کالج لانگارا در سال ۱۹۶۵ به‌عنوان بخشی وابسته به کالج محلی ونکوور در شهر ونکوور استان بریتیش کلمبیا شروع به کار کرد و به نام محله‌ای نام‌گذاری شد که در آن مستقر است. در سال ۱۹۹۴، این کالج مؤسسه‌ای مستقل شناخته شد و از آن زمان، دوره‌های متنوعی در مقاطع کاردانی و کارشناسی برگزار می‌کند. در سال گذشته، بیش از ۲۳هزار نفر دانشجو در کالج لانگارا مشغول تحصیل بوده‌اند و میزان رضایت از تحصیل به ۹۴درصد می‌رسد. رشته‌های پرطرفدار این کالج بیشتر در زمینه‌های علوم طبیعی و علوم سلامت است و بیشترِ دانشجویان به قصد ادامه‌تحصیل در دانشگاه‌های کانادا یا اشتغال در این کالج ثبت‌نام می‌کنند. در این مقاله، برای علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا، کالج لانگارا را معرفی خواهیم کرد.

رشته‌های تحصیلی در کالج لانگارا

کالج لانگارا رشته‌های مختلفی در پنج زمینه ارائه می‌کند: هنر، کسب‌وکار، سلامت، علوم انسانی و علوم طبیعی و فناوری. برخی از رشته‌های کاردانی کالج مذکور از‌این‌قرارند: زیست‌شناسی، شیمی، علوم کامپیوتر، ریاضیات، فیزیک، مطالعات محیط‌زیست، علوم سلامت، تغذیه، علوم سیاسی، جغرافیا، روان‌شناسی، تاریخ، فلسفه و مطالعات زنان.

این دانشگاه رشته‌های محدودی نیز در مقطع کارشناسی ارائه می‌دهد؛ از‌جمله حسابداری مدیریت، BBA، بازاریابی و پرستاری. شایان ذکر است برای ثبت‌نام در دوره‌های این کالج ارائۀ مدرک آیلتس با حداقل نمرۀ ۶.۵ (نمرۀ مهارت‌های آن کمتر از ۶ نباشد) یا تافل با حداقل نمرۀ ۸۸ (نمرۀ مهارت‌های آن کمتر از بیست نباشد) الزامی است.

شهریۀ تحصیل و اسکالرشیپ های کالج لانگارا

شهریۀ تحصیل و اسکالرشیپ‌های کالج لانگارا

از سپتامبر‌۲۰۲۰، شهریۀ این کالج برای هر واحد درسی برای دانشجویان بین‌المللی ۶۲۵ دلار تعیین شده‌ است که با فرض سی واحد در هر سال تحصیلی، شهریۀ سالانه به حدود نوزده‌هزار دلار می‌رسد. هزینۀ اقامت در پردیس دانشگاه برای یک ‌سال ۱۰،۴۴۰ دلار کانادا (۸۷۰ دلار برای هر ماه) و هزینۀ کتاب و بیمه ۲،۶۰۰ دلار تخمین زده می‌شود. درمجموع، هزینۀ تحصیل و اسکان در کالج لانگارا برای دانشجویان بین‌المللی ۳۲هزار دلار در سال است.

کالج لانگارا اسکالرشیپی برای ورود به کالج در نظر نگرفته ‌است. شرایط اسکالرشیپ‌ مشمول کسانی است که در سال دوم (برای رشته‌های چندساله) یا نیمسال دوم (برای رشته‌های یک‌ساله) مشغول تحصیل هستند. بیش از چهل اسکالرشیپ برای دانشجویان این دانشگاه وجود دارد که شرایط عمومی آن بدین‌شرح است:

  1. دانشجوی تمام‌وقت که حداقل نُه واحد در نیمسال گذشته گذرانده باشد؛
  2. معدل کل دانشجو از ۳.۵ بیشتر باشد؛
  3. درصورتی که معدل چند دانشجو برابر باشد، اولویت با کسی است که واحدهای بیشتری گذرانده باشد‌؛
  4. اکثر اسکالرشیپ‌ها به درخواست دریافت جداگانه‌ای نیاز ندارند و دانشجویان با‌توجه‌به عملکردشان انتخاب می‌شوند.

باید به این نکته توجه کرد که علاوه‌بر شرایط یادشده، هرکدام از اسکالرشیپ‌ها ممکن است شرایط خاص خود را داشته باشند.

هزینۀ زندگی در ونکوور

هزینۀ اجارۀ آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر حدود ۲،۰۰۰ دلار کانادا و هزینۀ اجارۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۱،۵۹۰ دلار کانادا در ماه است. همچنین، اجارۀ ماهانۀ آپارتمانی سه‌خوابه در مرکز شهر ۳،۶۰۰ دلار کانادا و اجارۀ ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۲،۸۰۰ دلار کانادا تخمین زده می‌شود. هزینۀ قبوض ماهانه (آب و برق و پسماند) و گرمایش و سرمایش برای واحد ۸۵متری ۹۰ دلار کانادا و هزینۀ اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه ۷۸ دلار کانادا در ماه است.

هزینۀ تهیۀ غذا از رستورانی ارزان‌قیمت ۱۷.۵ دلار کانادا و هزینۀ تهیۀ غذا از رستورانی گران‌قیمت‌تر برای دو نفر به‌همراه پیش‌غذا و دسر ۷۵ دلار کاناداست. افزون‌براین، هزینۀ خرید غذا از رستوران‌های زنجیره‌ای مانند مک‌دونالد دَه دلار است. اگر بخواهید در خانه غذا تهیه کنید، قیمت برخی از اقلام غذایی ازاین‌قرار است: یک لیتر شیر ۲ دلار، دوازده عدد تخم‌مرغ ۴ دلار، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ ۱۶ دلار، یک کیلوگرم گوشت ۲۲ دلار، یک کیلوگرم موز ۲ دلار، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۴ دلار، یک کیلوگرم سیب‌زمینی ۳ دلار و یک کیلوگرم پیاز ۳ دلار.

منبع: