دولت استانی نوا اسکوشیا در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که مؤسسه‌های آموزش عالی و دانشگاه‌های این استان همراه با چندین مؤسسۀ دیگر که اقدامات لازم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را انجام داده‌اند، اوایل نوامبر۲۰۲۰ دوباره پذیرای دانشجویان بین‌المللی خواهند بود.

وزارت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) در ۲۰اکتبر۲۰۲۰ فهرستی از مؤسسه‌های آموزشی تأییدشده (DLIs) را منتشر کرد که برنامه‌ای مشخص برای جلوگیری از شیوع COVID-19 دارند و می‌توانند پذیرای دانشجویان بین‌المللی باشند. در تاریخ یادشده، هیچ‌کدام از مؤسسه‌های آموزشی استان نوا اسکوشیا در این فهرست قرار نداشتند؛ اما انتظار می‌رود که با اقدامات انجام‌شده در نوا اسکوشیا، نام مؤسسه‌های آموزشی این استان در به‌روزرسانی بعدی وبگاه IRCC در ۳نوامبر۲۰۲۰ به فهرست دانشگاه‌های کاناداییِ مجاز به پذیرش دانشجویان بین‌المللی اضافه شود.

کانادا برای اطمینان از انتقال امن دانشجویان و بازگشت آنان به این کشور، قوانین سخت‌گیرانه‌ای اجرا خواهد کرد و بازگشایی دانشگاه‌های نوا اسکوشیا برای دانشجویان بین‌المللی نیز از این قانون مستثنی نخواهد بود. این قوانین عبارت‌اند از:

  • تمام دانشجویان بین‌المللی که قصد دارند به نوا اسکوشیا وارد شوند، باید برنامه‌ای برای قرنطینۀ چهارده‌روزه هنگام ورودشان ارائه کنند.
  • مؤسسه‌های آموزشی تأییدشده، ازجمله دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش زبان، باید دانشجویان را در دوران قرنطینه در داخل یا خارج از پردیس دانشگاه زیرنظر بگیرند.
  • مؤسسه‌ها باید برای مدیریتِ در‌دسترس‌بودن محل سکونت، حمل‌و‌نقل از فرودگاه، وعده‌های غذایی و حمایت‌های دیگر برای دانشجویان بین‌المللی در دوران قرنطینه اقدامات لازم را انجام دهند.
  • مؤسسه‌ها باید اطلاعات لازم دربارۀ مسائل مربوط به سلامتی و ملزومات سفر پیش از رسیدن به کانادا را دراختیار دانشجویان بگذارند تا با آمادگی کامل وارد خاک کانادا شوند.
  • آن دسته از دانشجویان بین‌المللی که از خارج از منطقۀ اقیانوس آرام به نوا اسکوشیا وارد می‌شوند، پیش از رسیدن، مراحل ورود امن به این استان را باید طی کنند.

لنا دیاب، وزیر کار و تحصیلات عالی نوا اسکوشیا، گفته است: «دانشجویان بین‌المللی نقش مهمی در رشد اجتماعی و اقتصادی نوا اسکوشیا ایفا می‌کنند. اینک که اقدامات ضروری برای سلامت دانشجویان و کارکنان را انجام داده‌ایم، خوشحالیم دوباره آن‌ها را در مؤسسه‌های آموزش عالی‌مان می‌توانیم بپذیریم.» ادارۀ بهداشت عمومی نوا اسکوشیا ازطریق همکاری نزدی با مؤسسه‌های آموزش عالی تأییدشده، آمادگی لازم برای ورود دانشجویان را ایجاد کرده است. گفتنی است انتظار می‌رود که دانشجویان بین‌المللی بتوانند از ماه نوامبر وارد این استان شوند.



منبع: