بورسیه بین‌المللی لستر بی. پیرسون دانشگاه تورنتو فرصتی ویژه برای تحصیل دانش‌آموزان برگزیدۀ سراسر جهان در یکی از دانشگاه‌های برتر دنیا را فراهم می‌کند. هدف این برنامه شناسایی دانش‌آموزان برجسته و خلاق با دستاوردهای آکادمیک فوق‌العاده در دبیرستان‌های دنیاست. همۀ ما می‌دانیم در جای‌‌جای جهان، همواره بر تأثیر دانش‌آموزان در زندگی و جامعۀ مدرسه‌هایشان تأکید می‌شود و دانش‌آموزان برای کمک به جامعۀ جهانی و تأثیر مثبت بر آن قابلیت زیادی دارند. اگر شما هم دانش‌آموز برجسته‌ای هستید و قصد تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی را دارید، می‌توانید بختتان را برای دریافت بورسیه پیرسون دانشگاه تورنتو امتحان کنید.

شرایط کلی بورسیه پیرسون دانشگاه تورنتو

بورسیه پیرسون دانشگاه تورنتو هرسال به تعدادی از دانش‌آموزان برگزیدۀ سراسر دنیا، ازجمله دانش‌آموزان بین‌المللی مشغول تحصیل در دبیرستان‌های کانادا، اعطا می‌شود. این بورسیه مهم‌ترین و مشهورترین اسکالرشیپ فول فاند (Fully Funded) رقابتی برای دانشجویان بین‌المللی دانشگاه تورنتو است. دانش‌آموزانی بورسیه پیرسون را دریافت می‌کنند که خلاقیت و برجستگی دستاوردهای آکادمیک آن‌ها در مدرسه‌هایشان مشخص شده باشد و بتوانند در آینده به جامعۀ جهانی خدمت کنند.

بورسیه لستر بی. پیرسون دانشگاه تورنتو تمام مخارج دانشجویان برگزیده در مقطع کارشناسی را برای چهار سال می‌پردازد. مخارج زیر پوشش این بورسیه عبارت‌اند از: شهریۀ کامل دانشگاه، هزینۀ خرید کتاب، هزینه‌های اولیۀ دانشگاه و هزینۀ اقامت برای چهار سال. هرسال حدود ۳۷ نفر دانشجو برای دریافت این بورسیه انتخاب می‌شوند.

توجه کنید که دانشگاه تورنتو برای مقابله با کلاه‌برداری، تنها درخواست‌های مستقیم از طرف مدرسه‌های دانش‌آموزان برگزیده را بررسی می‌کند؛ بنابراین، اگر قصد دارید برای دریافت این بورسیه درخواستتان را ثبت کنید، باید از مسئولان دبیرستان بخواهید که باتوجه‌به مراحل اعلام‌شده در وبگاه دانشگاه تورنتو، مستقیماً آن را به دانشگاه ایمیل ارسال کنند.

مراحل ثبت درخواست

برای ثبت درخواست، ابتدا در مدرسه به‌عنوان دانش‌آموز برگزیده باید انتخاب شوید و سپس، برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه تورنتو اپلای کنید. اطلاعات لازم دربارۀ شرایط انتخاب در مدرسه را از مشاور مدرسه دریافت کنید. زمانی‌که به‌عنوان دانش‌آموز برگزیده انتخاب شدید و درخواستتان را برای دریافت پذیرش از دانشگاه ثبت کردید، لینکی خصوصی برای ثبت‌نام در برنامۀ اسکالرشیپ بین‌المللی لستر بی. پیرسون برایتان ارسال خواهد شد.

شرایط لازم برای دریافت بورسیه پیرسون دانشگاه تورنتو

شرایط لازم برای دریافت بورسیه پیرسون دانشگاه تورنتو

افراد دارای تمام ویژگی‌های زیر، شایستۀ دریافت این بورسیه خواهند بود:

  • دانشجویان بین‌المللی (دانشجویان غیرکانادایی دارای اِستادی پرمیت)
  • دانش‌آموزان مشغول تحصیل در آخرین سال دبیرستان یا دانش‌آموزان دبیرستانی فارغ‌التحصیل‌شده پس از ژوئن۲۰۲۰
  • دانشجویانی که قرار است در سپتامبر۲۰۲۱ تحصیل در دانشگاه تورنتو را آغاز کنند

نکتۀ مهم این است دانشجویانی که مشغول تحصیل در دانشگاه هستند و دانشجویانی که قرار است در ژانویۀ۲۰۲۱ تحصیلاتشان را در یکی از دانشگاه‌ها یا مؤسسه‌های آموزش عالی دیگر آغاز کنند، برای این بورسیه انتخاب نمی‌شوند.

فرایند ثبت‌نام

برای ثبت‌نام به‌منظور دریافت بورسیه لستر بی. پیرسون دانشگاه تورنتو، باید این مراحل را به‌ترتیب بگذرانید:

  1. در دبیرستان خود به‌عنوان دانش‌آموزِ برگزیده انتخاب شوید.
  2. برای شروع تحصیل در سال ۲۰۲۱ در دانشگاه تورنتو ثبت‌نام و فرایند اپلای و دریافت پذیرش را تا مهلت مشخص‌شده کامل کنید. این نکته را مدنظر قرار دهید که بورسیه پیرسون فقط به اولین دورۀ تحصیلی انتخابی شما در دانشگاه تورنتو تعلق می‌گیرد. ممکن است برای تحصیل در چند رشته و دوره ثبت‌نام کرده باشید و برای تمامشان پذیرش بگیرید؛ ولی این بورسیه به اولین دورۀ انتخابی شما در دانشگاه اعطا می‌شود.
  3. وقتی در دبیرستان انتخاب شدید و برای دریافت پذیرش در دانشگاه اپلای کردید، می‌توانید فرایند ثبت درخواست برای دریافت بورسیه لستر بی. پیرسون را کامل کنید.

ددلاین های بورسیه پیرسون

  • ددلاین برگزیده‌شدن در مدرسه: ۳۰نوامبر۲۰۲۰
  • ددلاین ثبت‌نام در سیستم ثبت‌نام دانشگاه‌های انتاریو (OUAC): ۱۴دسامبر۲۰۲۰ (این تاریخ، مهلت نهایی برای ثبت درخواست در سیستم OUAC است. پیشنهاد می‌کنیم پیش از ۷نوامبر۲۰۲۰ فرایند ثبت‌نامتان را کامل کنید؛ چراکه ظرفیت دوره‌ها به‌سرعت تکمیل می‌شود و مهلت ثبت‌نام در دوره‌های محبوب سریع‌تر پایان می‌یابد)
  • ددلاین ثبت‌نام دانشجو برای بورسیه: ۱۸ژانویه۲۰۲۱

پرسش‌های متداول مشاوران و مدیران دبیرستان‌ها

درادامه، پاسخ برخی از پرسش‌های متداول دبیرستان‌ها را می‌خوانید:

  • چطور می‌توانیم دانش‌آموزی را انتخاب کنیم؟

دبیرستان‌هایی که در سرویس ثبت‌نام (Enrolment Service) دانشگاه تورنتو تأیید شده باشند، هرسال ایمیلی برای ارسال دانش‌آموز برگزیده دریافت می‌کنند. اگر دبیرستان شما پیش‌ازاین در دانشگاه تأیید نشده باشد، باید ابتدا این فرم را پر و درخواستتان را ثبت کنید. پس از تأیید، اطلاعات لازم و فرم انتخاب دانش‌آموز برایتان ارسال می‌شود.

  • مهلت انتخاب دانش‌آموز چه تاریخی است؟

فرایند انتخاب دانش‌آموزان ماه سپتامبر آغاز می‌شود و مهلت انتخاب دانش‌آموزان برگزیده برای سال جاری ۳۰نوامبر۲۰۲۰ است.

  • آیا می‌توان بیش از یک دانش‌آموز را انتخاب کرد؟

مدرسه‌ها می‌توانند هر‌سال فقط یک دانش‌آموز را انتخاب کنند. بورسیه پیرسون دانشگاه تورنتو برای شناسایی دانش‌آموزان برجسته طراحی شده و انتخاب بهترین نامزد دبیرستان‌ها بخشی از فرایند انتخاب دریافت‌کنندگان بورسیه است.

  • نتایج انتخاب دریافت‌کنندگان بورسیه کِی اعلام می‌شود؟

نتایج تا پایان آوریل۲۰۲۱ به اطلاع دریافت‌کنندگان خواهد رسید.

  • آیا می‌توانیم دانش‌آموزی را انتخاب کنیم که برای تحصیل در دانشگاه تورنتو ثبت‌نام نکرده است؟

بله، اگرچه درنهایت دانش‌آموزان برای تکمیل فرایند ثبت‌نام بورسیه در دانشگاه باید ثبت‌نام کنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید به pearson.scholarship@utoronto.ca ایمیل بفرستید.



منبع: