کالج کانستوگا در سال ۱۹۶۷ در شهر کیچنر استان انتاریو تأسیس شد. هم‌اکنون، بیش از شانزده‌هزار نفر دانشجو در بیش از دویست رشتۀ تحصیلی در شش پردیس این کالج تمام‌وقت مشغول تحصیل هستند. نکتۀ جالب این است که بیش از ۵۰درصد بزرگ‌سالان شهر کیچنر از آموزش‌های این کالج بهره برده‌اند و فارغ‌التحصیلان کالج کانستوگا هرساله بیش از دو‌میلیارد دلار به اقتصاد محلی کمک می‌کنند. بیش از ۸۸درصد از فارغ‌التحصیلان سال تحصیلی ۲۰۱۸-۲۰۱۷ شش ماه پس از اتمام تحصیل مشغول کار شده‌اند. به‌طورکلی، میانگین اشتغال فارغ‌التحصیلان این کالج از میانگین کالج‌های استان انتاریو بیشتر است. در این مقاله، برای علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا، کالج کانستوگا را معرفی می‌کنیم.

مدارس و رشته‌های کالج کانستوگا

کالج کانستوگا دَه مدرسه دارد که عبارت‌اند از: مدرسۀ علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات، مدرسۀ کسب‌وکار، مدرسۀ خدمات اجتماعی، مدرسۀ صنایع، مدرسۀ مهندسی، مدرسۀ سلامت و علوم زیستی، مدرسۀ هتلداری و آشپزی، مدرسۀ مطالعات بینارشته‌ای، مدرسۀ فنی‌وحرفه‌ای و مدرسۀ تربیت نیروی کار.

دوره‌هایی که این کالج با ارائۀ گواهی پایان‌دوره برگزار می‌کند، از این قرارند: مدیریت کسب‌وکار، مدیریت کسب‌وکار بین‌المللی، مدیریت کسب‌وکار پایدار، مدیریت منابع انسانی، مدیریت تولید، مدیریت ساخت‌وساز، مدیریت محتوا، مدیریت رویداد، مدیریت پروژه، مدیریت هتل، رسانه‌های دیجیتال، روابط‌عمومی، پرستاری (برای فارغ‌التحصیلان پرستاری از دیگر کشورهای دنیا) و طراحی و توسعۀ وبسایت.

کالج کانستوگا تعداد معدودی رشتۀ کارشناسی نیز برگزار می‌کند؛ ازجمله حسابداری، مدیریت کسب‌وکار بین‌المللی، علوم کامپیوتر، طراحی و روابط‌عمومی. شایان ذکر است برای ثبت‌نام در رشته‌های کارشناسی این کالج ارائه مدرک آیلتس با حداقل نمرۀ ۶.۵ ( نمرۀ مهارت‌ها کمتر از شش نباشد) یا تافل با حداقل نمرۀ ۸۸ الزامی است.

شهریه و اسکالرشیپ های کالج کانستوگا

شهریه و اسکالرشیپ‌های کالج کانستوگا

شهریۀ دوره‌های کالج کانستوگا برای دانشجویان بین‌المللی حدود سیزده‌هزار دلار کانادا برای دو نیمسال است. هزینۀ اسکان در پردیس دانشگاه به حدود ۷،۷۰۰ دلار کانادا می‌رسد و مجموع هزینۀ تحصیل و اسکان سالانه ۲۲هزار دلار کانادا تخمین زده می‌شود.

دانشجویان تازه‌وارد به دانشگاه می‌توانند از دو نوع اسکالرشیپ استفاده کنند: اسکالرشیپ ورودی و اسکالرشیپ منطقه‌ای. اعطای هر دو اسکالرشیپ براساس کارنامۀ تحصیلی است و دانشجویان بدون نیاز به تکمیل فرمی اضافه بر مدارک ثبت‌نام بخت دریافت یکی از این دو را دارند. گفتنی است ارزش اسکالرشیپ ورودی ۱،۵۰۰ دلار و ارزش اسکالرشیپ منطقه‌ای ۳هزار دلار کاناداست.

هزینۀ زندگی در کیچنر

هزینۀ زندگی در شهر کیچنر برای هر نفر صرف‌نظر از هزینۀ اجارۀ مسکن، حدود هزار دلار کاناداست. هزینۀ اجارۀ آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر حدود ۱،۳۰۰ دلار کانادا و هزینۀ اجارۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۱،۱۰۰ دلار کانادا در ماه است. افزون‌براین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمانی سه‌خوابه در مرکز شهر ۱،۹۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۱،۷۰۰ دلار کانادا تخمین زده می‌شود. هزینۀ قبوض ماهانه (آب و برق و پسماند) و گرمایش و سرمایش برای واحد ۸۵متری ۱۸۸ دلار کانادا و هزینۀ اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابایت‌برثانیه ۶۶ دلار کانادا در ماه برآورد می‌شود.

هزینۀ تهیۀ غذا از رستوران ارزان‌قیمت ۱۸ دلار کانادا و هزینۀ تهیه غذا از رستوران گران‌قیمت‌تر برای دو نفر به‌همراه پیش‌غذا و دسر ۷۵ دلار کاناداست. شایان ذکر است هزینۀ تهیۀ غذا از رستوران‌های زنجیره‌ای مانند مک‌دونالد دَه دلار است. اگر بخواهید در خانه غذا تهیه کنید، قیمت برخی از اقلام غذایی ازاین‌قرار است: یک لیتر شیر ۲ دلار، دوازده عدد تخم‌مرغ ۳ دلار، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ ۱۱ دلار، یک کیلوگرم گوشت ۱۲ دلار، یک کیلوگرم موز ۱.۵ دلار، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۴.۵ دلار، یک کیلوگرم سیب‌زمینی ۳ دلار و یک کیلوگرم پیاز ۴ دلار.

منبع: