دانشگاه سنت توماس (STU) در سال ۱۹۱۰ در شهر فردریکتون استان نیوبرانزویک تأسیس شد. این دانشگاه فقط در مقطع کارشناسی دانشجو می‌پذیرد و بیش از ۱،۹۰۰ نفر دانشجو در آن مشغول تحصیل هستند. دانشگاه سنت توماس برای ارائۀ رشته‌های جرم‌شناسی، روزنامه‌نگاری، حقوق بشر و ارتباطات شهرت دارد و دانشجویان از ۴۹ کشور دنیا برای تحصیل به اینجا می‌آیند. این دانشگاه در نزدیکی پردیس فردریکتون دانشگاه نیوبرانزویک قرار گرفته است و دانشجویان این دانشگاه‌ها می‌توانند از برخی از امکانات هر دو استفاده کنند. ۹۹درصد از استادان تمام‌وقت این دانشگاه عالی‌ترین مدرک تحصیلی ممکن را در زمینۀ تخصصی‌شان دارند. در این مقاله، برای علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا، دانشگاه سنت توماس را معرفی می‌کنیم.

رشته‌های دانشگاه سنت توماس

همان‌طورکه گفتیم، دانشگاه سنت توماس فقط رشته‌های کارشناسی ارائه می‌کند. برخی از این رشته‌ها عبارت‌اند از: ارتباطات، زبان و ادبیات انگلیسی، هنرهای زیبا، زبان فرانسوی، تاریخ، حقوق بشر، زبان ایتالیایی، زبان ژاپنی، روزنامه‌نگاری، زبان لاتین، فلسفه، انسان‌شناسی، جرم‌شناسی، اقتصاد، روابط بین‌الملل، ریاضیات، علوم سیاسی، روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و مطالعات زنان. شایان ذکر است که برای شرکت در رشته‌های این دانشگاه ارائۀ مدرک تافل با حداقل نمرۀ ۸۹ یا آیلتس با حداقل نمرۀ ۶.۵ الزامی است.

شهریه و اسکالرشیپ‌های دانشگاه سنت توماس

شهریۀ تحصیل در رشته‌های پیش‌تر ذکرشده برای دانشجویان بین‌المللی در‌حدود شانزده‌هزار دلار کانادا در سال است که با درنظرگرفتن هزینه‌های جانبی، مانند هزینۀ بیمه یا هزینۀ استفاده از امکانات دانشگاه مجموع هزینۀ تحصیل به هجده‌هزار دلار کانادا می‌رسد. هزینۀ اسکان در پردیس دانشگاه بسته به نوع اتاق انتخابی بین پنج‌هزار تا هشت‌هزار دلار کانادا در سال متغیر است و هزینۀ برنامۀ غذایی برای دو وعده در روز درحدود چهارهزار دلار کانادا در سال تخمین زده ‌می‌شود.

دانشگاه سنت توماس انواع مختلفی از اسکالرشیپ‌ها را برای دانشجویان تازه‌وارد در نظر گرفته که ارزش آن بین ۵۰۰ تا ۶۵هزار دلار کاناداست. این اسکالرشیپ‌ها اکثرا به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که تمام‌وقت و از دبیرستان در دانشگاه پذیرفته شده‌اند. دانشجویانی که معدل شانزده و بهتر دارند، با تکمیل فرم درخواست اسکالرشیپ، برای دریافت این کمک‌هزینه بررسی می‌شوند. مدارک لازم برای درخواست اسکالرشیپ از‌این‌قرارند:

  • متنی حداکثر دوهزارواژه‌ای که در آن دلیل خود را برای دریافت اسکالرشیپ توضیح می‌دهید. بهتر است در متن خود به این موضوع‌‌ها اشاره کنید:
  • دلیلتان برای ادامۀ تحصیل و برنامۀ شما برای آینده
  • دلیل شما برای تحصیل در دانشگاه سنت توماس
  • سابقۀ فعالیت‌هایی که قدرت رهبری شما را نشان می‌دهد
  • فعالیت‌های فوق‌برنامه و داوطلبانه
  • علایق و سرگرمی‌های شخصی
  • رزومه‌ای که در آن فعالیت‌های چهار سال گذشتۀ خود را شرح داده‌اید.
  • توصیه‌نامه از معلم یا مدیر مدرسه که در آن مهارت‌ها و شاخصه‌های رفتاری‌تان ذکر شده باشد.
  • گواهی تمکّن پرداخت هزینۀ تحصیل
شهریه و اسکالرشیپ های دانشگاه سنت توماس

هزینۀ زندگی در فردریکتون

هزینۀ اجارۀ آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر حدود ۱،۱۰۰ دلار کانادا و هزینۀ اجارۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۸۰۰ دلار کانادا در ماه است. اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمانی سه‌خوابه در مرکز شهر ۱،۵۵۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۱،۱۵۰ دلار کانادا برآورد می‌شود. هزینۀ قبوض ماهانه (آب و برق و پسماند) و گرمایش و سرمایش برای واحد ۸۵متری ۱۷۲ دلار کانادا و هزینۀ اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه ۸۳ دلار کانادا در ماه تخمین زده می‌شود.

هزینۀ تهیۀ غذا از رستورانی ارزان‌قیمت ۲۰ دلار کانادا و هزینۀ تهیه غذا از رستورانی گران‌قیمت‌تر برای دو نفر به‌همراه پیش‌غذا و دسر ۷۵ دلار کاناداست. افزون‌براین، هزینۀ تهیۀ غذا از رستوران‌های زنجیره‌ای مانند مک‌دونالد دَه دلار است. اگر بخواهید در خانه غذا تهیه کنید، قیمت برخی از اقلام غذایی ازاین‌قرار است: یک لیتر شیر ۳ دلار، دوازده عدد تخم‌مرغ ۴ دلار، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ ۱۴ دلار، یک کیلوگرم گوشت ۱۴ دلار، یک کیلوگرم موز ۲ دلار، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۵ دلار، یک کیلوگرم سیب‌زمینی ۳ دلار و یک کیلوگرم پیاز ۳ دلار.

منبع: