دانشگاه براندون در سال ۱۸۹۹ در شهر براندون استان مانیتوبا تأسیس شد. این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های نام‌آشنای کانادا محسوب می‌شود که رشته‌های آن عمدتاً روی علوم انسانی و علوم طبیعی و در مقطع کارشناسی متمرکز است. درحال‌حاضر، درحدود سه‌هزار نفر دانشجو در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند. در دانشگاه براندون نسبت دانشجو به استاد یازده به یک است و ۶۰درصد از کلاس‌هایش کمتر از بیست دانشجو دارد. ناگفته نماند مدرسۀ موسیقی این دانشگاه یکی از مدرسه‌های موسیقی برتر کاناداست. در این مقاله، برای علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا، دانشگاه براندون را معرفی خواهیم کرد.

دانشکده‌ها و رشته‌های دانشگاه براندون

دانشکده‌های دانشگاه براندون عبارت‌اند از: دانشکدۀ هنر، دانشکدۀ آموزش، دانشکدۀ دانشکدۀ علوم، دانشکدۀ سلامت، تحصیلات تکمیلی و مدرسۀ موسیقی.

برخی از رشته‌های ارائه‌شده در مقطع کارشناسی از‌این‌قرارند: انسان‌شناسی، مدیریت کسب‌وکار، زبان‌های مدرن و کلاسیک، تئاتر، اقتصاد، زبان انگلیسی و نوشتن خلاق، مطالعات زنان، تاریخ، فلسفه، علوم سیاسی، جامعه‌شناسی، زیست‌شناسی، شیمی، جغرافیا و محیط‌زیست، زمین‌شناسی، ریاضیات و علوم کامپیوتر، فیزیک و نجوم، روان‌شناسی، آموزش، هنرهای زیبا، موسیقی، پرستاری و تربیت‌بدنی.

دانشگاه براندون تعداد معدودی رشته در مقطع کارشناسی ارشد نیز ارائه می‌کند؛ ازجمله پرستاری، آموزش، موسیقی و علوم محیط‌زیست. ناگفته نماند برای شرکت در رشته‌های کارشناسی این دانشگاه ارائۀ مدرک آیلتس با حداقل نمرۀ ۶.۵ یا تافل با حداقل نمرۀ ۸۰ (نمرۀ مهارت‌ها از ۲۰ کمتر نباشد) و برای رشته‌های کارشناسی ارشد ارائۀ مدرک آیلتس با حداقل نمرۀ ۶.۵ یا تافل با حداقل نمرۀ ۸۶ الزامی است.

شهریه و اسکالرشیپ های دانشگاه براندون

شهریه و اسکالرشیپ‌های دانشگاه براندون

هزینۀ تحصیل در مقطع کارشناسی بسته به دانشکده و رشتۀ انتخابی بین چهارده‌هزار تا شانزده‌هزار دلار کانادا در سال متغیر است که با درنظرگرفتن هزینه‌های جانبی مانند بیمه و استفاده از امکانات دانشگاه به شانزده‌هزار تا هجده‌هزار دلار کانادا در سال می‌رسد. هزینۀ تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز بین چهارهزار تا شش‌هزار دلار کانادا برای یک سال است که با درنظرگرفتن هزینه‌های جانبی دیگر مانند بیمه بین شش‌هزار تا هشت‌هزار دلار در سال تخمین زده می‌شود.

هزینۀ اسکان در پردیس دانشگاه بسته به نوع اتاق انتخابی بین ۱۲۵ تا ۱۵۵ دلار کانادا در هفته است و هزینۀ سالانۀ آن به ۶،۵۰۰ تا ۸،۰۰ دلار کانادا می‌رسد. برنامۀ غذایی نیز در دو نوع ۱۱۶ و ۱۳۳ دلاری است؛ درنتیجه، هزینۀ برنامۀ غذایی برای یک سال بین شش‌هزار تا هفت‌هزار دلار کانادا برآورد می‌شود.

دانشگاه براندون سالانه بیش از دومیلیون دلار کانادا کمک مالی در قالب بورسیه و اسکالرشیپ به دانشجویان اعطا می‌کند. شایان ذکر است که اسکالرشیپ و بورسیه‌های ورود به دانشگاه فقط به دانش‌آموزان کانادایی تعلق می‌گیرد. دانشجویان بین‌المللی پس از ورود به دانشگاه و طی تحصیل خود با کسب معدل نزدیک به چهار از چهار، به‌صورت خودکار برای دریافت انواع اسکالرشیپ در نظر گرفته می‌شوند.

هزینۀ زندگی در براندون

هزینۀ اجارۀ آپارتمان یک‌خوابه و سه‌خوابه در شهر براندون به‌ترتیب درحدود ۸۵۰ و ۱،۴۰۰ دلار کانادا در ماه است. هزینۀ قبوض ماهانه (آب و برق و پسماند) و گرمایش و سرمایش برای واحد ۸۵متری ۱۴۴ دلار کانادا و هزینۀ اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه ۷۸ دلار کانادا در ماه برآورد می‌شود.

هزینۀ تهیۀ غذا از رستورانی ارزان‌قیمت ۱۵ دلار کانادا و هزینۀ تهیۀ غذا از رستورانی گران‌قیمت‌تر برای دو نفر به‌همراه پیش‌غذا و دسر ۷۰ دلار کاناداست. شایان ذکر است هزینۀ خرید غذا از رستوران‌های زنجیره‌ای مانند مک‌دونالد ۱۰ دلار است. اگر بخواهید در خانه غذا تهیه کنید، قیمت برخی از اقلام غذایی ازاین‌قرار است: یک لیتر شیر ۲ دلار، دوازده عدد تخم‌مرغ ۳ دلار، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ ۱۳ دلار، یک کیلوگرم گوشت ۱۵ دلار، یک کیلوگرم موز ۲ دلار، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۵ دلار، یک کیلوگرم سیب‌زمینی ۳ دلار و یک کیلوگرم پیاز ۳ دلار.

منبع: