر سال تحصیلی است که با درنظرگرفتن هزینه‌های جانبی تحصیل مانند بیمه و کتاب، تقریباً به ۲۱هزار دلار کانادا در سال می‌رسد. هزینۀ تحصیل در رشتۀ هنرهای زیبا در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان بین‌المللی نزدیک به نوزده‌هزار دلار کانادا و هزینۀ تحصیل در رشتۀ طراحی در همان مقطع بیست‌هزار دلار کانادا در سال برآورد می‌شود. ناگفته نماند در دانشگاه هنر و طراحی امیلی کار امکان اسکان دانشجویان وجود ندارد. این دانشگاه چندین اسکالرشیپ برای سال اول تحصیل به دانشجویان بین‌المللی تازه‌وارد اعطا می‌کند که ارزش آن بین دوهزار تا پنج‌هزار دلار کاناداست. این اسکالرشیپ‌ها براساس شایستگی تحصیلی و هنری به دانشجویان تعلق می‌گیرد و به ارائۀ درخواست جداگانه نیازی نیست.

هزینۀ-زندگی در ونکوور

هزینۀ زندگی در ونکوور

شهر ونکوور یکی از شهرهای برتر کانادا برای زندگی است؛ اما به همان نسبت، هزینۀ زندگی در آنجا کم نیست. برای مثال، هزینۀ اجارۀ آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۲،۰۰۰ دلار کانادا و هزینۀ اجارۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۱،۶۰۰ دلار کانادا در ماه است. افزون‌براین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۳،۶۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمانی مشابه خارج از مرکز شهر ۲،۸۰۰ دلار کانادا برآورد می‌شود. گفتنی است برای قبوض ماهانه (آب و برق و پسماند) و گرمایش و سرمایش برای واحد ۸۵متری ۹۰ دلار کانادا و برای اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه ۷۸ دلار کانادا در ماه باید پرداخت کرد.

هزینۀ تهیۀ غذا از رستورانی ارزان‌قیمت ۱۸ دلار کانادا و هزینۀ تهیۀ غذا از رستورانی گران‌قیمت‌تر برای دو نفر به‌همراه پیش‌غذا و دسر ۷۵ دلار کاناداست. علاوه‌براین، قیمت خرید غذا از رستوران‌های زنجیره‌ای مانند مک‌دونالد ۱۰ دلار است. اگر بخواهید در خانه غذا تهیه کنید، قیمت برخی از اقلام غذایی بدین‌شرح است: یک لیتر شیر ۲ دلار، دوازده عدد تخم‌مرغ ۴ دلار، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ ۱۶ دلار، یک کیلوگرم گوشت ۲۲ دلار، یک کیلوگرم موز ۲ دلار، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۴ دلار، یک کیلوگرم سیب‌زمینی ۳ دلار و یک کیلوگرم پیاز ۳ دلار.

منبع: